امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۹:۴۷ قبل از ظهر

سایز متن   /

۱۳۹۵۰۷۱۰۱۱۰۳۳۱۹۹۹۸۸۰۷۰۸۴

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: حامد سلطانی‌نژاد در نشست خبری که امروز در سالن جلسات معاونت سرمایه‌گذاری سازمان منطقه  آزاد اروند برگزار شد، اظهار داشت: به‌منظور ساختارمند و نظام‌مند کردن کالاهای ایرانی در عراق تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان بورس کشور و سازمان منطقه آزاد اروند امضا شد.

وی افزود: کالاهای ایرانی در عراق با مشکل عدم تناوب در عرضه مواجه هستند و مثلاً یک بازرگان برای مدت چند ماه کالای ساختمانی از ایران به عراق صادر می‌کند و پس‌ازآن به صادرات مرغ مشغول می‌شود.

سلطان نژاد گفت: دراین‌باره نیاز به ایجاد خطوط تجاری منظم و منسجم احساس می‌شود که تفاهم‌نامه منعقدشده نیز بر همین اساس است.

مدیرعامل بورس کالای ایران اعلام کرد: موضوع دیگر بحث کیفیت است و مصرف‌کنندگان عراقی همواره این موضوع را مطرح می‌کنند که کیفیت کالای ایرانی پس از مدتی با افت مواجه می‌شود.

وی بیان کرد: لازم است تا یک سری زیرساخت‌ها ایجاد کرد تا بتوان بحث تناوب و کیفیت کالاها را بهبود بخشید و صادرات کالا به عراق را تسهیل کرد. باید یک سری انبارها تجهیز یا ایجاد شود تا بتوان دسترسی به کالاهای موردنظر را تسهیل بخشید و بیشتر کرد.

مدیرعامل بورس کالای ایران اظهار کرد: در ۹ ماه اول سال نیز ارزش معاملات بورس کشور به ۴۷ هزار میلیارد تومان رسید که سهم مناطق آزاد از این مقدار ۱۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام/تسنیم

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد