امروز

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۳:۲۰ بعد از ظهر

سایز متن   /

img18453193

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: سید محمود علویروز یکشنبه در حاشیه کنفرانس امنیتی تهران در جمع خبرنگاران این مطلب را در واکنش به اظهارت نخست وزیر انگلیس بیان کرد.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران امنیت، اقتصاد و هیچ یک از عرصه های زندگیش را با غربی ها گره نزده است که آن ها بخواهند برای ما در عرصه های زندگیمان ریل گذاری داشته باشند.
وی ادامه داد کشورهای منطقه از جمله جمهوری اسلامی ایران باید بر اساس منافع و امنیت شان مسائل خود را ریل گذاری کنند.
وی گفت: جمهوری اسلامی بی اعتنا به این صحبت ها و این دخالت ها بر اساس منافع و امنیت ملی و مصالح خود برنامه هایش را تنظیم می کند و راه خود را ادامه می دهد.
وی با بیان اینکه امنیت جمهوری اسلامی ایران با امنیت کشورها گره خورده است گفت: جمهوری اسلامی ایران امنیت همسایگان و امنیت غرب آسیا را امنیت خود می داند بنابراین همواره اعلام آمادگی کرده است که با همکاری فکری و اقدامات عملی در جهت امنیت تمام همسایگان و غرب آسیا نقش خود را ایفا کند و هر صحبتی که بخواهند بکنند، صحبتی است که بیشتر برای عرصه تبلیغات خودشان است.
وی درباره اولویت امنیتی جمهوری اسلامی گفت: آنچه که به لحاظ فیزیکی در حال حاضر به عنوان اولویت تصور می کنیم مسئله تروریسم است.
وی ادامه داد اما مهمتر از مسئله تروریسم زیرساخت هایی است که باعث پیدایش آن در منطقه شده است و آن هم اهداف و طمع ورزی هایی است که قدرت های بزرگ در ارتباط با منطقه دارند.
وی ادامه داد: قدرت های بزرگ، تحقق و تامین آن هدف ها را از رهگذر ناامنی منطقه قابل تحقق می بینند بنابراین از هر تلاشی برای اینکه منطقه را دچار ناامنی کنند فروگذار نمی کنند.
وی تاکید کرد بهترین راه برای تحقق امنیت و مقابله با آنها تلاش جمعی و برخورداری مردم و کشورهای منطقه از امنیت پایدار است.
وی درباره مهمترین مسئله ای که در این کنفرانس قرار است بررسی شود گفت: امروز منافع کشورها در مناطق مختلف به یکدیگر گره خورده است و همانطوری که کشورها در مناطق مختلف اتحادیه هایی برای فعالیت در عرصه اقتصاد مانند آ. سه. آن، اتحادیه آفریقا و امثال آن را شکل می دهند، در عرصه امنیت هم باید در هر منطقه ای به هم افزایی و همکاری بپردازند زیرا امروز عوامل ناامنی هم از درون کشورها جوشش دارد و هم از بیرون مرزها به داخل کشورها سرازیر می شود.
وزیر اطلاعات در ادامه گفت: در صورتی که کشورها با هم همکاری و تعامل نداشته باشند، در زمینه مدیریت عوامل ومولفه های ناامنی نمی توانند موفقیت خوبی داشته باشند به همین دلیل است که امروز غرب آسیا با کمال تاسف اضافه بر عوامل ذاتی که برای ناامنی آن وجود دارد، محل طمع استکبار جهانی و صهیونیسم است که ناامنی کشورهای منطقه را برای رسیدن به منافعشان دنبال می کنند.
علوی افزود: امروز منافع و امنیت ملی کشورهای منطقه اقتضا می کند که با یکدیگر هم اندیشی داشته باشند و این کنفرانس در عرصه بحث امنیت ملی کشورهای غرب آسیا فرصتی را فراهم می آورد که نخبگان و صاحب نظران عرصه امنیت با هم به تبادل نظر بپردازند.

انتهای پیام/ ایرنا

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد