امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۱:۲۵ قبل از ظهر

سایز متن   /

۱۳۹۵۰۸۱۲۱۹۲۹۰۴۱۴۹۹۰۹۰۲۵۴

غلامرضا شریعتی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات کشاورزی شهرستان شادگان با تاکید بر پیگیری مصوبات اخیر شهرستان شادگان، اظهار کرد: مصوباتی که در حضور دستگاه‌های اجرایی در شهرستان شادگان صورت پذیرفت، هر دستگاه اجرایی از پیگیری مصوبه مربوط  به سازمان خود، گزارشی ارائه دهد.

وی با اشاره به مشکلات آبرسانی تصفیه خانه شادگان، ادامه داد: تصفیه خانه شادگان به مناقصه گذاشته شده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه میزان زیادی از زمین‌های کشاورزی شادگان متعلق به نخیلات است، تصریح کرد: اگر آب اضافه‌ای وجود دارد باید به نخیلات شادگان اختصاص یابد، همچنین مشکل انتقال آب از کارون به جراحی تنها با یک کانال حل می‌شود.

شریعتی افزود: در صورت تکمیل کانال محیط‌زیست از کارون به جراحی، مقداری از حق آب کشاورزی زمین‌های شادگان حل خواهد شد و بخشی از آن نیز به سمت تالاب شادگان هدایت می‌شود.

وی با اشاره به تاکید رئیس سازمان آب و برق خوزستان مبنی بر اینکه حق آب شادگان از رودخانه کارون نیاز به مطالعات یک‌ساله دارد یادآور شد: با توجه به اینکه اکنون شادگان در شرایط بحرانی به سر می‌برد، زمان مطالعه را به حداقل رسانده تا زمین‌های کشاورزی شادگان زودتر از موعد مقرر به آب برسند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه میزان کل اعتباری که برای بهره‌برداری از کانال انتقال آب از کارون به شادگان سه میلیارد تومان است، گفت: برای اجرای فاز یک کانال به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا با اجرای این عملیات آب را به شادگان برسانیم.

استاندار خوزستان در پایان در خصوص حل سریع مشکلات کشاورزی شادگان، خاطرنشان کرد: ظرف یک هفته آینده نشستی با حضور رئیس مجمع نمایندگان استان و نمایندگان شهرهای جنوب خوزستان، همچنین رئیس سازمان محیط زیست استان، سازمان آب و برق، جهاد کشاورزی و  رؤسای دادگستری شهرستان‌ها تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام/فارس

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد