امروز

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۸:۳۶ بعد از ظهر

سایز متن   /

۶۷۹۸۰-th4

باشگاه خبرنگاران تفکرجوان: عاشور سواری پور جمعه اظهار کرد: بعد از انتشار اخبار درگیری ماموران اجرائیات منطقه یک شهرداری اهواز با دستفروشان مرکز شهر که در دو روز گذشته منتشر شده بود طی تماس با مدیر اجرائیات شهرداری این حوادث را پیگیری کردم.
وی با بیان اینکه معاون خدمات شهری شهردار اهواز به طور کلی استفاده از شوکر توسط ماموران اجرائیات را تکذیب می کند افزود: مدیر اجرائیات شهرداری اهواز تایید کرده است که آقای س.س مسئول اجرائیات منطقه یک شهرداری در درگیری با یک مرد دستفروش از شوکر استفاده کرده است که ظاهرا بعد از حضور نزد قاضی هر دو طرف از همدیگر اعلام رضایت کرده اند.
سواری پور با اشاره به حادثه ای که پیش از این منجر به مجروح شدن مسئول اجرائیات منطقه یک شده بود، اضافه کرد: به گفته مدیر اجرائیات شهرداری اهواز، مجوز حمل شوکر را شورای تامین به این فرد داده و این مامور در روز درگیری، بعد از اینکه مورد هجوم تعدادی از دستفروشان قرار گرفته از شوکر استفاده کرده است.
وی با تاکید بر اینکه ادعای داشتن مجوز شورای تامین برای حمل شوکر باید بررسی و اثبات شود، گفت: در صورتی که اثبات شود مامور شهرداری اهواز بدون مجوز از شوکر استفاده کرده، پرونده باید در دادگاه طرح و مقامات قضایی درباره آن اظهار نظر کنند.
سواری پور گفت: معاون خدمات شهری و مدیر اجرائیات شهرداری، برخورد و درگیری با زن دستفروش را تکذیب کرده اند و هنوز نمی توانم راجع به آن اظهارنظر کنم.
وی با بیان اینکه هنوز با دستفروشان و خانواده آنها از نزدیک صحبت نکرده ام افزود: قرار است شهرداری روز شنبه گزارشی دراین باره ارائه کند.
به گفته وی، به شهرداری اهواز پیشنهاد کرده ام که با توجه به اتفاقاتی که در منطقه یک افتاده است، مسئول اجرائیات را از این منطقه جابه جا کنند.
این عضو شورای شهر اهواز با تاکید بر پیگیری و بررسی این حادثه ها تصریح کرد: در صورتی که ادعای دستفروشان صحت داشته باشد، به ویژه اگر کسی در این حوادث مصدوم شده باشد، مراجع قضایی باید به مساله ورود کنند و من نیز در حیطه اختیارات خود در شورای شهر تذکرات لازم را خواهم داد.
بر اساس این گزارش، انتشار تصاویری از برخورد ماموران اجرائیات با دستفروشان اهوازی در شبکه های اجتماعی واکنش های بسیاری به همراه داشته است.
چهارشنبه گذشته ویدیویی از ضرب و شتم یکی از دستفروشان مرکز شهر توسط ماموران اجرایی به وسیله شوکر منتشر شد.
اگر چه حلاج معاون خدمات شهری شهردار اهواز استفاده ماموران شهرداری از شوکر را تکذیب کرده و مدعی شده مامور شهرداری مورد هجوم تعدادی از دستفروشان قرار گرفته اما این ویدیو نمایانگر تصاویری است که نشان میدهند یک دستفروش توسط سه مامور شهرداری و به وسیله شوکر مورد ضرب وجرح قرار می گیرد.
شب گذشته نیز تصویری از یک پیرزن دستفروش در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود که گفته می شد بعد از ضربه شوکر ماموران اجرائیات شهرداری اهواز بیهوش و روانه بیمارستان شده است.
شهرداری اهواز طرح ساماندهی دستفروشان هسته مرکزی شهر اهواز را از یک سال پیش آغاز کرده اما هنوز نتوانسته آن را به اتمام برساند. هم اکنون فقط کار پاکسازی دستفروشان از هسته مرکزی با اعمال فشار ماموران اجرائیات انجام می شود و محل مورد توافق برای استقرار دستفروشان، هنوز نهایی نشده است.
تعداد دستفروشان هسته مرکزی شهر اهواز ۷۰۰ تا یک هزار نفر برآورد شده است.
بر اساس قانون سال ۹۰، شوکر یک سلاح غیرمجاز به شمار می آید و استفاده بدون مجوز از آن مشمول مجازات حبس بوده و برای ماموران دولت می تواند حکم انفصال از خدمت را نیز در پی داشته باشد.
۸۲۳۳۹۳۸۶-۷۱۲۳۴۲۴۲
انتهای پیام/ ایرنا
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

دیدگاه ها (۱ دیدگاه)

  1. Bobbye

    سلام.واقعا وبسایت خوبی دارید

    Here is my homepage … sorenstore.com

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد