امروز

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۹:۳۳ قبل از ظهر

سایز متن   /

dfdde49d7dea56

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: آیت‌الله‌ حسن حسن‌زاده امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه با توصیه به رعایت  تقوای الهی اظهارداشت: امروز ۹ ربیع الاول سالروز ولایت و امامت امام عصر(عج) است و با توجه به احادیث و روایات شناخت امام هر زمان جز وظایف اولیه است.

وی با بیان اینکه انتظار به عنوان بالاترین عبادت در روایات آمده است، ادامه داد: جامعه مهدوی و فاضله را باید شناخت تا انتظار معنا داشته باشد؛ حضرت با حضور ارزشمند خود تمام ارزش‌ها را بر تقوا جمع‌آوری می‌کند.

امام جمعه موقت اهواز عنوان‌کرد: انتظار با اعمال ما ارتباط دارد و تنها یک مسئله معرفتی و شناخت نیست، درحقیقت مسئله انتظار با تمام اجزای زندگی ارتباط دارد.

وی تصریح‌کرد:  آنچه که ما در دوران غیبت کبری داریم که محروم هستیم از اینکه به خدمت حضرت برسیم و همچنین جامعه انسانی و جامعه شیعی برنامه هدایت، رشد و ارتقا آن بر اساس تشرف حضرت نیست.

آیت‌الله حسن‌زاده با اشاره به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: پس از پیروزی انقلاب، دانشگاه‌ها به ستادی برای گروهک‌های مارکسیستی و منافقین تبدیل شده بودند که به این دلیل حضرت امام(ره) دستور تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی را دادند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های ما یکی از قطب‌های بسیار مهم در تولید علم هستند، ادامه‌داد: با شاخص‌هایی که از نظر بین المللی وجود دارد امروز کشور ما در راس پیشرفت‌های علمی است. این پیشرفت بسیار ارزشمند مرهون دانشگاهیان و اساتید ما است که در کنار تولید علم روحیه انقلابی دارند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به شروع هفته پژوهش عنوان‌کرد: نتیجه پژوهش تولید علم است و امیدواریم نتیجه این پژوهش‌ها و فناوری‌ها را در زندگی مردم ایجاد شود.

وی با اشاره به ۲۲  آذر ماه ولادت پیامبر (ص) و آغاز هفته وحدت ، افزود: هفته وحدت فرصتی است برای همه مسلمانان جهان که علمای اسلامی به خود آیند و به قرآن و آنچه دستور می‌دهد روی آورند.

آیت‌الله حسن‌زاده با اشاره به پیام مقام معظم رهبری که سلامت معنوی هر فرد وابسته به نماز است، گفت: با توجه به اینکه در مسیرهای جاده‌ای کمبود مکان برای ادای فریضه نماز داریم از مسئولان تقاضا داریم در نقاط ورودی به خوزستان تا نقاط مرزی مسجد ساخته شود.

وی با تقدیر از خدمتگزاران در دو مرز شلمچه و چذابه گفت: باتوجه به اینکه پذیرایی از زوار کار مردمی است اما در ساخت راه و تهیه آب آشامیدنی  به اعتبارات ملی و کشوری در زیرساخت‌ها نیاز داریم.

امام جمعه موقت اهواز ادامه‌داد: امیدواریم نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی با توجه به مسئله لایحه بودجه مطرح شده مسئله بودجه خوزستان را تقاضا کنند.

وی با بیان اینکه  جنایت‌های گروهک‌های تکفیری مسیر ما را تغییر نمی‌دهد،ادامه‌داد: این جنایت اول گروهک‌های تکفیری نبود اما از بعضی جهات این جنایت کم نظیر بود؛ کشتن ناجوان‌‌مردانه زنان و افراد بی‌گناه  را انجام دادند.

آیت‌الله حسن‌زاده با اشاره به مسئله انتقال آب گفت: مسئله آب یک بحران جهانی است و یک بحران منطقه‌ای در منطقه ما هست. ۲۴ کشور دچارکم آبی می‌شوند و یکی از آن‌ها کشور ما ایران است البته یک مسئله بین استانی و شهری نیز هست.

وی عنوان‌کرد: این مسئله حداقل منطقه‌ای باید به خوبی مدیریت شود. نگاه ما به آب نباید نگاه بخشی باشد و تنها استان خود را درنظر بگیریم کما اینکه مسئله نفت نیز تمام کشور از آن استفاده می‌کنند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه انتقال آب برای شرب را کسی مانع نمی‌شود، تصریح‌کرد: با توجه به اینکه نمایندگان خبرگان، مجلس شورای اسلامی، مسئولان و جناح‌های مختلف سیاسی، همه اتفاق نظر دارند که انتقال آب به این شکل انجام نشود معلوم است که مسئله، مسئله سیاسی نیست.

آیت‌الله حسن‌زاده ادامه‌داد: معنا ندارد آب برای کشاورزی به استان‌های دیگر منتقل شود و این کشاورزی در خوزستان که بخش مهمی از اشتغال را کشاورزی تامین می‌کند، مختل شود و کشاورزی در استان‌های دیگر از رونق نیفتد.

وی تاکید‌کرد: ما را متهم می‌کنند شما بخشی نگری می‌کنید اما استان‌های دیگر با لابی‌گری که در تهران دارند بخشی‌نگر باشند و منافع استان خود را در بخش کشاورزی تثبیت کنند؛ خوزستانی که استان مرزی است و استانی که با وجود این همه ثروت محروم است.

انتهای پیام/ تسنیم

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد