امروز

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۷:۴۴ بعد از ظهر

سایز متن   /

pic-22139-1452586620

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: محمدباقر نوبخت ظهر امروز در جریان بازدید از ایستگاه تشکیلاتی راه آهن همدان ـ تهران اظهار داشت: رسیدن ریل به همدان و تکمیل ایستگاه‌های آن براساس زمان‌بندی انجام شود که امیدواریم هر چه سریع‌تر پروژه عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم موضوع حمل و نقل به ویژه حمل و نقل ریلی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: حمل و نقل جاده‌ای و هوایی آنچنان محبوب نیستند و دولت به دنبال این است که حمل و نقل ریلی را در کشور توسعه دهد.

نوبخت تصریح کرد: دولت برای نوسازی ناوگان هوایی از طریق خرید هواپیماها اقدام می‌کند ولی آنچه مردم می‌توانند، استفاده کنند حمل و نقل ریلی است.

وی درباره اعتبارات حمل و نقل ریلی نیز گفت: امسال ۲۵۰۰ میلیلرد تومان اعتبار برای حوزه حمل و نقل ریلی در نظر گرفته شده که سال آینده این میزان اعتبار به ۳۵۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

معاون رئیس جمهور با اعلام اینکه ۷۰۰ کیومتر از راه آهن در برنامه زمان‌بندی مشخص تعویض شد، گفت: هزار کیلومتر از راه آهن کشور نوسازی شده و ۱۳۰۰ کیومتر راه‌آهن جدید نصب می‌شود.

وی اظهار داشت: براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ارتباط ۵ استان کشور به شبکه ریلی باید عملیاتی شود که همدان به عنوان یکی از این استا‌ن‌ها باید تا پایان سال به شبکه ریلی کشور اتصال یابد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور عنوان کرد: پروژه راه آهن همدان- تهران از نظر پیشرفت فیزیکی و ریالی وضعیت مطلوبی داشته و ۱۷۲ درصد از اعتبارات مصوب این طرح تحقق یافته است.

وی بیان کرد: اعتباری که برای راه آهن تهران-همدان- سنندج در نظر گرفته شده بود ۱۴۳ میلیارد تومان بود که براساس تأکید رئیس جمهور تاکنون ۲۵۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شده است.

نوبخت تصریح کرد: خوشبختانه پیشرفت مالی نه تنها عقب نمانده بلکه متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امسال ۷ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی استان‌ها اختصاص یافت که در سال ۹۶ این میزان اعتبار به ۸ هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد اما براساس اصل تعادل‌بخشی این اجازه داده شده تا ۳ درصد از سرجمع اعتبارات در سطح کشور بین استان‌ها توزیع شود.

نوبخت درباره بحث حقوق‌های نجومی نیز گفت: از ۹۳ هزار و ۴۷۰ پرونده رسیدگی شده تنها ۳۹۷ نفر براساس مجوزها بیش از ۲۰ میلیون تومان حقوق داشتند که مجموع آن به ۲۳ میلیارد تومان می‌رسد.

معاون رئیس جمهور با تأکید بر اینکه اگر یک ریال دریافتی غیرقانونی توسط مدیران انجام شود، دستگاه‌های نظارتی اعمال نظارت کرده و با آنها برخورد می‌کند، گفت: از ۳۹۷ پرونده دارای حقوق‌ها بالای ۲۰ میلیون تومان، چهار نفر حقوق غیرمتعارف داشتند.

وی درباره پرداخت یارانه نقدی گفت: براساس روند موجود ۷۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر یارانه نقدی دریافت می‌کنند که دولت ماهانه ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پول نقدی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد