امروز

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۱:۴۸ بعد از ظهر

سایز متن   /

images

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان؛ ترامپ با تأکید بر اینکه چرخه مخرب مداخله و هرج و مرج باید به پایان برسد، در ادامه سخنرانی خود برای مردم کارولینای شمالی گفت که آمریکا باید از مداخله و مشارکت در درگیری‌های سراسر جهان عقب‌نشینی کند زیرا چنین مداخله‌گری‌هایی به‌نفع منافع ملی حیاتی آمریکا نیست.

رئیس جمهور منتخب آمریکا در ادامه سخنان خود سوگند خورد که نظامیان آمریکایی دیگر در مناطقی که آمریکا نباید در آنها بجنگد، نخواهند جنگید.

ترامپ تأکید کرد: ما جریان سرنگون کردن رژیم‌های خارجی را که چیزی درباره آنها نمی‌دانیم و نباید با آن درگیر شویم، متوقف خواهیم کرد و در عوض تمرکز ما باید مبارزه با تروریسم و نابود کردن داعش باشد.

رئیس جمهور منتخب آمریکا گفت که در نظر خواهد گرفت که کدام کشورها در طول دوره‌های ریاستش در کاخ سفید، در جنگ علیه داعش مشارکت خواهند کرد و به این کشورها یادآوری می‌کند که به جنگ خود ادامه دهند و این تلاش‌ها تشدید خواهند شد.

پولیتیکو نوشت که ترامپ مدت‌هاست که می‌گوید یک طرح مخفیانه برای جنگ با داعش دارد اما هنوز به هیچ جزئیاتی از این طرح و حتی مدرکی که نشان دهد اصلاً چنین طرحی در دست او هست یا خیر، اشاره نکرده است.

با وجود این، هرگونه کمپین علیه داعش نیازمند حضور نظامی و سرمایه گذاری مالی در خاورمیانه محسوب می‌شود به‌خصوص اگر ترامپ بخواهد رویکرد دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در زمینه عدم حضور نظامیان در خاک منطقه و به‌عوض بمباران هدفمند را گسترش دهد.

ترامپ همچنین وعده داد که پول پس‌انداز شده ناشی از عدم مداخله آمریکا در خاورمیانه را در زیرساخت‌های آمریکا سرمایه گذاری کند.

رئیس جمهور منتخب آمریکا در ادامه سخنان خود درباره بودجه متعهد شد که مصادره و یا کاهش خودکار بودجه وزارت دفاع آمریکا را از بین ببرد. مصادره بودجه پنتاگون کاهش سراسری بودجه است که در نتیجه تلاش‌های شکست خورده برای ایجاد مصالحه بین جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان و کاخ سفید در زمان ریاست اوباما در طول چندین سال گذشته به وجود آمده است.

ترامپ با اشاره به اینکه درصدد نظارت بر نوسازی کامل و گسترش تجهیزات نظامی ارتش آمریکا است، گفت تمام تدارکات، پشتیبانی، تجهیزات، آموزش، خدمات‌دهی، مراقبت‌های پزشکی و سرمایه لازم برای نظامیان ارتش آمریکا فراهم می‌شود تا آنها وظیفه خود را به‌خوبی و کامل انجام دهند.

رئیس جمهور منتخب آمریکا گفت: ما نمی‌خواهیم یک ارتش تحلیل‌رفته داشته باشیم آن هم به این دلیل که ما همه جا در حال جنگ در مناطقی هستیم که نباید در آنجا بجنگیم. ما یک ارتش مقاوم و قدرتمند می‌خواهیم که دیگر تهی و تحلیل‌رفته نباشد.

ترامپ گفت: ما حداقل ۶ تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کرده‌ایم درحالی که جاده‌های ما تماماً پر از چاله است و بزرگراه‌های ما در حال تکه تکه شدن، پل‌های ما در حال ریختن هستند و تونل‌های ما دیگر خوب نیستند و فرودگاه‌های ما به‌اندازه‌ای وحشتناک است که گویی فرودگاه کشورهای جهان سومی است.

ترامپ در پایان تأکید کرد که دیگر هیچ معاوضه‌ای بین هزینه‌های نظامی آمریکا و هزینه‌های مربوط به زیرساخت‌های داخلی این کشور وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/تسنیم

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد