امروز

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۰:۳۵ قبل از ظهر

سایز متن   /

 

images-3

به گزارش باشگاه خبرنگاران تفکر جوان:از جمله اهداف این رویداد مهم فرهنگی و هنری می‌توان به خلق تجربه های نوین در فرهنگ عاشورایی تایید آثار فاخر مبتنی برآموزه‌های دینی ویژه ماه محرم و صفر در راستای تقویت و ایجاد پیوند عمیق میان هنر نمایش و اندیشه دینی اشاره کرد.

وی افزود: مهم‌ترین هدف این سوگواره سازماندهی و شناخت گروه‌ها و هیات‌های شبیه‌خوانی و ثبت وضبط نسخه‌های قدیم و جدید شبیه‌خوانی و اصالت بخشی به نسخه‌های فاخر است. همچنین در راستای اهداف انجمن جدید هنرهای نمایشی استان مخاطب قرار دادن کل علاقه‌مندان در کل شهرهای استان از ویژگی‌های ممتاز این رویداد است که با جدولی مشترک سراسری اجراها به کل شهرهای استان تعمیم داده خواهند شد.

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان با اشاره به بخش‌های سوگواره که کاروانی یا خیابانی، میدانی و صحنه‌ای هستند، اظهار کرد: موضوعات در اولویت با توجه به نام سوگواره امسال که تحت عنوان زینبیون مزین شده و به یاد شهدای والامقام مدافع حرم خوزستان است مشتمل بر عاشورا از منظر حضرت زینب (س)، دفاع حضرت زینب (س) از واقعه کربلا (خطبه خوانی) و همچنین موضوعات آیینی و دینی مرتبط با عاشورا را نیز شامل می‌شود.

یاقوت پور توضیح داد: شرایط شرکت در سوگواره نیز از طریق ارسال متن بر روی لوح فشرده به همراه ارسال پنج عکس از اجرا تا ۲۰ آبان ۹۵ به آدرس دبیرخانه سوگواره واقع در اهواز، امانیه، خیابان فلسطین، اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی خوزستان، امورهنری است.

او بیان کرد: این سوگواره در راستای هویت بخشی به کانون‌های جهارگانه انجمن استان می‌باشد که این کانون‌ها با یک ایده کاملا نو و برای اولین بار در تشکیلات انجمن‌های هنرهای نمایشی کشور در خوزستان و در دوره جدید این هیات رییسه ایجاد شدند که اولین همایش استانی نمایشنامه‌خوانی تئاتر دفاع مقدس با همراهی کانون تئاتر دفاع مقدس انجمن استان در کل استان برگزار شد و دعوت از استاد حسین فدایی‌حسین نیز که از ۲۸ تا ۳۰ مهر به تدریس نویسندگی و کارگردانی تئاتر کودک در شهرستان دزفول می‌پردازند به همت کانون تئاتر کودک استان برگزارخواهد شد و این سوگواره نیز با همراهی کانون تعزیه استان برگزارمی‌شود و به زودی نیز برنامه‌های کانون تئاتر خیابانی نیز اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد