امروز

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۵:۲۸ بعد از ظهر

سایز متن   /

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان– اهواز: همزمان با شام غریبان امام حسین (ع) عاشقان سرور و سالار شهیدان در شهرستان شوش با روشن کردن شمع به نوحه سرایی و عزاداری پرداخته و در عزای مولای مظلوم خود گریستند.
در این مراسم حزن انگیز سوگواران حسینی ،شیفتگان سیدالشهداء و دلسوخته گان حسین ابن علی (ع) با روشن کردن شمع درحرم مقدس حضرت علی بن مهزیار اهوازی میدان تعزیه،گلزار شهدا در سوگ شهدای کربلا و مظلومیت اسرای عاشورا و غم غربت زینب کبری (س) عزاداری کرده و اشک ماتم ریختند.
مردم متدین اعم از زن و مرد، پیر و جوان خالصانه با برپایی دسته های عزاداری در نقاط مختلف این شهر در این شب ماتم و عزا به سوگواری پرداختند.
کودکان و نوجوانان شمع به دست ، آتش زدن خیمه ها و نمایش به اسارت بردن اهل بیت امام (ع) از جمله برنامه های شام غریبان امام حسین (ع) در شهرستان اهواز بود.
عزداران در این مراسم معنوی که بصورت گسترده در اکثر مناطق شهر و روستاها برگزار شد با عقلیه بنی هاشم و پیام رسان کربلا حضرت زینب کبری (س) و قافله اسرای دشت نینوا همدردی کردند.
همچنین هیات های عزاداری در طول مسیرهای منتهی به حرم مطهر حضرت علی بن مهزیار اهوازی و خیابان ها به مرثیه خوانی و نوحه خوانی پرداختند .
مراسم شام غرییان امام حسین (ع) از برنامه های خاصی است که همزمان با نماز مغرب و عشا در شامگاه روز عاشورا با حضور گسترده مردم ولایتمدار اهواز آغاز و تا ساعاتی ادامه دارد.

انتهای پیام/ انتشار دهنده : علی لطیفی

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد