امروز

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۸:۳۴ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش خبرنگار شبکه خبری تفکر جوان: تاسوعا حسینی منتسب به نام قمر بنی هاشم، حضرت عباس (ع) است؛ دشمنان اسلام آب را به روی اهل بیت امام حسین(ع) و یاران او بسته بودند و روز سختی بر آنان گذشت.
در این روز در کنار همه شیعیان داغدار و سوگوار، مردم خوزستان نیز سیاه پوش و با تسلیت این روز به صاحب عزای این روز زیر لب ‘آجرک ا… یا صاحب الزمان(عج)’ را زمزمه می‎کنند.
در تاسوعای حسینی، جای جای ایران اسلامی از جمله خوزستان حال و هوای دیگری دارد؛ مردم ولایتمدار و دوستدار اهلبیت(ع) با به راه انداختن دسته جات عزاداری در این روز، بر غربت، مظلومیت سید و سالار شهیدان حسین بن علی(ع) اشک ماتم می ریزند.
از صبح تاسوعا در بسیاری از تکایا، مساجد، و هیات های مذهبی در اهواز و دیگر نقاط خوزستان صدای سینه زنان و زنجیر زنان حسینی به گوش می رسد و بسیاری از دسته های عزاداری نیز در حال حرکت در سطح شهرها هستند.
بسیاری دیگر به مناسبت این روز مشغول تهیه و توزیع نذری هستند تا این گونه ارادت خود را به سید الشهدا (ع) و یاران باوفایش ادا کنند.
در شب تاسوعا نیز در جای جای خوزستان پرچم عزای حسین(ع) برپا بود و قشرهای مختلف مردم تا پاسی از شب در مساجد، تکایا، حسینه ها و خیابان ها به سینه زنی و زنجیر زنی پرداختند.
حضور قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در این آیین ها چشمگیر بود.

انتهای پیام/ باشگاه خبرنگاران تفکر جوان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد