امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۵:۱۱ بعد از ظهر

سایز متن   /

۱۳۹۳۰۸۱۹۱۷۳۵۰۹۴۶۲۴۰۵۳۰۵۴

به گزارش خبرنگار شبکه خبری تفکر جوان: در روزهای اخیر که مردم مناطق جنوبی کشورمان با موضوع ریزگرد‌ها و گرد و غبار درگیر هستند و هر روز هزینه‌های زیادی را به دلیل شیوع بیماری‌های تنفسی و قلبی و تعطیلی ادارات و  کسب و کارشان پرداخت می‌کنند اما رئیس محیط زیست ترجیح می‌دهد به جای اینکه برای مردم خوزستان و اهواز کاری کند، سفری به سرزمین ژرمن‌ها داشته باشد تا مبادا گرد و غبار، هوای سیاستش را خاکستری نکند!

در این روزها و در زمانی که مردم حتی در ظاهر نیازمند همدلی و همراهی مسئولان هستند معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست به یک سفر خارجی می‌رود، سفری که گفته می‌شود برای مسائل زیست محیطی صورت گرفته است و در اینصورت انتظار می‌رود تمام جنبه‌های این سفر کاملاً رنگ و بوی محیط زیست داشته باشد اما در عمل می‌بینیم بانوی سبزپوش دولت یازدهم که عنوان قهرمانی زمین را به دوش می‌کشد نمی‌تواند حتی در یک سفر در خصوص مسائل سیاسی اظهار نظری نداشته باشد.

در برنامه‌‌های سفر ابتکار مصاحبه با نشریات و رسانه‌های آلمانی نیز دیده می‌شود و انتظار می‌رفت که در این مصاحبه‌ها رئیس سازمان محیط زیست حداقل کلامی در مورد محیط زیست صحبت کند چرا که دولت سیاستمدار و معاون در زمینه‌های مختلف مانند امور خارجه و امور زنان کم ندارد که سازمان محیط زیست بخواهد جور آنها را بکشد.

ابتکار در مصاحبه‌ای با شبکه آلمانی برای حل مشکل سوریه راه حل ارائه داده و از ائتلاف عربستان در جنگ یمن صحبت کرده است، او در بخش دیگری از مصاحبه خود حتی به موضوع حقوق زنان نیز پرداخته است.

اما خانم رئیس که برای حل مناقشات سوریه راه حل ارائه می‌دهد نگفته است برای حل مشکل ریزگرد‌ها و گرد و غبار باید چه کنیم؟ نگفته است چرا تالاب‌هایمان یکی پس از دیگری خشک می‌شوند و باید از ژرمن‌ها و چشم بادامی‌ها برای احیای آنها کمک بگیریم؟ نگفته است چرا بنزین‌های وارداتی آلودگی هوای کلانشهرها را حل نکرده است؟ خانم رئیس در هیچ جایی از صحبت‌های رسانه‌ای خود اشاره ‌ای به محیط زیست ایران نکرده است تا مخاطبان آلمانیش متوجه شوند این فرد در زمینه محیط زیست ایران هم مسئولیتی بر عهده دارد و او وزیر امور خارجه و روابط دیپلماتیک و یا معاون امور زنان رئیس جمهور نیست!

گویا این بار نیز ابتکار دغدغه‌های مهم‌تری از محیط زیست دارد که ترجیح می‌دهد به آنها بپردازد، حتی اگر این سفر صرفاً با هدف همکاری در مسائل زیست محیطی صورت گرفته باشد آیا این سفرها با تحمیل هزینه‌های گزاف به دولت، مشکلی از محیط زیست کشورمان حل خواهد کرد یا بیشتر از گسترش روابط محیط زیستی گسترش روابط سیاسی مدنظر خانم رئیس است؟ آیا در این برهه زمانی که گرد و غبار نفس مردم خوزستان را تنگ کرده است بهتر نبود هزینه این سفر را به اموری اختصاص می‌دادند تا حداقل هزینه‌های تحمیلی گرد و غبار برای مردم کم شود تا آنها احساس کنند مسئولان با آنها همراه هستند؟

با این حال به نظر می‌رسد باید به مردمی که نفسشان از گرد و غبار گرفته است بگوییم به راهکار پیشنهادی و ابتکاری رئیس محیط زیست عمل کنید و با ریزگردها کنار بیایید که خانم رئیس مشغول سفرهای خارجی و حل مسائل سوریه و دفاع از حقوق زنان در برابر دوربین‌های رسانه‌های بیگانه است و وقتی برای حل این مسائل ندارد!

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد