امروز

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۳:۱۶ بعد از ظهر

سایز متن   /

۰۲۱۸۵۲۴۹۹۲۶۹۵۰۷۲۸۰۱۶

به گزارش خبرنگار شبکه خبری تفکر جوان: روز گذشته در فضای مجازی تصاویری از چهار چک ۲۰ میلیون تومانی در وجه چهار مداح سرشناس منتشر و چنین ادعا شد این مبالغ از سوی شهرداری تهران و از جیب بیت‌المال هزینه شده است. رئیس شورای اطلاع رسانی شهرداری تهران نسبت به این شایعه واکنش نشان داده و آن را «هجوم به ساحت محرم و ذاکران اهل بیت(ع) با هدف تخریب شهردار تهران» دانست. همچنین محمدرضا طاهری این مطلب را رد کرده و از پیگیری قضایی علیه شایعه‌پراکنان خبر داد.

سعید حدادیان دیگر ذاکر اهل بیت(ع) که نام او هم در فهرست شایعه‌پراکنان وجود دارد به خبرنگار فارس گفت‌:‌ برای اطلاع آن‌هایی که این شایعه را دست به دست می‌کنند، باید بگویم در حال حاضر، کل موجودی بنده در بانک تجارت حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در بانک ملی ایران هم یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

وی اظهار داشت: بنده از سال ۱۳۷۲ تا کنون، برای مداحی در دستگاه امام حسین(ع) نه صحبتی از پول کرده‌ام و نه پولی بابت این امر

گرفته‌ام. علاوه بر این به شایعه سازان عرض می‌کنم اگر چکی به نام سعید حدادیان باشد به من نمی‌دهند، چون اسم من در شناسنامه «علی‌اصغر» است!

اگر چکی به نام سعید حدادیان صادر شود، قابل نقد کردن نیست، چون نام من در شناسنامه «علی‌اصغر» است

این مداح پیشکسوت ابراز داشت: بنده کارمند هستم و با همان حقوق کارمندی زندگی‌ام را می‌گذارنم و از اعتباری که دارم در مجالس خرج می‌کنم، حتی از جیبم هم خرج می‌کنم. محرم امسال هم فقط یک جلسه رزمندگان اسلام غرب تهران در مهدیه امام حسن مجتبی (ع) می‌روم که این بزرگواران اگر پولی از من نگیرند، خیالتان راحت که پولی هم نمی‌دهند!

وی گفت: گفته‌اند این پول را برای کمک به هیئت داده‌اند! من عرض کردم به دست ما نرسیده است. اگر می‌خواهند از لحاظ مالی به هیئت‌ کمک کنند باید به مسئولان هیئت بدهند و ربطی به من ندارد و روح و جسم و جان من از چیزی تحت عنوان چک بیست میلیون تومانی بی‌خبر است.

بنده واقعا از مال و جان و خانواده‌ام برای برپایی جلسات امام حسین (ع) مایه می‌گذارم و خدا را خوش نمی‌آید که با این خستگی و کوفتگی، این شایعه‌ها برای ما ساخته شود

حدادیان عنوان کرد: بنده واقعا از مال و جان و خانواده‌ام برای برپایی جلسات امام حسین (ع) مایه می‌گذارم و خدا را خوش نمی‌آید که با این خستگی و کوفتگی، این شایعه‌ها برای ما ساخته شود.

وی با بیان اینکه تلاش این شایعه پراکنان فقط به اینجا ختم نمی‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از آقایان مداح اهل اصفهان که بیست سال از من کوچکتر است، ترانه‌ای را که قبلا یکی از خواننده‌های خانم زمان طاغوت خوانده، بازخوانی کرده است بعد در زمان فتنه ۸۸ شبکه‌های ماهواره‌ای عکس مرا نشان دادند و این صدا را پخش کردند و گفتند حدادیان است!

اینگونه نیست که به من بگویند بیا فلان جلسه بخوان فلان قدر به تو پول می‌دهیم. اصلاً اهل اینکه پاکت بگیریم نیستم!

وی ادامه داد: دیشب داشتم برای حضرت قاسم(ع) شعری می‌گفتم که این خبر به من رسید و حقیقتا به لحاظ روحی اذیت شدم، نه فقط برای خودم بلکه برای اینکه چطور یک عده در محرم دلشان می‌آید دست به چنین کارهایی بزنند. من یکبار به اشرافی‌گری مسئولان رده بالا اعتراض کردم، رفتند یک عکس پیدا کردند که در هتل درویشی مشهد دارم قهوه می‌خورم، در حالی که بچه‌های شاعر شهرستان ادب داشتند مرا به جلسه‌ای می‌رساندند در مسیر گفتند حاج‌آقا اجازه بده یک قهوه هم به شما بدهیم.بعد عده‌ای عکس آن قهوه خوردن را گذاشتند به عنوان اشرافی‌گری بنده.

حدادیان اظهار داشت: وقتی ما با حقوق‌های نجومی برخورد می‌کنیم باید توقع داشته باشیم چنین فضاهایی را برای ما درست کنند، اما کور خوانده‌اند و بدانند که موفق نمی‌شوند. من و دوستانم آقایان محمدرضا طاهری، حاج منصور ارضی، آقای سازور برای امام حسین(ع) می‌خوانیم پول هم نمی‌گیریم. اهل اینکه پاکت بگیریم نیستم چون اصلا ما جلسه‌ای نداریم و اینگونه نیست که به من بگویند بیا فلان جلسه بخوان فلان قدر به تو پول می‌دهیم. بنده خودم از بانیان هیئت رزمندگان غرب تهران و از مؤسسان آن هستم، برنامه زیارت عاشورای پنجشنبه صبح‌ها و دهم محرم را نیز خودم تأسیس کردم.

وی عنوان کرد: این‌ها می‌خواهند حواس ما را از عاشورا پرت کنند، می‌خواهند کسانی که مردم به خاطر اهل بیت (ع) به آنها توجه دارند را تخریب و دستگاه سیدالشهدا (ع) را تضعیف کنند ولی این دستگاه صاحب دارد و امام زمان (عج) خودش حمایت‌کننده و هدایت‌گر اصلی آن است و آنها به این مقاصدشان نمی‌رسند.

حدادیان ادامه داد: بعضی از این مسائل هم تا حدودی در راستای تخریب شهرداری تهران است، برخی جریانات سیاسی می‌خواهند دوجانبه اقدام کنند، هم دستگاه امام حسین (ع) را زیر سؤال ببرند و هم شهرداری را. در حالی که انتساب ما فقط به امام حسین (ع) است و بس.

این مداح پیشکسوت تصریح کرد: به زعم بنده کسانی که چک‌هایی را در فضای مجازی به نام مداحان منتشر کرده‌اند، می‌خواهند بگویند حمایتگر مالی هیئت هستند. ممکن است در هیئآت بزرگ یک نفر پولی را کمک کند؛ تصور کنید اگر بخواهند یک شب به یک هیئت ۱۵ هزار نفری شام بدهند چقدر هزینه دارد؟! حتما بانی دارد و خود مردم به هیئت کمک مالی می‌کنند اما برای اهدای این پول شناسنامه از کسی نمی‌خواهند.

وی افزود: با این وجود اگر بانی و خیرّی بخواهد برای جلسات هیئت، چکی بدهد بنده قبول نمی‌کنم و می‌گویم بدهند به مسئولان. به ویژه چک بانک شهر را، نه اینکه با بانک شهر مشکلی داشته باشیم خیر، برای اینکه اسم بانک شهر که می‌آید وسط یعنی شهرداری و شهرداری هم که می‌خواهد به جلسات مذهبی کمک کند وظیفه‌اش است اما بنده نه تحت الحمایه شهرداری هستم و نه زیر یوغ شهرداری هستم، اصلاً و ابداً!

اما بنده نه تحت‌الحمایه شهرداری هستم و نه زیر یوغ شهرداری هستم، اصلاً و ابداً

حدادیان با اشاره به آیه هشت سوره مبارکه «انسان» اظهار داشت: براساس آیه «وَ یُطْعِمُونَ الطَّعامَ»، اهل بیت (ع) دو درس را به ما داده‌اند و آن اینکه در اموری که می‌خواهی خالص باشی نه پاداش بخواه و نه تشکر. عموماً در راه انجام کار خیر باید پوست کلفت شد و حتی طاقت شنیدن فحش و ناسپاسی را هم داشته باشیم.

این مداح پیشکسوت اهل بیت(ع) با اشاره به مشکلاتی که این روزها مداحان باید آنها را تحمل کنند، تصریح کرد: در این سن و سال خدا می‌داند چقدر باید دارو مصرف کنیم، چقدر باید به خانواده و جسم ما فشار بیاید تا ما بتوانیم بار مجالس به این عظمت را بکشیم. در این فضا پاداشی نمی‌خواهیم و نمی‌گیریم، تشکر نمی‌خواهیم ولی باید آماده باشیم چنین تهمت‌هایی را هم تحمل کنیم. از اهل بیت (ع) می‌خواهم مرا در این مسیر یاری کند و چنین مباحثی در روحیه‌ام اثری نگذارد.

وی در پایان در خصوص طرح شکایت از افراد شایعه‌پراکن در فضای مجازی ابراز داشت: حاج محمدرضا طاهری برادر بنده است، هر تصمیمی بگیرند بنده مطیع هستم، اگر ایشان در این ماجرا علمداری کرده‌اند، ما هم پشت سر ایشان هستیم تا یکبار برای همیشه به ثمر برسد و بنده نیز این موضوع را از طریق دستگاه قضایی پیگیری می‌کنم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد