امروز

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۲:۳۷ قبل از ظهر

سایز متن   /

معجزه تیم کی‌روش

۲۹۱۶۳۹

به نظر می‌آید حتی کسب ۷ امتیاز از سه مسابقه هم نتوانسته برخی منتقدان کارلوس کی‌روش را راضی کند.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری تفکر جوان: برخی از کارشناسان و هواداران معتقدند که تیم ملی زیبا و چشم نواز بازی نمی کند. انتقادی که به ظاهر درست است اما در این میان چند نکته حائز اهمیت می باشد. اول این که به بازی زیبا هیچ امتیازی تعلق نمی گیرد. مطمئنا اگر تیم ایران در بازی های اخیرش سراسر هجومی و زیبا بازی می کرد اما امتیازی به دست نمی آورد، منتقدین می گفتند که بازی زیبا فایده ای ندارد مهم نتیجه است.

نکته دوم این است که طی سالیان قبل از کی روش در کدام مقطع تیم ملی فوتبالی زیبا و چشم نواز بازی می کرد که الان بعضی ها شاکی هستند؟ کی روش توانسته به تیم ایران یک انسجام و شخصیت تیمی ببخشد و ما به تبع آن توانسته ایم به قدرت اول فوتبال آسیا تبدیل شویم.

اما نکته دیگر این است که باید ببینیم سرمربی تیم، از شاگردانش چه توقعی دارد.

سبک کی روش مبتنی بر یک بازی تدافعی و استفاده از ضد حملات و ضربات شروع مجدد برای گلزنی است. دیوار بتنی خط دفاع ایران توانسته در سه بازی سخت دروازه اش را بسته نگه دارد و خط حمله فرصت طلب ما هم با استفاده از همان روش های ذکر شده، دو برد برای ایران به ارمغان آورده.

ما با اتکا به مدل فوتبالی ارائه شده توسط سرمربی پرتغالی مان توانسته ایم ۱۲۳۲ دقیقه در مقابل تیم های آسیایی بازنده نباشیم و در حال حاضر در صدر جدول گروه خودمان قرار گرفته ایم.

بهتر است به مربی بزرگی مثل کی روش اعتماد کنیم. حال که او یک تغییر نسل اساسی در فوتبال مان ایجاد کرده و پای جوان ها به تیم ملی باز شده و تیم ایران به یک تیم کاملا تاکتیکی و بابرنامه تبدیل شده وقت آن است که در آستانه بازی حساس سه شنبه مقابل کره جنوبی در ورزشگاه آزادی همه از تیم ملی حمایت کنند تا بتوانیم همین نتایج و عملکرد خوب را تکرار کنیم و برای اولین بار در تاریخ فوتبال کشور، دو بار پیاپی راهی جام جهانی شویم.

انتهای پیام/

 

کهکشانی‌های مادرید پردرآمدترین تیم فصل گذشته فوتبال جهان

 img16435540

باشگاه رئال‌مادرید با یک رکوردشکنی پردرآمدترین تیم جهان شد.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری تفکر جوان: اشگاه رئال مادرید اسپانیا با کسب درآمدی معادل ۶۲۰ میلیون یورو در فصل گذشته،توانست به پردرآمدترین باشگاه اروپا و جهان تبدیل بشود.
تیم رئال مادرید نسبت به فصل گذشته از لحاظ درآمد به رشدی حدود ۷ درصد رسیده.
رقیب رئال مادرید یعنی بارسلونا با درآمدی بالغ بر ۶۱۲ میلیون یورو در جایگاه بعدی پردرآمدترین تیم های جهان در فصل گذشته قرار دارد.

انتهای پیام/

 

رونالدو و ثبت ۳ رکورد در شبی تاریخی

 cristiano_ronaldo_20120609

کریستیانو رونالدو شب گذشته در بازی پرتغال و آندورا در ورزشگاه اویرو عقده گشایی کرد و تیمش در برتری ۶-۰ زننده ۴ گل بود تا به همه نشان دهد که رونالدوی واقعی در حال بازگشت است. فوق ستاره در این بازی موفق به ثبت ۳ رکورد جدید نیز شد

گل اول رونالدو، ثانیه ۷۳ بازی به ثمر رسید و دومین گلش نیز ۱۹۰ ثانیه بعد؛ بدین ترتیب رونالدو موفق شد سریع ترین دبل تاریخ رقابت های جام جهانی چه در فاز مقدماتی و چه در مرحله نهایی را به نام خود ثبت کند.

پیش از این رکورد در اختیار انزو شیفو، ستاره سابق تیم ملی بلژیک بود که سال ۱۹۹۳ در بازی برابر قبرس به ثبت رسیده بود. گل اول شیفو در ثانیه ۹۲ بازی و گل دوم او نیز در ثانیه ۲۹۸ باز به ثمر رسید. در حال حاضر رکورد سوم در این لیست، در اختیار کیث نیلسون از نیوزلند است که سال ۱۹۷۷ در مقابل تایوان به ثبت رسید.

رونالدو همچنین توانست اولین ۴ گله خود برای تیم ملی کشورش را به ثمر برساند. او البته با پیراهن رئال چندین بار موفق به انجام این مهم شده است. بدین ترتیب رونالدو با رکورد نونو گومش برابری کرد. گومش پیش از رونالدو تنها بازیکنی بود که با پیراهن پرتغال در یک بازی ۴ گل به ثمر رسانده بود و جالب اینکه او نیز برابر آندورا موفق به این کار شده بود.

رونالدو پس از بازی در جمع خبرنگاران گفت:” می‌دانستیم که گل اول مقابل تیمی که ۱۱ بازیکنش را پشت توپ قرار می‌دهد اهمیت بسیاری خواهد داشت. می‌دانم که مهم هستم، مثل دیگر بازیکنان.

همیشه تمام تلاشم را برای تیم ملی انجام داده ام. احساس مفید بودن می‌کنم و خوشحالم که پس از مصدومیت در یورو به میادین برگشته ام. ۸ بازی دیگر باقی مانده و می‌خواهیم با کسب پیروزی در هر ۸ بازی به جام جهانی صعود کنیم.

انتهای پیام/

 

فولاد خوزستان؛ آمار مثبت و نکته منفی

 ۴۵۳۵۷_۱۲۶

تیم فوتبال فولاد خوزستان تنها تیم خوزستانی بدون شکست در خارج از خانه است.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری تفکر جوان: تیم فولاد خوزستان لیگ شانزدهم را خوب آغاز نکرد و در سه هفته ابتدایی این مسابقات متحمل دو شکست خانگی شد تا هواداران فولادی مانند فصل گذشته نگران وضعیت این تیم شوند.

روند امتیازگیری فولاد اما از هفته چهارم تغییر کرد و سرخ‌پوشان جنوبی که در سه بازی ابتدایی فقط یک امتیاز گرفته بودند، در چهار بازی اخیر شش امتیاز کسب کردند و بدون شکست از میدان بیرون آمدند تا از قعر جدول جدا شوند.

فولادی‌ها همچنین در دو بازی اخیر با اضافه شدن وحید طالب‌لو و حضور همزمان ایوب والی و عبدالله کرمی در قلب خط دفاعی عملکرد بهتری در مقابله با حملات تیم‌های مقابل داشتند و در دو بازی متوالی گل دریافت نکردند.

فولاد خوزستان که تنها تیم خوزستانی بدون شکست در خارج از خانه است، در بازی با گسترش‌فولاد تبریز ۱۱ بازیکن خوزستانی شامل هشت بازیکن در ترکیب اصلی و سه بازیکن تعویضی را روانه‌ی میدان کرد تا بومی‌ترین تیم در بین تیم‌های حاضر در لیگ شانزدهم باشد و سیاست بومی‌گرایی کادر فنی تیم فولاد کاملاً عملی شود.

تیم پرطرفدار جنوب اما در کنار تمامی این آمار مثبت، یک نکته منفی را هم در مسابقات این فصل به استثنای بازی با سایپا تهران به جای گذاشته که به نوع بازی سرخ‌پوشان مربوط می‌شود. فولاد خوزستان که تا دوسال قبل به فوتبال تهاجمی معروف بوده، در این فصل قدرت تهاجمی سابق را نشان نداده و همین موضوع جای انتقاد را نسبت به عملکرد فولادی‌ها باقی گذاشته است.

شروع لیگ و در دوره‌ی نقل‌وانتقالات تابستانی، بارها به آن اشاره شد اما اقدام اساسی از سوی باشگاه نیاز به حداقل دو بازیکن باکیفیت در پیشانی خط حمله فولاد خوزستان، نکته‌ای بوده که قبل از فولاد در راستای جذب این دو بازیکن صورت نگرفت. یک مهاجم خارجی هم که از مردادماه گذشته وارد ایران شده و با تیم فولاد قرارداد بسته، به‌دلیل اشتباهات فولادی‌ها در وارد کردن اطلاعات و مدارک الزامی در سیستم تی‌ام‌اس، نتوانسته مجوز بازی برای سرخ‌پوشان را دریافت کند و منتظر مساعدت فیفا برای صدور مجوز بازی است، اتفاقی که به‌نظر می‌رسد احتمال رخ دادن آن ۵۰-۵۰ باشد.

در همین راستا، با مشاهده‌ی هفت بازی فولاد ابتدایی فولاد در لیگ شانزدهم، این واقعیت به اثبات رسیده است که فولاد خوزستان نیاز مبرم به دو بازیکن باکیفیت در پیشانی خط حمله دارد تا در کنار بازیکنان سرعتی تیم سرخ‌پوش دیار کارون، بخش تهاجمی تیم فولاد را تکمیل کنند و زحمات مجموعه‌ی تیم را به هدف بنشانند.

انتهای پیام/

 

پتروشیمی و الاهلی، صدرنشین شدند

 img16435540

تیم پتروشیمی بندر امام در پایان روز اول بیست و پنجمین دوره بسکتبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا در صدر جدول رده بندی گروه اول باقی ماند.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری تفکر جوان: تیم پتروشیمی بندر امام با پیروزی ۱۰۰ بر ۸۰ مقابل تیم «پائویان» چین تایپه بالاتر از رقبای خود، الریاضی لبنان، الریان قطرو پائویان در گروه نخست مسابقات بسکتبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا ایستاد.

تیم پتروشیمی بندر امام با پیروزی ۱۰۰ بر ۸۰ مقابل تیم «پائویان» چین تایپه بالاتر از رقبای خود، الریاضی لبنان، الریان قطرو پائویان در گروه نخست مسابقات بسکتبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا ایستاد.

انتهای پیام/

 

باقری به مدال برنز دست یافت

۵۷۳۰۸۰۶۶

حسین باقری در پایان مسابقات تفنگ ۱۰ متر رقابت‌های تیراندازی فینال فینالیست‌ها به مدال برنز رسید.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری تفکر جوان: مسابقات فینال فینالیست‌های جام جهانی تیراندازی از ۱۳ مهر ماه به میزبانی کشور ایتالیا آغاز شد و در پایان حسین باقری در تفنگ ۱۰ متر با ۱۸۶٫۱ امتیاز در رده سوم ایستاد و به مدال برنز رسید. در این بخش تیراندازان روسیه و مجارستان به مدال طلا و نقره دست یافتند.

در مرحله مقدماتی باقری با کسب امتیاز۶۲۴٫۱ به عنوان نفر هشتم راهی فینال شد. باقری دومین حضور خود را در این رقابت‌ها تجربه می‌کند.

در مسابقات فینال فینالیست‌های جام جهانی که در شهر بولونیا – ایتالیا برگزار می‌شود در هر رشته ۱۲ ورزشکار از قهرمانان المپیک، قهرمان جام جهانی تیراندازی و قهرمان دوره گذشته حضور دارند که از طرف فدراسیون جهانی دعوت شدند.

انتهای پیام/

خبرنگار: صادق هواشم — انتشار دهنده: علی لطیفی

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد