امروز

پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۰:۴۱ بعد از ظهر

سایز متن   /

۲۴۲۲_orig

به گزارش خبرنگار شبکه خبری تفکر جوان: دکتر سیدامیرحسین ضیایی در مراسم رونمایی از شش فروند بالگرد جدید هلال‌احمر و توزیع اقلام و تجهیزات امدادی میان استان‌ها که با حضور تنی چند از مقامات ارشد کشوری برگزار شد، گفت: امروز شش فروند بالگرد جدید به سازمان امداد و  نجات اضافه شد. این بالگردها از پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین بالگردها از نوع خود هستند.

وی افزود: از ابتدا در هلال‌احمر بنای‌مان را بر آن گذاشتیم که تا حد ممکن از توان داخلی استفاده کنیم. نیمی از مجموعه شش فروند بالگردی که امروز رونمایی شد، از توان داخلی استفاده کرده است. با وجود مشکلاتی که در تولید چنین ابزار پیشرفته‌ای وجود دارد، اما خوشبختانه امروز می‌توانیم با خیال راحت اعلام کنیم که این توانایی در داخل کشور موجود است. مسوولان مربوطه در مجموعه هلی‌کوپترسازی به ما گفتند که اگر این سفارش از جمعیت هلال‌احمر نبود، توانایی تولید این هلیکوپترها نیز در داخل کشور به سادگی امکان‌پذیر نمی‌شد.

تجهیز پایگاه‌های هلال‌احمر به ست‌های امداد و نجات

رییس جمعیت هلال‌احمر افزود: این سیاست همچنان در جهت روزآمدسازی سازمان امداد و نجات در جمعیت هلال‌احمر ادامه خواهد داشت. امیدواریم تا پایان سال بتوانیم سه فروند دیگر از همین نوع بالگردها را به مجموعه هلال‌احمر اضافه کنیم. برنامه هلال‌احمر آن است که برای هر استان حداقل یک بالگرد مستقر داشته باشیم. امیدواریم تا سال آینده به این هدف دست یابیم.

ضیایی با بیان اینکه در مجموعه هلال‌احمر حداقل به ۴۰ فروند بالگرد نیاز است، افزود: امیدواریم با همکاری دولت، مجلس و سایر بخش‌ها این امکانات فراهم شود، چراکه کشور ما از مناطق صعب‌العبور و سوانح و حوادث زیادی برخوردار است و به همین دلیل امداد هوایی بسیار ضروری است تا بدین ترتیب در سریع‌ترین زمان جهت ارائه خدمات لازم به محل حادثه برسیم.

وی با بیان اینکه از امروز تمام پایگاه‌های امداد هلال‌احمر به ست‌های امداد و نجات مجهز می‌شوند، افزود: امکانات روزآمد جهت انجام ماموریت‌ها در اختیار پایگاه‌های امداد و نجات قرار می‌گیرد.  مجموعه این اقدامات در شرایطی انجام شد که ما در بدترین وضعیت اعتباری و مالی قرار داریم، اما تمام تلاشمان را انجام دادیم تا از توان امداد و نجات کاسته نشود.

رییس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: طی سه سال گذشته ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر از خدمات هلال‌احمر بهره‌مند شده‌اند که ۱۸۰۰ میلیارد تومان قیمت خدمات و کالاهای داده شده است، البته اینکه هر روز شاهد افزایش عملیات‌ها باشیم، چندان خوشایند نیست و این روند می‌تواند حاکی از باشد که کاری در زمینه پیشگیری و کاهش خطرپذیری صورت نمی‌گیرد.

ضیایی افزود: توجه به مقوله پیشگیری، کاهش خطر بسیار مهم است به همین دلیل آموزش‌های همگانی و تخصصی و همچنین جلب حمایت سایر دستگاه‌ها و بویژه حساس‌سازی مسوولان و مردم بسیار مهم است و در این زمینه اقدامات لازم نیز انجام می‌شود. باید تاکید کرد که هزینه در این بخش حتما سرمایه‌گذاری است.

وی شعار جمعیت هلال‌احمر در سال آینده را مورد اشاره قرار داد و گفت: «کمک به جامعه تاب آور و ایمن با توسعه صلح و بشردوستی» سرلوحه مجموعه فعالیت‌های هلال‌احمر قرار دارد. جمعیت هلال‌احمر می‌تواند در این زمینه بسیار کمک کند. بحث دیگر مبحث آسیب‌های اجتماعی است باید تاکید کرد که جمعیت هلال‌احمر خود سرمایه‌ای اجتماعی است. براین اساس هرچه فعالیت‌های داوطلبانه را ارتقا دهیم، بسیار موثر خواهد بود.

رییس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به فعالیت‌های هلال‌احمر در مقوله آسیب‌های اجتماعی افزود: هلال‌احمر در موضوعات آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد، بیماری‌های مقاربتی و… در دانشگاه‌ها، مدارس و… حضور فعال دارد. وظیفه هلال‌احمر ایجاد توانمندی و ظرفیت ایجاد کردن و جامعه را به میدان کشیدن مردم و ظرفیت‌هاست.

ضیایی در پایان صحبت‌هایش ضمن تشکر از حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر بهداشت و معاون علمی رییس جمهور و سایرین در این مراسم، گفت: جمعیت هلال‌احمر به حمایت‌های دولت و مجلس نیازمند است.

برای توسعه پایگاه‌ها نیازمند منابع مالی هستیم

به گزارش تفکر جوان؛ ضیایی همچنین در جمع خبرنگاران گفت: هلال‌احمر منتظر حادثه نمی‌ماند. بلکه آمادگی‌ها در جمعیت هلال‌احمر مبتنی بر ریسک و برنامه است. توان جمعیت را روی آموزش‌ها گذاشته‌ایم.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تعیین تکلیف بودجه جمعیت هلال‌احمر گفت: بودجه هلال‌احمر به داستانی کهنه تبدیل شده است. به طوری که از حدود یک سال و نیم گذشته بخش مهمی از اعتباراتمان را نتوانسته‌ایم دریافت کنیم، اما با فداکاری‌های مجموعه جمعیت هلال‌احمر نگذاشته‌ایم از توان عملیاتی‌مان کاسته شود، اما مشخص است که برای توسعه پایگاه‌ها نیازمند منابع مالی هستیم.

رییس جمعیت هلال‌احمر در این باره افزود: در این زمینه مذاکراتی را با سازمان برنامه و بودجه انجام داده‌ایم تا نوع بودجه ما را تغییر دهند به طوری که ردیف بودجه هلال‌احمر طوری باشد که در تمام سال دریافتی داشته باشیم. برای سال ۹۵ نیز قول‌هایی گرفته‌ایم که امیدواریم عملیاتی شود. در مجموع بخشی از بودجه جمعیت هلال‌احمر از منابع اختصاصی است که همین محل نیز موتور جمعیت را نگه می‌دارد.

خبرنگار: عماد خلفی/ تهران — انتشار دهنده: علی لطیفی

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد