امروز

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۵:۰۵ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش از تفکر جوان به نقل از روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز : این نیروگاه که طی چند روز گذشته بدلیل افت فشار گاز و لزوم تامین گاز مورد نیاز هموطنان ناچاراً به استفاده از سوخت موقت مازوت در یکی از واحدهای خود روی آورده بود پس از رفع محدودیت گاز و حذف مازوت، مجددا  این واحد ۳۱۵ مگاواتی را با سوخت گاز به شبکه سراسری برق کشور متصل نمود.
محسن حافظی مدیر عامل نیروگاه رامین با اعلام این خبر گفت: واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره ۶ نیروگاه رامین طی چند روز گذشته از سوخت مازوت بصورت اضطراری و موقت استفاده می کرد پس از تامین گاز مورد نیاز از سوی شرکت ملی گاز استان خوزستان، اقدام به حذف مازوت و استفاده مجدد از سوخت گاز نمود.
مدیرعامل نیروگاه رامین با اشاره به اینکه هر ۶ واحد این نیروگاه بصورت روزانه حدود ۸ الی ۸٫۵ میلیون متر مکعب گاز نیاز دارد افزود: این نیروگاه هیچ تمایلی به استفاده از سوخت مازوت ندارد ودر شرایط خاص و اضطراری که دچار محدودیت و یا عدم تامین گاز مورد نیاز خود می شویم ناگزیریم برای جلوگیری از قطع برق هموطنان و جلوگیری از بروز خاموشی‌ها از مازوت بعنوان سوخت اضطراری به صورت محدود و موقت استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه تنها یک واحد از واحد‌های نیروگاه رامین از سوخت جایگزین استفاده می کند گفت: نیروگاه رامین دارای ۶ واحد تولید برق است که هم اکنون یک واحد آن بدلیل تعمیرات اساسی از مدار خارج است و ۵ واحد آن نیز در حال استفاده از سوخت گاز هستند.
حافظی گفت: استفاده از سوخت مازوت تبعات مخرب زیادی بر تجهیزات نیروگاهی بویژه بویلرها و بسکتهای ایرهیتر وارد می کند و استهلاک تجهیزات را بشدت بالا می برد بطوری که سال گذشته نیز بدلیل استفاده محدود از این سوخت در واحد شماره ۶ متحمل هزینه تقریبی به میزان ۴۰۰ میلیارد ریال شدیم و هم اکنون نیز این آثار پابرجا می باشد.
حافظی سوخت گاز را سوخت اصلی این نیروگاه عنوان کرد و بیان داشت: تولید پایدار انرژی حیاتی برق و خدمت رسانی مستمر به مردم رسالت اصلی ما است و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.
وی صیانت از محیط زیست را از اولویت‌های این نیروگاه در فرآیند تولید برق دانست و بکارگیری این‌نیروگاه از سوخت گاز را باعث افزایش طول عمر تجهیزات و سهولت در بهره برداری، کاهش محدودیت‌های واحد‌ها و کاهش هزینه‌های سرویس و نگهداری و نهایتا افزایش طول عمر نیروگاه رامین عنوان کرد.
لازم بذکر است نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز استان خوزستان و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند.

 

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد