امروز

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۴:۰۰ بعد از ظهر

سایز متن   /

۱۴۰۶۶۹

به گزارش خبرنگار شبکه خبری تفکر جوان: محمد شهباز در خصوص تمهیدات و اقدامات انجام‌شده برای حضور دانشجویان در پیاده‌روی اربعین، به مشکل دانشجویان پسر بدون کارت پایان خدمت برای خروج از کشور اشاره و اظهار کرد: این دانشجویان می‌توانند با تأمین وثیقه ثبت‌نام خود را انجام دهند که مبلغ آن پنج میلیون تومان نزد بانک قوامین است.

وی ادامه داد: برای دانشجویانی که با مشکل تأمین وثیقه مواجه هستند، امکان دیگری ایجاد شده است؛ سازمان بسیج دانشجویی با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای حل این مشکل اقداماتی انجام داده است تا این دانشجویان از این نظر با مشکلی مواجه نشوند.

دبیر اجرایی ستاد اربعین دانشجویی گفت: متقاضیان می‌توانند با معرفی یک ضامن واجد شرایط و انجام مراحل ثبتی آن، بعد از ۱۰ روز ویزای خروج از کشور دریافت کنند و دیگر نیازی به تأمین وثیقه نخواهند داشت؛ ثبت‌نام این دانشجویان از هفته گذشته آغاز شده است و تا پنجم آبان‌ماه ادامه دارد. برای دیگر دانشجویان که مشکل تأمین وثیقه و خروج از کشور نداشته و دانشگاه‌های آن‌ها اعزام کاروانی دارند، زمان ثبت‌نام از ۲۴ مهرماه به‌مدت ۱۰ روز خواهد بود.

شهباز ادامه داد: شیوه معرفی ضامن و ارائه تسهیلات عدم تأمین وثیقه برای دانشجویان، از سال گذشته آغاز شده و حدود ۴۰۷ نفر در سال ۹۴ با معرفی ضامن از کشور خارج شدند که امیدواریم امسال این رقم به ۲ برابر افزایش یابد.

وی در خصوص زمان اعزام دانشجویان، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده بخشی از دانشجویان در قالب کاروان اعزام می‌شوند و بخش دیگر نیز به‌ویژه دانشجویان شهرهای مرزی مانند خرمشهر و آبادان با توجه به نزدیکی با مرز عراق، معمولاً به‌صورت انفرادی سفر می‌کنند.

دبیر اجرایی ستاد اربعین دانشجویی در خوزستان در خصوص خدمات قابل ارائه به دانشجویان، خاطرنشان کرد: همه تمهیدات برای خدمات‌رسانی به کاروان‌های دانشجویی در زمینه تردد از مرز، غذا و اسکان در نجف و کربلا، انجام شده و از این نظر با مشکلی مواجه نخواهند بود؛ تعداد دانشجویان اعزامی از هر دانشگاه نیز منوط به تصمیم‌گیری مسئولان کاروان آن دانشگاه‌ است و با توجه به ظرفیت، به هر تعداد که در نظر دارند، اعزام می‌کنند.

شهباز عنوان کرد: از هفته آینده تبلیغات در دانشگاه‌هایی که درصدد هستند اعزام در قالب کاروان داشته باشند، آغاز خواهد شد؛ در حال حاضر دانشگاه‌های شهید چمران اهواز و خاتم‌الانبیاء بهبهان تصمیم قطعی خود را برای اعزام دانشجویان اعلام کرده‌اند.

 

وی در خصوص ظرفیت اعزام‌های امسال، گفت: ظرفیت مشخصی وجود ندارد زیرا هنوز ثبت‌نام کاروان‌ها آغاز نشده است؛ سال گذشته به‌صورت سازمان‌دهی‌شده یک کاروان ۵۰ نفره و ۴۷۰ نفر نیز به‌صورت انفرادی اعزام شدند و در مجموع حدود ۵۰۰ دانشجو در این سفر زیارتی حضور داشتند.

دبیر اجرایی ستاد اربعین دانشجویی در خوزستان ادامه داد: خوزستان میزبان دانشجویان کشور برای حضور در پیاده‌روی اربعین است و با هماهنگی سازمان حج و زیارت، بیش از ۷۰ درصد اعزام دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاه‌ها از مرز چذابه خواهد بود که خدماتی به‌صورت متمرکز در این مرز تدارک دیده شده است.

شهباز از استقرار یک موکب دانشجویی با مدیریت، تأمین اعتبار و خدمات‌رسانی استان با عنوان “طلاب‌المقاومه” (دانشجویان مقاومت) در مرز چذابه خبر داد و افزود: سال گذشته موکب‌های دانشجویی در مرز چذابه روزانه حدود ۲ هزار پرس غذا و طی ۱۰ روز حدود ۲۰ هزار پرس غذا به دانشجویان و زائرین ارائه دادند.

وی ادامه داد: امسال نیز موکب‌های بسیار خوبی برای زائران و دانشجویان در نظر گرفته شده است و این موکب‌ها تا زمان بازگشت آخرین دانشجویان به کشور، برپا خواهند ماند و حدود ۱۰ تا ۱۲ روز در مرز چذابه مستقر می‌شوند؛ همچنین امکانات لازم برای یک شب اسکان رفت و برگشت در مرز چذابه برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/ ایسنا- خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد