امروز

پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۶:۳۰ قبل از ظهر

سایز متن   /

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در جلسه شورای اداری استان وضعیت شبکه برق و طرح پاداش مدیریت مصرف را تشریح کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، محمود دشت‌بزرگ در جلسه شورای اداری استان که با حضور علی‌اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان برگزار شد، مصرف بهینه برق را لازمه پایداری شبکه برق معرفی کرد و افزود: شبکه برق خوزستان در روز ۱۶ تیرماه با مصرف ۸ هزار و ۸۶۳ مگاوات از رکورد پیک مصرف سال ۱۴۰۱ عبور کرده است و به دلیل وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر، مصرف نسبت به مدت مشابه سال‌های قبل رشد بیشتری را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به اقداماتی که برای آماده‌سازی شبکه از مهرماه سال قبل تاکنون به ویژه ظرفیت‌سازی‌های صورت گرفته در یک ماه اخیر در شبکه برق خوزستان، گفت: مکمل اقدامات انجام شده برای حفظ پایداری شبکه برق، رعایت الگوی مصرف برق است و بدون همراهی مشترکین شبکه به علت پرباری به مخاطره خواهد افتاد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با تشریح مشوق‌های وزارت نیرو برای کاهش مصرف برق، بیان کرد: الگوی مصرف برق در فصل تابستان برای خوزستان ۳ هزار کیلووات است که با رعایت این الگو و هر مقدار کاهش مصرف نسبت به سال‌ قبل، مشترکین می‌توانند از پاداش‌های در نظرگرفته شده، بهره‌مند شوند.
دشت‌بزرگ توضیح داد: ۸۳ درصد مصرف شبکه برق خوزستان مربوط به بخش خانگی است که از این مقدار بیش از ۹۰ درصد آن در بخش سرمایشی (کولر) مصرف می‌شود و مردم می‌توانند با خاموش کردن یک کولر اضافی از پاداش میلیونی برخوردار شوند و حتی تنظیم دمای کولر بر روی دمای آسایش ۲۴ درجه، برای آنها پاداش‌هایی به همراه خواهد داشت.
وی با اشاره به تفاهم‌نامه صورت گرفته بین وزارتخانه‌های نیرو و صمت برای تامین برق صنایع و مدیریت مصرف در این بخش، اضافه کرد: مطابق همین تفاهم‌نامه جلسات متعددی با صنایع برگزار شد و مطابق سهمیه‌های در نظرگرفته شده برق صنایع در حال تامین است و صنایع همکاری خوبی در این زمینه داشته‌اند.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به پیش‌بینی وقوع دماهای ۵۰ درجه در هفته پیش‌رو از همه مشترکین به ویژه بخش خانگی درخواست کرد با حذف مصارف غیرضروری در ساعات پیک ۱۱ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۲۲ صنعت برق را در حفظ پایداری شبکه و خدمت‌رسانی بی‌وقفه، یاری نمایند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد