امروز

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۷:۵۸ قبل از ظهر

سایز متن   /

نشست خبری مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان به مناسبت هفته مدیریت مصرف و تور رسانه‌ای بازدید از پست ۴۰۰ کیلوولت شهید هاشمی اهواز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، محمود دشت‌بزرگ در این نشست خبری که امروز (۷ تیر) با حضور اصحاب رسانه استان برگزار شد، تصریح کرد: برای توسعه شبکه برق خوزستان یک سرمایه‌گذاری کلان انجام گرفته که در بین شرکت‌های برق منطقه‌ای کشور رتبه اول را در اختیار دارد.
وی افزود: برای عبور از پیک تابستان جاری ۴۲ پروژه‌ای تعریف شده که از این تعداد ۲۶ پروژه پست و خط به ارزش سرمایه‌گذاری ۵۴۳۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده و مابقی در دست اجرا است.
وی با بیان اینکه از این تعداد، ۹ پروژه را وزارت نیرو در اولویت قرار داده و ملی هستند، تصریح کرد: ۷ پروژه از ۹ پروژه اولویت دار وزارت نیرو به سرانجام رسیده و ۲ پروژه دیگر نیز در روزهای آینده وارد مدار می‌شود.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه خوزستان مورد توجه ویژه دولت مردمی است، تصریح کرد: طرح‌ها و پروژه‌هایی که از سال جاری تا سال ۱۴۰۴ در خوزستان به اجرا درخواهد آمد در طول سابقه و تاریخ برق خوزستان بی‌سابقه است و شاهد افزایش ظرفیت خوب شبکه برق خواهیم بود.
دشت‌بزرگ در بخش دیگری از صحبت خود با اشاره به افزایش مصرف برق در خردادماه و ثبت پیک ۸۵۶۰ مگاوات، تصریح کرد: با پیش‌بینی رشد مصرف و اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف، پیش‌بینی می‌کنیم که پیک ۸۹۷۴ مگاوات در شبکه برق منطقه‌ای خوزستان محقق شود.
وی افزود: در سال گذشته ۸۳ درصد مصرف شبکه برق خوزستان مربوط به بخش خانگی (۷۲ درصد مصرف شبکه بار سرمایشی) بوده و امسال نیز شرایط به همین وضع است که نشان می‌دهد برای عبور از پیک باید این بخش توجه بیشتری شود.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بیان کرد: بخش خانگی خط قرمز وزارت نیرو است و تمام توان و ظرفیت‌ها بکار گرفته می‌شود تا خاموشی در این بخش میسر نشود و اولویت تامین بار در این بخش است با این وجود مشترکین با وجود سیاست های تشویقی و طرح پاداش اعلام شده با خاموش کردن یک کولر اضافی هم می‌توانند یک میلیون پاداش وزارت نیرو را دریافت کنند و هم بار خانگی را کاهش دهند بدون آنکه برای آسایش آنها مشکلی پیش بیاید.
دشت‌بزرگ با بیان اینکه تامین برق صنایع مطابق تفاهم‌نامه وزراتخانه‌های نیرو و صمت در حال اجرا و بدون محدودیت در حال تولید هستند، توضیح داد: با صنایع ۲۰ تفاهم‌نامه همکاری امضا شده تا با کاهش مصارف از روش‌های مدیریتی به ویژه تغییر زمان مصرف خود به ساعت‌هایی خارج از پیک و تغییر زمان تعمیرات اساسی به دوره پیک، یاری دهنده مدیریت شبکه برق باشند و برای این بخش هم مانند بخش خانگی مشوق‌هایی لحاظ شده است.
وی اظهار کرد: در بخش تولید پیش بینی می‌کنیم نیروگاه‌های آبی امسال بیش از ۵۱۰۰ مگاوات، نیروگاه‌های حرارتی ۴۲۰۰ مگاوات، نیروگاه‌های صنعتی ۷۰۰ مگاوات و نیروگاه‌های مقیاس کوچک ۹۰ مگاوات برق به شبکه تزریق کنند.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: باید وابستگی استان را به نیروگاه‌های برق‌آبی کم کنیم که توسعه نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و خورشیدی راه‌حل این مساله هستند.
دشت‌بزرگ در زمینه صادرات برق از شبکه خوزستان به کشورهای همجوار گفت: سیاست‌گذاری در زمینه صادرات فرا استانی و ملی است و اولویت وزارت تامین برق مشترکین خوزستانی و داخلی است و در این بازه زمانی صادرات برق صفر است.
در ادامه این نشست معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گزارشی از وضعیت بهره‌برداری و بهینه‌سازی شبکه برق خوزستان، تعویض زنجیره مقره و پوشش عایقی پست‌ها برای مقابله با ریزگردها ارائه کرد.
به گفته سید مهرداد بلادی موسوی ۲۵۰ پست انتقال و فوق توزیع با ظرفیت ۳۰ هزار مگاولت آمپر و ۹ هزار کیلومتر طول مدار در شبکه برق تحت نظارت این شرکت در حال بهره‌برداری است.
سید حجت‌اله موسوی مدیر دفتر روابط عمومی نیز در این نشست در خصوص همکاری اصحاب رسانه در تبیین طرح پاداش ۲۰ برابری و اقناع افکار عمومی و فرهنگ‌سازی لازم با توجه به سیاست‌های تشویقی وزارت نیرو برخلاف سیاست‌های جریمه بر تعرفه در دنیا اشاره کرد و از اصحاب رسانه در این خصوص انتظار همکاری در راستای مسئولیت‌های اجتماعی رسانه ها را خواستار شد.
بیان نقطه نظرات و پرسش و پاسخ اهالی رسانه پایان بخش نشست خبری مدیرعامل و مدیران شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بوده است.
بازدید از پست ۴۰۰ به ۱۳۲ کیلوولت هاشمی از دیگر برنامه‌های اصحاب رسانه بوده است. به گفته محمدعلی شاهزاده مدیر دفتر نظارت بر طرح‌های پست شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، پست شهید هاشمی ۶۳۰ مگاولت آمپر ظرفیت داشته که فاز دوم آن به ظرفیت ۳۱۵ مگاولت آمپر در روزهای اخیر با ار زش سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیارد ریال وارد مدار شده و باعث تقویت بخش انتقال و تغذیه پست‌های فوق توزیع پایین دست و تامین برق مطمئن و پایدار خواهد شد.
با توجه به شروع پیک مصرف، روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از مشترکین درخواست می‌کند که برای حفظ پایداری شبکه، با رعایت الگوی مصرف برق، خاموش کردن کولرهای اضافی، استفاده از روشنایی طبیعی در روز و عدم استفاده از لوازم پر مصرف در ساعت پیک مصرف (۱۱ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۲۲) صنعت برق را در خدمت‌رسانی مستمر همراهی نمایند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد