امروز

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۸:۰۹ قبل از ظهر

سایز متن   /

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: عملیات احداث خطوط انتقال برق نیروگاه برق‌آبی سد چم‌شیر در استان کهگیلویه و بویراحمد به پایان رسید و آماده بهره‌برداری است.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، محمود دشت‌بزرگ اظهار کرد: پروژه احداث ورود و خروج خط ۲۳۰ کیلوولت دوگنبدان – چنارشاهیجان در نیروگاه سد چم‌شیر به طول ۳۵ کیلومتر مدار با موفقیت به پایان رسید و آماده برق‌دار شدن است.

وی با بیان اینکه این پروژه بعد از خطوط ارتباطی نیروگاه دوکوهه اندیمشک، دومین پروژه ماموریت ویژه وزارتی برق منطقه‌ای خوزستان برای عبور از پیک مصرف ۱۴۰۲ بوده است، تصریح کرد: ارزش سرمایه‌گذاری خطوط انتقال برق نیروگاه سد چم‌شیر، ۳ هزار میلیارد ریال بوده است.

به گفته مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بهره‌برداری از این پروژه، انتقال توان تولیدی نیروگاه سد چم‌شیر به شبکه برق و افزایش پایداری و قابلیت اطمینان شبکه ۲۳۰ کیلوولت، محقق خواهد شد.

دشت‌بزرگ اضافه کرد: این خط توان تولیدی ۱۷۶ مگاولت آمپری نیروگاه برق‌آبی سد چم‌شیر را به شبکه برق سراسری متصل خواهد کرد و باعث تقویت شبکه برق استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد شد.

وی بیان کرد: از مهرماه ۱۴۰۱ تاکنون ۶۸.۵ کیلومتر مدار خط، ۵۷ کیلومتر مدار هادی پرظرفیت به بخش انتقال و فوق توزیع شبکه تحت نظارت این شرکت در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد اضافه شده است.

بر اساس این گزارش، با توجه به اهمیت پروژه خطوط انتقال برق نیروگاه سد چم‌شیر، مدیرعامل و مدیران شرکت برق منطقه‌ای خوزستان به صورت مستمر از عملیات احداث این پروژه بازدید کرده تا در کمترین زمان ممکن برق‌دار و وارد مدار شود.

روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از مشترکین درخواست می‌کند که برای حفظ پایداری شبکه، با رعایت الگوی مصرف برق، خاموش کردن کولرهای اضافی، استفاده از روشنایی طبیعی در روز و عدم استفاده از لوازم پر مصرف در ساعت پیک مصرف (۱۱ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۲۲) صنعت برق را در خدمت رسانی مستمر همراهی نمایند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد