امروز

پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۶:۲۳ بعد از ظهر

سایز متن   /

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با حضور در اهواز، وضعیت شبکه برق استان را برای گذر از پیک مصرف تابستان ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، شبکه برق خوزستان به لحاظ تولید و مصرف برق در کشور رتبه‌های برتر را در اختیار دارد و ویژگی خاص آب و هوایی آن در تابستان که دماهای بالای ۵۰ درجه و رطوبت ۱۰۰ درصد را به ثبت می‌رساند، یکی از شبکه‌های برق خاص در کشور است.
به لحاظ اهمیت و نقش شبکه برق خوزستان در شبکه سراسری، همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با حضور در اهواز در نشست با مدیران شبکه برق استان، وضعیت آمادگی شبکه و اقداماتی که لازم است در شبکه انجام شود را مورد بررسی قرار داد.
در این نشست محمود دشت‌بزرگ رئیس شورای پایایی منطقه‌ای شبکه برق خوزستان گزارشی از اقدامات انجام شده در شبکه برای ورود به پیک برق، برآوردهای میزان تولید و مصرف، میزان رشد برق در خردادماه و چالش‌هایی که شبکه برق استان با آن رو به رو است را در تابستان ۱۴۰۲ ارائه کرد.
همایون حائری معاون وزیر نیرو نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت و اهمیت شبکه برق خوزستان در شبکه برق کشور، بر لزوم تامین برق مشترکین و تامین برق مورد نیاز صنایع با همگرایی همه شرکت‌های صنعت برق در استان تاکید کرد.
وی با تشریح پاداش‌های وزارت نیرو برای مشترکینی که مصرف برق خود را کاهش می‌دهند، مدیریت مصرف برق را یکی از مهم‌ترین مولفه‌های تاثیرگذار و مکمل افزایش ظرفیت شبکه برق برای تامین برق تابستان دانست و خواستار اطلاع‌رسانی جامع از میزان تولید و مصرف برق و پاداش‌های مدیریت مصرف برای آگاهی‌رسانی به مشترکین شد.
به گفته حائری معاون وزیر نیرو با تلاش و برنامه‌ریزی مجموعه صنعت برق و همراهی مشترکین در مدیریت مصرف برق، عبوری موفق از پیک تابستان ۱۴۰۲ رقم خواهد خورد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد