امروز

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۶:۱۹ بعد از ظهر

سایز متن   /

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران گفت: نمایشگاه بین المللی صنعت نفت فرصت ارزشمندی برای بهره مندی از ظرفیت‌های فنی و همکاری‌های فناورانه با شرکت های دانش بنیان است

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، دکتر حمید رضا گلپایگانی با اشاره به برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از تاریخ ۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در سال “مهار تورم ، رشد تولید”، افزود: این رویداد بزرگ اقتصادی فرصت ارزشمندی برای شناخت ظرفیت های فنی و تخصصی و همکاری های فناورانه با شرکت های سازنده قطعات و تجهیزات و دانش بنیان ها به عنوان بازوی توانمند صنعت نفت است.

وی اظهار کرد: تامین به موقع قطعات ، تجهیزات و ابزار کاربردی در صنعت نفت و حفاری همسو با نوآوری، خلاقیت، ابداعات و ابتکارات نخبگان و متخصصان مجرب و کارآزموده در حوزه های علمی، پژوهشی و دانشگاه ها و مراکز صنعتی، زمینه بهبود بیش از پیش کمیت و کیفیت خدمات و کاهش زمان انتظارات و در نتیجه شتاب بخشی در کار را فراهم و رشد تولید را رقم می‎زند.

گلپایگانی با اشاره به هم افزایی، همکاری و همیاری مستمر و موثر میان شرکت ملی حفاری ایران و مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری، گفت: در نمایشگاه بیست و هفتم به نحوی برنامه ریزی به عمل آمده که فرصت رایزنی و نشست های کاری با شرکت های حاضر در نمایشگاه میسر و گروه های کارشناسی نسبت به ارزیابی توانمندی ها و راه های همکاری های فناورانه مبادرت نمایند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در بیان برنامه های آتی این شرکت در سال ۱۴۰۲توضیح داد: در این ارتباط نقشه راه فناوری های اولویت دار سازمان با روش کسب فناوری / زیر فناوری های اولویت دار در دو مبحث (تحقیق و توسعه داخلی و همچنین همکاری فناورانه) تعریف شده است.

وی در همین ارتباط با اشاره به اینکه تاکنون ۷۰ درصد قطعات راهبردی تجهیزات صنعت حفاری ساخت داخل شده و برای ۳۰ درصد باقیمانده بررسی های فنی و تخصصی به عمل آمده و اقدامات لازم در این زمینه در حال انجام است، . افزود: برنامه راهبردی شرکت حرکت به سمت ساخت تجهیزات به صورت یکپارچه و حمایت از سازندگان داخلی برای تجاری سازی می‌باشد.

گلپایگانی اظهار کرد: نکته ای که باید به آن توجه شود این است که تمامی قطعات صنعت حفاری، پرمصرف نیستند و تعداد قابل توجهی از آنها نیاز به تامین مستمر ندارند. بنابراین موضوع این نیست که برای تعدادی از اقلام پر مصرف تلاشی مبنی بر داخلی سازی صورت نگرفته بلکه مساله اصلی را باید اینگونه تعریف کرد که صنعت حفاری با توجه به اهمیت آن و رقابت بر سر دستیابی به سرعت و دقت بیشتر و ریسک کمتر ، صنعتی تکنولوژی محور است که از علوم مختلف از مکانیک و متالورژی تا الکترونیک و نانو فناوری و … در آن استفاده می‌شود و بر همین اساس تمرکز شرکت بر همکاری با مجموعه های دانش بنیان بر پایه طراحی و ساخت تجهیزات فناور محور در این صنعت استوار است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: مهمترین نکات مورد نظر در همکاری با شرکت های دانش بنیان، لزوم کیفیت و رعایت استانداردهای صنعت نفت در هنگام تولید انبوه، اخذ گواهینامه های استاندارد، آزمایش های میدانی و عملکردی و تایید صلاحیت تجهیزات در محل کارخانه، ساخت نمونه اولیه و سپس تجاری سازی آن، پایداری و استمرار فعالیت برای اطمینان از تولید مستمر و ایجاد فضای رقابتی می‎باشد.

وی افزود: گرچه فضای علم، فضای محدودی نیست اما فضای فناوری بسیار رقابتی است و شرکت های پیشرو در جهان بدلیل برخورداری از فناوری توانسته اند این جایگاه را کسب نمایند و به همین دلیل تلاش مشترک همکاران در این صنعت که در نهایت کاربران تجهیزات فناورانه هستند و مجموعه های دانش بنیان و سازندگان که تولید کنندگان این تجهیزات می‌باشند مهمترین عامل در کاهش ریسک تلقی می‌گردد.

گلپایگانی با بیان اینکه تزریق دانش روز همراه با خلاقیت و اعتماد به نفس در صنعت ، راهکاری کلیدی است و شرکت های دانش بنیان نه تنها در تولید تجهیزات و دستیابی به فناوری ها ، بلکه در فرآیندهایی مانند منابع انسانی و بازاریابی نیز می توانند نقش شتاب بخشی ایفا نمایند، اظهار کرد: شرکت ملی حفاری ایران به عنوان استفاده کننده از خدمات شرکت های دانش بنیان براساس قوانین و دستورالعمل های جاری حمایت و پشتیبانی لازم را از این شرکت ها به نحو مطلوب انجام می‌دهد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد