امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۲:۱۴ قبل از ظهر

سایز متن   /

img10112271

به گزارش خبرنگار شبکه خبری تفکر جوان: آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری در دیدار با استانداران بصره و خوزستان که امروز، ۱۴ مهرماه در اهواز برگزار شد، با خوش‌آمدگویی به استاندار بصره و هیأت همراه اظهار کرد: خدا را شاکریم که زیارت عتبات عالیات را نصیب ما کرد و در سفر اخیر به کشور عراق، برقراری کامل امنیت در این کشور را احساس کردیم و در امنیت کامل زیارت خود را انجام دادیم.

وی با بیان این‌که مدیون خون شهداء هستیم، افزود: از مسئولان کشور عراق که زحمات بسیاری را جهت برقرای امنیت می‌کشند، تشکر می‌کنیم و از استانداران استان‌های خوزستان و بصره می‌خواهیم که تفاهم‌نامه‌های امضاشده را عملی کرده و این تفاهم‌نامه‌ها را به منصه ظهور برسانند و ما با تمام توان حمایت خود را از کشور و ملت عراق اعلام می‌کنیم و امیدواریم هرچه سریعتر موصل از چنگال داعش کافر، آزادسازی شود.

اتصال راه‌آهن ایران و عراق رونق اقتصادی دو کشور را فراهم می‌کند

به گزارش تفکر جوان: همچنین در این دیدار غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان با اشاره به اشتراکات بسیار میان دو استان بصره و خوزستان اظهار کرد: امیدواریم فصل جدید همکاری‌ها و تعاملات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی میان دو استان رقم بخورد و ان‌شاءالله در تمام ابعاد نظیر تبادل دانشجو، سرمایه‌گذاری‌های مشترک و دیگر مسائل فرهنگی و اجتماعی تعاملاتی میان دو استان صورت بگیرد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به راه‌اندازی حمل و نقل ریلی میان استان‌های خوزستان و بصره افزود: از طریق راه‌آهن شلمچه – بصره، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به راه‌آهن جمهوری عراق متصل می‌شود که این امر فضای مناسبی را برای اقتصاد دو کشور فراهم می‌کند و از سوی دیگر باعث دسترسی ایران به بازارهای جدیدی در منطقه خواهد شد.

شریعتی با اشاره به این‌که اتصال راه‌آهن ایران به عراق یک حلقه مفقوده است، افزود: اتصال راه‌آهن کشور ایران به راه‌آهن عراق امکان تبادل و رونق اقتصادی دو کشور را بیشتر و بیشتر افزایش می‌دهد و همچنین یکی از زیرساخت‌های اصلی توسعه مناطق آزاد استان‌های بصره و خوزستان را فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به تلاش، همراهی و علاقه فعلی میان استان‌های خوزستان و بصره، زمینه رونق اقتصادی و جهش اقتصادی دو استان رقم بخورد و همچنین از تجربیات، دانش و خدمات فنی مهندسان و شرکت‌های ایرانی در بصره استفاده بشود و شاهد تبادلات و تعاملات میان دو استان در تمام زمینه‌ها باشیم.

را‌ه‌اندازی منطقه آزاد مشترک بصره و خوزستان

به گزارش تفکر جوان: همچنین در این دیدار ماجد مهدی النصراوی، استاندار بصره اظهار کرد: استان‌های بصره و خوزستان اشتراکات بسیاری دارند و باید این اشتراکات در روابط و تعاملات میان دو استان، اثرگذاری مثبتی داشته باشد.

وی افزود: تلاش داریم تفاهم‌نامه‌های سابق که میان استان‌های خوزستان و بصره منعقد شده را مجدداً فعال کنیم. پروژه راه‌آهن خرمشهر – بصره از قبیل این تفاهم‌نامه‌ها است که امیدواریم در آینده نزدیک به اتمام برسد و احداث منطقه آزاد مشترک میان استان‌های بصره و خوزستان از موضوعاتی است که در این سفر مطرح می‌کنیم.

انتهای پیام/ علی لطیفی

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد