امروز

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۳:۴۳ قبل از ظهر

سایز متن   /

۱۳۹۵۰۵۳۰۱۴۰۳۴۸۶۵۵۸۴۳۱۰۴۴

به گزارش خبرنگار شبکه خبری تفکر جوان: پیکرهای مطهر ۷۸ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس که روز سه شنبه از مرز بین المللی شلمچه وارد میهن اسلامی شدند عصر امروز در آیینی باشکوه در شهرستان شوش مورد استقبال قرار گرفته و تا حرم حضرت دانیال نبی(ع) تشییع شدند.
مردم شهرستان شوش که ساعت ها در ورودی این شهر در امتداد جاده سراسری شوش – اهواز در انتظار شهدا تجمع کرده بودند با مشاهده کاروان حامل پیکرهای مطهر شهدا با نوحه سرایی و سینه زنی به عزاداری پرداختند.
به گزارش ایرنا سردار حسن شاهوار پور سه شنبه شب در محفل نورانی ۷۸ شهید گلگون کفن در حرم مطهر حضرت دانیال نبی (ع) در شوش افزود:سیل جمعیتی که امروز در شلمچه و در ادامه آن در شوش از پیکرهای شهدا استقبال کردند بار دیگر نشان داد که مردم ایران اسلامی پیرو راه شهدا هستند.
وی از شهدا به عنوان چراغ راه هدایت نام برد و گفت:شهدا برگی از تاریخ این سرزمین اند برگی از مجاهدت مردان و زنان این کشور که مردانه در مقابل دشمن ایستادند.
سردار شاهوار پور امنیت و آرامش حاکم در جامعه را حاصل خون شهدا دانست و گفت:اقتدار ایران اسلامی حاصل جانفشانی شهداست.
وی افزود:زندگی وحیات ما مدیون این شهداست چرا که راه شهدا راه انسانیت است.
فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان افزود:آنچه که امروز می تواند راه شهدا ماندگار کند تبعیت از ولایت فقیه است.
استاندار خوزستان نیز در این آیین حضور حماسی مردم شهرستان شوش در آیین تشییع شهدا را حرکتی ماندگار و وظیفه ای ملی دانست و گفت:کمترین وظیفه در قبال شهدا حضور در آیین تشییع پیکر این بزرگ مردان دلیر است ، کسانیکه با همه وجود در راه اسلام قدم گذاشتند و جاودانه شدند و برای حفظ تمامیت ارضی میهن اسلامی از جان خود گذشتند.
غلامرضا شریعتی افزود:حضور در آیین تشییع شهدا حرکتی در راستای دفاع از اسلام ، قرآن ، مکتب اسلام و دفاع از ایران اسلامی است.
امام جمعه شوش نیز از حضور پرشور مردم این شهرستان در استقبال از کاروان شهدا تجلیل کرد و گفت:این حضور کوچکترین خدمت به شهداست چرا که شهدا با نثار خون خود آرامش و امنیت به ما عطا کردند.
پیکرهای شهدای تازه تفحص شده در مناطق عملیاتی زبیدات، دجله، مجنون، ام الرصاص و غرب اروند رود در خاک عراق کشف شده اند.
پیکرهای مطهر شهدا مربوط به عملیات والفجر۱، خیبر، ایذایی والفجر و کربلای ۴ می باشند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد