امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۵:۵۳ قبل از ظهر

سایز متن   /

مانور تمرینی-آموزشی وزارت نیرو در مناطق شش گانه جنوب غرب کشور با سناریوی وقوع پدیده ریزگرد همراه با مه و رطوبت بالا به میزبانی صنعت آب و برق خوزستان پنج شنبه ۲۲ دی ماه در شهرستان آبادان با ذکر نام یا فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) اجرا شد.

دکتر علی خدری؛ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در آئین آغازین این مانور که به صورت ویدیو کنفرانسی با گروه های عملیاتی در آبادان و با مشارکت استان های معین (کرمانشاه، ایلام، لرستان و شرکت توزیع برق شهرستان اهواز) برگزار شد؛ گفت: این مانور ترکیبی با رویکرد قطع برق ناشی از وقوع همزمان پدیده ریزگرد و رطوبت بالای ۹۵ درصد به همراه عملیات خرابکارانه در زیرساخت آب جنوب شرق استان(شهرستان ماهشهر) و با هدف سنجش میزان آمادگی برای مقابله با بحران ها و مواجهه با بلایای طبیعی؛ اصلاح و مقام‌سازی شبکه و افزایش قابلیت اطمینان؛ تفکیک مسئولیت‌ها و کنترل سیستم ها و برنامه ها برگزار شده است که در مواجه با چنین بحران هایی؛ بتوانیم آمادگی احصاء ضعف ها و کاستی ها را داشته باشیم و آن ها را برطرف کنیم.

خدری افزود: انتخاب این سناریو به این دلیل بوده که در سال۱۳۸۰ که ریزگردها در خوزستان نمایان شد و در سال ۱۳۸۴ تمامی شهرهای استان را فرا گرفت و ۱۳۸۷ تعداد پنج استان کشور و در سال های ۸۸ تا ۹۵ در برخی شرایط ۲۰ استان کشور را تحت تاثیر قرار داده بود.
وی افزود: در بهمن ماه ۱۳۹۵ خوزستان با یکی از بی سابقه ترین بحران های خود در چند دهه اخیر مواجه شد که باعث قطع برق ۹۰ درصد از مشترکان استان شد و با از مدار خارج شدن تعداد زیادی از پست‌های فشار قوی، نیروگاه‌های مهم استان و به دلیل وابستگی، تاسیسات آب شرب استان نیز از از مدار خارج و آب قابل توجهی از مشترکان استان قطع شد.

خدری با اشاره به حضور شرکت‌های وابسته به وزارت نیرو در مانور مشترک مدیریت بحران دستگاه‌های اجرایی صنعت آب و برق استان خوزستان؛ افزود: در این مانور که باعث از مدار خارج شدن تعدادی از ایستگاه‌های فوق توزیع و خطوط توزیع در آبادان شد؛ تعداد ۶۵ گروه عملیاتی مجموعا ۳۸۸ نفر و ۱۱۰ خودروی سبک و سنگین حضور دارند.

این مقام مسئول با بیان این که خوزستان یک استان بحران خیز است؛ گفت: از ۳۳ بحران قابل وقوع در کشور؛ پتانسیل ۲۷ بحران در خوزستان وجود دارد و این موضوع می طلبد که با آمادگی و برنامه ریزی بیشتر کار را پیش ببریم تا بتوانیم مشکلات را در صنعت آب و برق به کمترین میزان خود برسانیم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در ادامه افزود: برگزاری این گونه مانورها باعث جلوگیری از بروز خسارت در تاسیسات برقی و خاموشی در شرایط بحرانی می شود.

 

همچنین رئیس سازمان آب و برق خوزستان در این آئین، برگزاری این مانور را همزمان با میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) باعث خیر و برکت برای همه مردم عنوان کرد و ضمن تقدیر از استان های معین در این عملیات؛ گفت: خوزستان؛ از استان هایی است که بسترهای لازم جهت ایجاد بحران را دارد .
مهندس صدریان فر؛ مهمترین این بحران ها را سیلاب، گرد و غبار، پدیده خشکسالی، کیفیت هوا و بارندگی عنوان کرد و گفت: در حوزه کاری صنعت آب و برق با این موارد درگیر هستیم و با هر بارندگی یا خشکسالی نگرانی داریم.
وی با اشاره به پدیده مونسون در تابستان گذشته و همزمانی مدیریت خشکسالی در غرب استان و سیلاب در شرق استان؛ افزود: مدیریت توامان این موارد کار بسیار سختی است.
صدریان فر به تغییر اقلیم در کشور اشاره کرد و گفت: باید بپذیریم که اقلیم از شرایط طبیعی گذشته برخوردار نیست و پارامترها در حال عوض شدن است اما در گذشته بر اساس داده‌های تاریخی نقاط مختلف کشور را در شرایط سیلاب و خشکی مدیریت می کردیم اما امروزه باید منتظر اتفاقات دو گانه همزمان باشیم که البته در همه جای دنیا در حال رخ دادن است.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در ادامه با رمز مقدس بانوی بزرگ دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) عملیات اجرایی مانور تمرینی آموزشی وزارت نیرو و دستگاه های اجرایی صنعت آب و برق خوزستان را آغاز کرد.

این مانور، امروز پنج شنبه ۲۲ دی ماه ، به دلیل وقوع پدیده ریزگرد و رطوبت ۹۵ درصدی و همزمان خرابکاری در آب جنوب شرق استان (شهرستان ماهشهر) توسط معاندین که از ساعت ۱۱ شب گذشته رخ داد، از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ امروز در آبادان اجرایی شد.

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد