امروز

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۸:۳۵ قبل از ظهر

سایز متن   /

۱۳۹۵۰۷۱۳۱۴۴۴۳۱۱۳۴۸۸۴۳۱۲۴

به گزارش خبرنگار شبکه خبری تفکر جوان: کاروان حامل پیکر مطهر ۷۸ شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس وارد شوش شد و مورد استقبال مردم دیار شهید مدافع حرم احمد حیاری قرار گرفت.

مردم شهیدپرور شوش که ساعت‌ها در ورودی شهر تجمع کرده بودند با مشاهده کاروان پیکر مطهر لاله‌های زهرایی به استقبال آنها رفتند و پیکر مطهر این شهدا را در بر گرفتند.

همشهریان شهید علی بریهی با نوحه سرایی و سینه زنی به استقبال شهدا رفتند و با سلام و صلوات آنها را تا مسیر اصلی تشییع در مقابل ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شوش همراهی کردند.

همچنین جمعی از جوانان شوش به طور خودجوش اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی کردند و به پذیرایی از زائران شهدا پرداختند.

محمدجواد دیناروند یکی از دانشجویان شوشی با ابراز خوشحالی از حضور شهدا در این شهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: جمعیت زیادی برای استقبال از شهدا آمدند حال و هوای خوبی دادند.

وی افزود: پس از سال‌ها شهدای گمنام به شهر ماه آمدند و همزمان با سوگواری سرور و سالار شهیدان شهر شوش که معروف به شهر شهدای گمنام است را با قدم خود عطرآگین کردند.

کاروان شهدا با عبور از بلوار شهید مدرس، میدان بسیج و خیابان شهید دانش به حرم دانیال نبی(ع) رفت و در این مکان مقدس مستقر شد.

مردم دیار سردار شهید حاج اسماعیل طرفی شهابی و شهید حسین قلی‌کیان علیخانی با رساندن خود به تابوت‌های شهدا از آنها تبرک جستند.

قرار است تا ساعاتی دیگر با حضور اقشار مختلف مردم آئین وداع با شهدای تازه تفحص شده در حرم دانیال نبی (ع) برگزار ‌شود.

این آئین با حضور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، رزمندگان دفاع مقدس و عموم مردم شهیدپرور شوش دانیال و شهرهای همجوار برگزار می‌شود.

پیکر مطهر این شهدا که در یک ماه گذشته توسط نیروهای کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در خاک عراق تفحص شدند با حضور اقشار مختلف مردم، کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی و مسئولان به میهن اسلامی منتقل شد.

آئین استقبال از این شهدای گلگون کفن صبح امروز در مرز شلمچه برگزار شد و اقشار مختلف مردم به ویژه اهالی خونگرم آبادان و خرمشهر از این لاله‌های گلگون استقبال کردند.

به گفته حسین عشقی فرمانده قرارگاه کمیته جستجوی مفقودین ستاد‌کل نیروهای مسلح، پیکر پاک و مطهر این شهدای عزیز در مناطق عملیاتی زبیدات، شرق دجله، مجنون، ام‌الرصاص و غرب اروندرود کشف شده است.

این شهدا مربوط به عملیات‌های والفجر یک، خیبر، ایذایی، والفجر۸ و کربلای ۴ هستند که در خاک عراق به شهادت رسیده‌اند.

خبرنگار: محمد بوغنیمه — انتشار دهنده: علی لطیفی

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد