امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۲:۵۷ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش تفکر جوان به نقل از عصر اولین ها، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سال گذشته با حضور در مسجدسلیمان گفت: بافت های فرسوده و خطر آفرین شهر مسجدسلیمان با مشارکت بنیاد مسکن و با محوریت مردم در مدت چهار سال بهسازی و نوسازی می شوند.

محدوده بافت فرسوده شهر مسجدسلیمان از دیرباز با مشکلات متعددی مواجه بوده است. ساکنین این مناطق علاوه بر مشکلات عمومی و ضعف در خدمات رسانی شهری، پس از سال ها همچنان با بلاتکلیفی مواجه هستند. از طرفی محدودیت های موجود در بافت های فرسوده شهری و قرارگیری محلات بر روی ارتفاعات و شیب تند و صعب العبور موجب شده تا مسیر دسترسی و توسعه تأسیسات زیرساختی را در این محلات با دشواری مواجه سازد. مناطقی همچون کلگه، پشت برج، نفتون، نمره هشت، بی بیان و … هنوز با مشکلات عدیده ای در بافت فرسوده مواجه هستند و کیفیت زندگی و سطح رفاه اجتماعی در این مناطق به شدت کاهش یافته است.

نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سال گذشته در جریان بازدید از بافت های فرسوده و روند عملیات مناطق زلزله زده مسجدسلیمان در گفت و گو با خبرنگاران بیان داشت: بافت های فرسوده و خطر آفرین شهر مسجدسلیمان با مشارکت بنیاد مسکن و با محوریت مردم در مدت چهار سال بهسازی و نوسازی می شوند. وی گفت: عملیات بهسازی بافت های فرسوده این شهر نفتی با همکاری نزدیک شهرداری و تسهیلات ارزان قیمت بانکی به زودی شروع می شود. نیکزاد با بیان اینکه زندگی در بافت های فرسوده مسجدسلیمان خطرآفرین است ابراز امیدواری کرد در چهار سال آینده با یک عزم همگانی پرونده بافت های فرسوده شهر مسجدسلیمان بسته شود و مردم از زندگی در این شهر لذت ببرند و احساس آرامش کنند.

با این حال عدم تحقق وعده ها و بلاتکلیفی اهالی مناطق بافت فرسوده در مسجدسلیمان همچنان ادامه دارد. علاوه بر این رهانمودن بسیاری از خانه موجب شدت گرفتن روند تخریب آن ها شده است. این مخروبه ها عمدتاً به جولانگاه معتادان شده و بر ناامنی این مناطق افزوده است. موضوعی که می تواند با پیگیری نهادهای متولی بهسازی و احیاء بافت فرسوده مرتفع شده و ضمن رفع مشکلات موجود، سطح خدمات رسانی و کیفیت زندگی را در این مناطق افزایش دهد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد