امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۳:۰۳ قبل از ظهر

سایز متن   /

۶۳۶۰۷۹۰۹۲۵۶۸۰۳۱۶۹۶

به گزارش خبرنگار شبکه خبری تفکر جوان: محمدحسین مقیمی امروز در همایش فرمانداران و بخشداران استان خوزستان که در تالار امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد، خطاب به فرمانداران و بخشداران اظهار داشت: به عنوان فرماندار و بخشدار وظایفی ذاتی دارید که طبق دستورالعمل‌ها کارها پیش می‌رود اما در زمان‌های مختلف مسائل جدی‌تری به وجود می‌آید که برای رسیدن به اهداف باید اولویت بندی شوند.

وی با اشاره به اینکه باید به وظایفمان در سال ۹۵ بیشتر توجه کنیم، افزود: وزیر کشور در ابتدای امسال در همایش استانداران در مشهد ۵ موضوع اصلی را مطرح کرد که باید به آن به صورت جدی‌تر نگاه شود.

قائم مقام وزیر کشور درباره ۵ موضوع مهم مطرح شده توسط وزیر کشور بیان کرد: بحث امنیت موضوع نخست است که در حالت طبیعی فرمانداران و استانداران مسائل امنیتی شهرستان و استان را بررسی و رسیدگی می‌کنند تا منطقه در امنیت کامل اداره شود.

وی گفت: با توجه به شرایط فعلی و شرایطی که در کشورهای همسایه وجود دارد شرایط مقداری حساس‌تر شده و از طرفی موقعیتی در کشورهای اروپایی می‌بینیم که تکلیف ما را برای نگاه به امنیت جدی‌تر می‌کند.

خوزستان کمترین مشکلات امنیتی را داشت

مقیمی با بیان اینکه برای خدشه دار کردن امنیت کشور تلاش کردند ولی نتوانستند موفق شوند بنابراین باید این امنیت را همچنان حفظ کنیم، عنوان کرد: استان خوزستان کمترین مشکلات امنیتی را داشته و استانی مهم برای ما است.

وی درباره موضوع دوم که کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه است، افزود: در این زمینه مطالعاتی صورت گرفت که نتایج مطالعات در مجلس و خدمت مقام معظم رهبری ارائه شد، نتیجه اقداماتی که در طی سال‌های بعد از انقلاب انجام دادیم چیزی است که امروزه با آن مواجه هستیم.

معاون سیاسی وزیر کشور آگاه‌تر شدن از آسیب‌های اجتماعی مثل مواد مخدر و طلاق را حاصل مطالعات و گزارش‌ها دانست و بیان کرد: اگر بخواهیم همچنان به صورت عادی در زمینه آسیب‌های اجتماعی ادامه دهیم نگرانی‌ها در سطح جامعه باقی می‌ماند و نه تنها به اهدافمان نمی‌رسیم بلکه روز به روز به آُن‌ها و مسائل اجتماعی افزوده می‌شود.

وی به لزوم ساماندهی آسبب‌های اجتماعی با انجام اقدامات موثر اشاره کرد و گفت: باید در حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی به نقطه‌ای برسیم که زیبنده جمهوری اسلامی است و بدانیم که آبادی و ویرانی یک شهرستان به فرماندار آن شهرستان برمی‌گردد.

بسیج دستگاه‌های فرهنگی و صدا و سیما برای کمک به حل معضل طلاق

مقیمی با بیان اینکه برای موضوعاتی از جمله مواد مخدر، فقر، مسائل اخلاقی و حاشیه‌نشینی باید وقت بگذاریم، عنوان کرد: برای آشنایی زوج‌های جوان نسبت به مسائل کلاس‌های مشاوره برگزار کنیم و نیز صدا و سیما، دانشگاه‌ها، سازمان تبلیغات و ارشاد را برای کمک در این زمینه بسیج کنیم.

وی افزود: حاشیه‌نشینی در برخی از شهرها وضعیت نگران کننده‌ای دارد به طوری که در منطقه‌ای یک ملیون و ۲۰۰ هزار نفر حاشیه نشین وجود دارد و به دلیل عدم مدیریت صحیح، عدم اخذ تصمیمات به موقع و نیز خروج از اصول فنی و مهندسی سبب چنین وضعیتی در حاشیه شهرها شده است.

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به اینکه مراحل حل مسائل اجتماعی را برای کاهش این مشکلات از چهره شهر و روستاهایمان طی کینم، تصریح کرد: قرار است هر ۶ ماه یکبار نتیجه اقدامان توسط وزارت کشور به مقام معظم رهبری اعلام شود بنابراین در خوزستان نیز اقدامات لازم را انجام شود.

وی گفت: خیلی سخت است برای کسی که فرماندار شهری باشد که در آن به طور مثال ۲۰ درصد از ازدواج‌ها به طلاق ختم شود و یا آمار بالایی از اعتیاد در آن شهر وجود داشته باشد؛ این مسائل برای جمهوری اسلامی زیبنده نیست.

مقیمی وظیفه نمایندگان دولت را حساسیت بیشتری نشان دادن نسبت به مسائل اجتماعی دانست و عنوان کرد: مردم حکومت و دولت را دست ما دادند و مالیات پرداخت می‌کنند تا ما امورات را انجام دهیم و از آنجا که مردم به ما اعتماد کردند ما نیز باید برای حل مسائل اجتماعی وقت بگذاریم.

جامعه با گرفتاری‌های اقتصادی زیادی دسته پنجه نرم می‌کند

وی درباره موضوع سوم که بحث مسائل اقتصادی و معیشت است، افزود: درست است که از نظر اقتصادی با مشکلات جدی روبرو هستیم و تنگناهای زیادی داریم، درآمد نفت پایین آمده و رکود در جامعه بوده و هست همچنین جامعه با گرفتاری‌های اقتصادی زیادی دسته پنجه نرم می‌کند ولی با همه این مسائل مردم و جامعه به آینده اعتماد دارند و امیدوارند پس باید به این اعتماد و امید جواب مثبت دهیم.

معاون سیاسی کشور با اشاره به شروع کار دولت همراه با تحریم‌ها، رکود و قیمت پایین نفت که می‌بایست این مسائل را یکی یکی حل می‌کرد، بیان کرد: در ابتدا دولت مسائل تحریم ها را حل کرد و به نتیجه رساند؛ تیم مذاکراتی ایران به لطف خدا، با پشتیبانی و تدابیر مقام معظم رهبری و دولت کار بزرگی را انجام داد و با اقتدار از حقوق ملت ایران دفاع کرد و با به تصویب رساندن برجام افتخار بزرگی را به دست آورد.

وی با بیان اینکه امروز پول نفت به فروش رسیده در ۷ سال گذشته را می‌گیریم، گفت: در زمان تحریم‌ها معاملات نفتی همه با اجبار انجام می‌شد اما بعد از برجام نفتمان را با هر کشوری که دلمان بخواهد و با هر قیمتی معامله می‌کنیم. دیروز کالای بنجل و زوری را با قیمت بالا باید می‌خریدیم اما امروز چیزی را که فکر می‌کنیم خوب است، می‌خریم.

شاید فردا دوباره گفتند تحریمید!

مقیمی عنوان کرد: مذاکرات راه را برای ما باز کرده پس باید برخی از اقدامات را سریع انجام دهیم شاید فردا دوباره گفتند تحریم هستید، باید صنعتمان و کارگاه‌هایمان را بازسازی کنیم.

وی دومین کار دولت را کاهش تورم دانست و افزود: تورم را به گونه‌ای کاهش دادیم که ارزش پول مالی‌مان را حفظ کردیم به طوری که در این ۳سال هیچ اسکناس بدون پشتوانه‌ای چاپ نشده و همچنین در بی‌پولی و وانفسای مالی طرح تحول سلامت را پیاده سازی کردیم و ۱۱ میلیون نفری که در گذشته بیمه نبودند اکنون دارای بیمه سلامت هستند.

قائم مقام وزیر کشور تصریح کرد: دولت با تخصیص منابع ملی به کارهای مهم و اساسی کشور اقدامات بسیار خوبی در راستای مسائل اقتصادی انجام داده است.

وی خطاب به آنهایی که می‌گویند دولت همه وقتش را برای برجام گذاشت گفت: اگر اینچنین است پس چه کسی تورم ۴۳درصد را کنترل کرد و کشور را در کشاورزی و گندم خودکفا کرد.

مقیمی درباره اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی نوع و نحوه اقتصادی کشور را برای سالیان سال تعیین می‌کند و باید در چارچوب بندهای اصلی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم. دولت تمام قد از این سیاست‌ها حمایت می‌کند تا آن‌ها را در کشور پیاده‌سازی کند.

مکلف به پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی شویم

وی افزود: باید گفتمان اقتصاد مقاومتی را پیاده کنیم و نیز خود را مکلف کنیم که این مسئله را در مسیرمان قرار دهیم همچنین بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری درباره نگاه ستادی به مسئله اقتصاد مقاومتی معاون اول رئیس جمهور به عنوان فرمانده ستاد اقتصا مقاومتی منصوب شد تا پیگیر مسئله باشد.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه تعدادی از اختیارات وزار به استانداران تفویض شده، بیان کرد: باید در چشم‌انداز ۱۴۰۴ حرف اول را در منطقه بزنیم بنابراین در این راستا لازم است عقب ماندگی‌ها را جبران کرده و به وظایفمان عمل کنیم.

وی افزود: هنوز به تکلیفمان برای حداقل رشد ۸درصدی به تفکیک ۵٫۵ درصد از سرمایه‌گذاری و ۲٫۵ درصد از بهره‌وری نرسیده‌ایم پس باید از سرمایه‌گذاری‌های فعلی درست استفاده کنیم. معاونت اقتصادی استاندار و فرماندارها برای بالا بردن بهره‌وری وقت بگذارند چرا که با افزایش بهره‌وری می‌توانیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم.

مقیمی به بحث چهارم در ارتباط با مبحث تکریم ارباب رجوع اشاره کرد و گفت: موفقیت‌هایی که دولت در این شرایط سخت به دست آورده به خاطر پشتیبانی مردم بوده وگرنه تورم ۴۳درصد به ۸درصد تبدیل نمی‌شد.

برخی از کارمندان در ادارت “جهنم” برای مردم می‌سازند

وی افزود: بیش از ۹۷درصد کارمندان برخورد انسانی و اسلامی با ارباب رجوعان دارند ولی گرفتاری‌های ما هم از همان ۲ الی ۳ درصد باقی مانده از کارمندانی است که با اقداماتشان گویی جهنم را برای مردم ایجاد می‌کنند.

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به دستورات وزیر کشور بیان کرد: در فرمانداری‌ها محلی برای مراجعه مردمی که کارشان در ادارات انجام نمی‌شود، مشخص کنند تا امور مردم را پیگیری کنند؛ فرمانداران اگر با بررسی ادارات به این نتیجه رسیدند که مردم برای کارهایشان گرفتار و له شده‌اند باید استغفار کنند.

وی موضوع پنجم را مبحث انتخابات خواند و گفت: در انتخابات ۷ اسفند نشان دادیم جامعه ما می‌تواند در اوج نشاط سیاسی اوج آرامش را داشته باشد. شوراها می‌توانند به دولت برای بهتر اداره کردن کشور کمک کنند که لازمه این کار باز شدن راه برای ورود افراد قوی و با صلاحیت است.

مقیمی عنوان کرد: باید آسیب شناسی کنیم که چرا شوراها نتوانستند همانند آنچه که در قانون اساسی ذکر شده کار کنند و جلو پیش بروند و چرا نتوانستند به اختیارات قانونی دست یابند.

شوراها به جای انجام کارهای جزئی باید در همه امور اداری و اصلی شهر کار کنند

وی با بیان اینکه رای را حق الناس می‌دانیم، افزود: طرف صحبتم با همکاران عزیز است، سر راه من و شما با عناوین مختلف مقاله‌هایی می‌گذارند که ما را از ازمسیر اصلی منحرف کنند. مسیر ما خدمت به مردم است و اگر به مردم خدمت کنیم وظیفه خود را انجام داده‌ایم؛ خواهشمندم به مسائل مالی، اخلاقی و کاری دقت کنید و گرفتار وسوسه‌ها نشوید. همه این حرف‌ها را زدم که به جمهوری اسلامی ایران خدمت کنید.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد