امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۲:۳۱ قبل از ظهر

سایز متن   /

رضا امینی گفت: نیروهایی که از طرف شهرداری این کلانشهر به آبادان اعزام شده‌اند تا آخرین لحظه در این شهر، برای کمک به آواربرداری و امداد و نجات در محل می‌مانند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری اهواز، شهردار اهواز اظهار کرد: به محض وقوع حادثه و ریزش ساختمان متروپل نیروهای آتش نشانی در پنج تیم ۱۰ نفره و ۱۳ دستگاه خودرو مجهز به تجهیزات آتش‌نشانی به آبادان و محل حادثه اعزام شدند و در شیفت‌های هشت ساعته در حال فعالیت برای آواربرداری و نجات افراد محبوس هستند.

وی افزود: ۱۰ ست امداد و نجات و همچنین احیای مصدومان با متعلقات کامل در اختیار سازمان آتش‌نشانی قرار گرفته است و در این حادثه از آنها استفاده می‌شود.

شهردار اهواز تاکید کرد: با توجه به وضعیت موجود ممکن است عملیات آواربرداری زمان‌بر شود، همچنین امکان پیش بینی اتمام عملیات وجود ندارد اما آنچه مسلم است همه ما موظف هستیم تا انتها در محل حاضر باشیم، تیم مدیریتی همچنین تیم عملیاتی آتش‌نشانی و خدمات شهری شهرداری اهواز در محل حادثه حضور داشته و تا پایان عملیات آوار برداری حضور خواهند داشت و مردم آبادان را تنها نخواهند گذاشت.

وی تصریح کرد: علاوه بر اهواز تیم‌های آتش نشانی از شهرها و استان‌های دیگر مانند تهران، شیراز، اصفهان و ایلام به آبادان اعزام کرده‌اند، علاوه بر آن وزیر کشور، استاندار خوزستان، امام جمعه اهواز و سایر مسئولان به صورت مستمر در محل حادثه حضور دارند.

امینی گفت: همگی نیروهای حاضر در محل به نحوی در تلاش هستند تا هرچه سریع‌تر عملیات آواربرداری به پایان برسد حضور مستمر و دغدغه مندی مسئولان کشوری و استانی در محل این نوید را می‌دهد که هرچه سریع‌تر این عملیات با کمترین تلفات ممکن برای سایر شهروندان و امدادرسانان به پایان برسد.

وی اضافه کرد: نیروهای مردمی با حداکثر توان خود به دور از هرگونه ترس از ریزش ساختمان در حال کمک هستند با این حال امیدواریم با کاهش جمعیت مردمی در محل که ممکن است از سر دلسوزی اقدام غیرکارشناسی انجام دهند اقدامات در ستاد بحران و فرماندهی عملیات ساماندهی شود.

شهردار اهواز گفت: وجود بخش ناپایدار ساختمان مانع پیشرفت سریع عملیات آوار برداری است و تردید برای سقوط را ایجاد کرده است، کارشناسان مختلفی از سطح کشور در حال بررسی و تلاش هستند تا بخش ناپایدار ساختمان مهار شود تا امکان آواربرداری به سمت داخل ساختمان میسر شود.

وی ضمن تسلیت به خانواده جان‌باختگان حادثه، خاطرنشان کرد: امیدواریم با نظارت بیشتر و دقیق‌تر مسئولین و سازندگان در اجرای ساختمان های بلند مرتبه با رعایت ضوابط قانونی و استفاده از مصالح مناسب دیگر شاهد چنین اتفاقات ناگواری نباشیم.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد