امروز

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۰:۱۷ قبل از ظهر

سایز متن   /

به گزارش تفکرجوان و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اهواز: روزانه ۸۷۰ هزار لیتر بنزین یورو ۴ در اهواز توزیع می شود .

نعمت الله نجفی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در این خصوص گفت: ماهانه ۲۶ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر سهمیه بنزین یورو ۴ در اهواز است که روزانه ۸۷۰ هزار لیتر توزیع می‌شود.

وی گفت: توزیع بنزین یورو ۴ براساس سهمیه مصوب هیات دولت در سال ۹۷ در کلانشهرها انجام و بر این اساس، سهمیه بنزین یورو ۴ اهواز تامین می‌شود.

وی افزود: متاسفانه یکی از معضلات‏ این است که در پالایشگاه آبادان بنزین و گازوئیل یورو ۴ تولید نمی‌شود و این سوخت از اراک به صورت حمل جاده‌ای و از پالایشگاه ستاره خلیج فارس از طریق کشتی به سمت ماهشهر ارسال و سپس از طریق حمل جاده‌ای راهی اهواز می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان با اشاره به توزیع گازوئیل یورو ۴ گفت: توزیع این سوخت در استان در حال انجام است و تعداد ۸ جایگاه برای این منظور در سطح استان در نظر گرفته شده و توزیع این سوخت نیز بر اساس مصوبه هیات دولت در سال ۹۷ است.

نجفی عنوان کرد: در تامین بنزین و گازوئیل مشکل خاصی وجود ندارد و سرشاخه تامین سوخت هستیم. بنزین معمولی تولیدی در آبادان، تحت نظر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان توزیع می‌شود و همچنین سوخت موردنیاز استان لرستان و نفت و گاز نیروگاه‌های سنندج،‏ کرمانشاه و خرم‌آباد را ما تامین می‌کنیم.

وی با اشاره به مصرف گاز سی ان جی تصریح کرد: مصرف گاز سی ان جی در خوزستان حدود ۸۵۰ هزار مترمکعب در روز است و مصرف این سوخت نسبت به سال گذشته رشدی ۱۰ درصدی داشته است. در زمینه تامین گاز مایع هیچ محدودیت و مشکلی وجود ندارد و گاز مایع به صورت مستمر تامین می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان گفت: استان خوزستان ۷۸ جایگاه گاز سی ان جی دارد و به جز ۲ تا ۳ جایگاه که مشکل مالکیتی دارند، مابقی فعال هستند.

نجفی در خصوص تبخیر بنزین در جایگاه‌های سوخت خوزستان تصریح کرد: میزان تبخیر سوخت در جایگاه‌ها در کل ایام سال محاسبه می‌شود. اگر چه تبخیر بنزین در جایگاه‌های خوزستان وجود دارد اما یکسری آیتم‌های کنترلی نیز داریم که با استفاده از آن‌ها می‌توان میزان تبخیر سوخت را کاهش داد.

وی ادامه داد: میزان پرداخت هزینه تبخیر بنزین‎ به جایگاه‌های سوخت، در ازای هر ۱۰ هزار لیتر، ۴۵ لیتر است که مبلغ آن به جایگاه‌های سوخت پرداخت می‌شود

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد