امروز

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۷:۴۴ بعد از ظهر

سایز متن   /

۲۰۱۶۰۶۱۰۸۹۶۸۲۵۰۳۶۲_orig

به گزارش خبرنگار شبکه خبری تفکر جوان: علی عسگر ظاهری در نشست علنی امروز (۱۳ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، گفت: انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته از نهضت امام حسین (ع) است؛ انقلاب اسلامی مبتنی بر نهضت عاشورا است و محور آن حرکت در آرمان‌های عاشورا و کربلاست.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسائلی مانند استکبارستیزی، امر به معروف و نهی از منکر، آزادی خواهی، استقلال طلبی، حفظ کرامت انسانی و ایجاد امنیت برای محرومان و متسعفان از جمله آرمان های نهضت امام حسین (ع) است، اظهارکرد: بنا بر فرمایش رهبر کبیر انقلاب (ره) «هر چه داریم از ماه محرم و صفر و عزاداری امام حسین (ع) است».

وی با اشاره به اینکه امروزه حفظ و تقویت ویژگی‌های نام برده از جمله وظایف افراد است تا درس‌های عاشورا درست فهمیده شده و در جامعه به صورت صحیح اجرا و عملیاتی شود، تصریح کرد: سبک زندگی عاشورایی نمونه ارزشمند زندگی اسلامی یک انسان متعالی است که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) مبنی بر آن فرمودند «عاشورا صحنه کامل از زندگی اسلامی یک انسان است».

ظاهری با اشاره به اینکه فرهنگ یکی از مقوله‌های زیربنایی و قابل توجه اسلام است که مانند هر موضوع دیگری باید تحت مدیریت جامع قرار بگیرد، ادامه داد: تا زمانی که مدیریت فرهنگی جامع انجام نشود، جامعه و فرهنگ از تشدد مدیریت رنج خواهند برد.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: بنا بر استخراج مولفه های فرهنگی از متون اصیل، کشورمان امروز نیاز به اولویت بندی ، سازماندهی، هماهنگی، نیاز سنجی، تخصیص منابع مالی و پشتیبانی، هدایت و کنترل، نظارت در اجرا تحت مدیریت متخصص و پاسخگو بر اساس سیاست های کلی فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران دارد تا بتواند به سمت اهداف عالی تمدن اسلامی گام های موثری بردارد.

وی اظهار کرد: از همه خادمان کشور که در راه ایجاد رفاه و ارائه خدمات ارزشمند برای مردم و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند تشکر می‌کنم.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز بسیاری از قابلیت‌های موجود در جامعه مورد استفاده بهینه قرار نگرفته است و برای بهره برداری نیاز به برنامه ریزی و هماهنگی دارد، گفت: به عنوان مثال می‌توان به قابلیت موجود در  وزارت امور خارجه کشورمان اشاره کرد که آقای پور ابراهیمی نسبت به آن توضیح کامل داده اند؛ چنانچه در کنار وظیفه خطیر سیاسی و فرهنگی که دارند، می‌توان از توان ظرفیت صادرات و باز کردن گره زنجیر اشتغال و تولیدات، فرصت طلایی برای کشور ایجاد کرد.

ظاهری ادامه داد: بر این اساس چنانچه نیاز به قانون، ساختار، نیروی انسانی، منابع مالی و غیره دارد مورد حمایت قرار بگیرد تا این قابلیت ارزشمند مورد استفاده قرار بگیرد و زمینه مناسب فراهم شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه چند سالی است که پدیده گرد و خاک جنوب و غرب کشور را تحت تاثیر قرار داده است، تصریح کرد: علی رغم تلاش های انجام شده همچنان گره این مشکل باز نشده و ۳۵۰ هزار هکتار از استان خوزستان تحت این موضوع مساعد برای ایجاد گرد و خاک هستند.

وی افزود: مقرر شد در سال ۹۴ و ۹۵ مبلغی معادل ۲۴۵ میلیارد تومان اختصاص یابد اما متاسفانه فقط۱۹ میلیارد تومان اختصاص یافته و هیچ مشکلی را حل نکرده است لذا این پدیده زندگی مردم، اشتغال و غیره را تحت تاثیر قرار داده است؛ موجب بیماری شده و همه افرادی که وضع اقتصادی خوبی دارند از استان خوزستان خارج می‌شوند لذا از مسئولان خواهشمندم تدبیری بیاندیشند.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از قانون برای حفظ کارکنان استفاده شود، گفت: در قانون برای موضوع بدی آب و هوا حق ۲۵ درصدی مشخص کرده اما در استان خوزستان بین ۷ الی ۹ درصد است و باید این حق ادا شود.

ظاهری موضوع کیفیت و کمیت آب آشامیدنی را از دیگر دغدغه‌های مردم خوزستان دانست و ادامه داد: متاسفانه در ۱۸ شهر استان خوزستان موضوع فاضلاب مورد توجه قرار نگرفته لذا انتظار داریم مسئولان متولی کمک کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: شمال خوزستان بهترین و حاصلخیزترین خاک را دارد ولی هیچ ثمره ای به این منطقه نرسیده است.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نفت و گاز مشکل اصلی است که آلایندگی در پی دارد، حدود ۶۵ درصد اقتصاد خوزستان ناشی از گردش صنعت نفت و گاز است اما کمتر از ۵ درصد اشتغال افراد به این مهم اختصاص دارد./

پایان پیام/ خانه ملت – تهران

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد