امروز

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۶:۰۸ بعد از ظهر

سایز متن   /

یکی از مشکلاتی که نظام دولتی کشور در طول دوره‌های مختلف درگیر آن بوده، سکان داری دستگاه ها و سازمان های کلیدی کشور از طریق سرپرست است.
این موضوع سبب شده، مدیری که ماه ها سرپرستی یک دستگاه را بر عهده دارد و تکلیف حکم خود را نامشخص می داند، انگیزه جدی برای فعالیت نداشته باشد و تنها در حد امضای محدود چند نامه و برگزاری چند جلسه، به ادامه کار در آن مسئولیت بپردازد.
در استان خوزستان-شهرستان اندیکا بخشداری بخش چلو بیش از چندین ماه می‌باشد که به صورت سرپرستی اداره می شود و مطمعنن سرپرست فعلی این بخشداری نه تنها از اختیارات کافی برخوردار نیست بلکه آینده خود را در مسئولیت فعلی نیز مبهم می داند.
بخشداری بخش چلو که یکی از بخش های بزرگ استان خوزستان می‌باشد دارای ۲۰۰۰ خانوار ، ۱۰۰۰۰تن سکنه و ۱۴۰روستا که ۴۰ روستای آن خالی از سکنه است.این بخش در سال ۱۴۰۰ دارای ۴۰ شورای ۳ نفره روستایی و یک شورای ۵ نفره شهری و ۳۱ دهیاری می باشد که این بخشداری از چندین ماه پیش تاکنون بلاتکلیف مانده است و با سرپرستی مدیریت می شود.

۱۷ بهمن ماه سال ۱۳۹۹ سعید بلدی بخشدار بخش چلو، با حکم غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، جای خود را به غلامرضا قادری داد.
براساس قانون، مدت زمان تصدی سرپرستی در سازمان های دولتی سه ماه است که تحت شرایط خاص تا یک دوره بعد و تا حداکثر ۶ ماه قابل تمدید است اما ظاهراً این موضوع برای صندلی بخشداری چلو صدق نمی کند.
با توجه به اینکه حکم بخشدار بخش چلو باید به تایید وزیر کشور برسد، این انتظار وجود دارد که فرماندار اندیکا و مجموعه استانداری خوزستان، این ابهام چند ماهه سرپرستی در بخشداری چلو را پاسخگو باشند که آیا صدور حکم بخشدار چلو را پیگیری نکرده اند یا وزیر کشور قصد چنین کاری را ندارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد