امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۱:۱۸ قبل از ظهر

سایز متن   /

عصر روز گذشته بیستم آذر ماه جلسه هم اندیشی شهردار اهواز با مدیران مسئول نشریات، خبرگزاری ها و اصحاب رسانه در سالن جلسات شهرداری اهواز برگزار شد.
در این نشست ابتدا اصحاب رسانه در خصوص مسائل و مشکلات شهری به بحث و تبادل نظر پرداختند و سپس پیشنهادات خود را در جهت بهبود عملکرد مدیریت شهری بیان کردند.

در ادامه رضا امینی شهردار اهواز با توجه به نقش انسجام و همدلی و استفاده از ظرفیت های پیدا و پنهان در پیشبرد اهداف مدیریت شهری گفت: ارتباط با اصحاب رسانه جزو ارکان مدیریتی است چرا که رسانه می‌تواند هم فضای جامعه را ببندد و هم فضای جامعه را باز کند و از طرفی رسالت اصحاب رسانه این است که مردم را از آخرین شرایط موجود مطلع و از نظرات آنها در بهبود عملکرد مطلوب استفاده کند.

امینی در ادامه خطاب به اصحاب رسانه گفت: از آنجایی که رسانه اشتراک بین حاکمیت و مردم است بنابراین باید با واقع انگاری و تعهد به ارائه و انعکاس دغدغه های مردم به مسئولین بپردازند .

شهردار اهواز همچنین در پاسخ به سوال حاضرین در جلسه مبنی بر اولویت برنامه های شهری تصریح کرد: چهار مقوله اصلی که امروز تبدیل به دغدغه شهروندان اهوازی شده موضوع جمع آوری زباله و ساماندهی وضعیت شهر از باب نظافت است که با تسهیلاتی که از طریق دولت و با مشارکت بخش خصوصی در حال اخذ است سایت صفیره را ساماندهی و با دستگاه های تبدیل زباله به محصولات قابل استفاده در کشاورزی تغییراتی را در این حوزه ایجاد خواهیم کرد .

وی در خصوص نظافت شهر افزود: با ایجاد ساز و کارهای جدید برای روابط منطقی بین پیمانکار و کارفرما با رعایت شرایط بهینه برای نظافت شهر در بخش نخاله های ساختمانی هم به همین ترتیب از فناوری جدیدی استفاده خواهیم کرد و با ظرفیت بخش خصوصی این نخاله ها را خریداری و به محصولات قابل استفاده تبدیل خواهیم کرد.
رضا امینی با اشاره به فضای سبز شهری عنوان کرد :در بخش فضای سبز اولویت اول روشن شدن و یا بازسازی فضاهای سبز موجود در شهر و به تبع آن و در بودجه سال آینده توسعه فضای سبز تفرجگاهی است که مردم بتوانند در تمام طول سال از آن استفاده بهینه کنند.

شهردار اهواز در خصوص فعالیت بیش از ۳ دهه میدان میوه و تره بار الغدیر و همچنین گلایه مردم از گرانی های اخیر این میدان گفت : آنجایی که بعضاً نقض قانون در این میدان موجب گرانی میوه و تره بار وهمچنین نارضایتی مردم و شهروندان شده همه تلاش حاکمیت نه تنها شهرداری بلکه بخش قضایی، دولت، شورای اسلامی، درصدد هستیم با ساماندهی این وضع موجود و برقراری نظم و مقررات ویژه در مسیر کاهش قیمت میوه و تره بار گام‌های اساسی برداریم و عرضه کنندگان میوه در بازارالغدیر را با رعایت قوانین و مقررات و اصلاحاتی که قرار است در فضای فیزیکی این میدان انجام دهیم به سمتی که منافع مردم هم به صورت قانونی و هم به صورت دائمی است هدایت کنیم.

در پایان امینی با اشاره به عملیات ضربتی آسفالت به صورت منطقه‌ای گفت:
از آنجایی که یک سوم جمعیت اهواز در سکونتگاههای متراکم و بافتهای نامنظم شهری و در حاشیه آن سکونت دارند بعضا در بافت های مرکزی لکه ها و پهناهایی داریم که رسیدگی به این بخش از اولویت اصلی مدیریت شهری است بنابراین در طی دو روز آینده از منطقه مهدیس این عملیات بر اساس اولویت بندی در مناطقی همچون گلدشت و ملاشیه و دیگر مناطق کم‌برخوردار انجام خواهد شد.

در پایان شهردار اهواز عنوان کرد: امیداواریم با انسجام و یکپارچگی در مدیریت کلان استان و شهری، بتوانیم مقررات بیشتری برای بهبود کیفیت زندگی مردم در برنامه ها پیش بینی کنیم.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد