امروز

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۰:۱۴ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش تفکرجوان و به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مدیرعامل این سازمان گفت: در حال حاضر واحدهای مختلف پتروشیمی در شهرستان بندر ماهشهر از سطح آمادگی قابل قبولی برای مدیریت شرایط اضطراری در مواقع بروز تهدید و یا حوادث برخوردار هستند.
سید امید شهیدی نیا روز سه شنبه در نشست کمیته شرایط اضطراری و در جریان برگزاری تمرین سراسری مانور پدافند غیرعامل در سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اظهار داشت: صنعت پتروشیمی به واسطه برخورداری از تجهیزات و نیروی انسانی آموزش دیده در حوزه HSE در کنترل حوادث مختلف، از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
وی ادامه داد: به همین دلیل، در تمرین پدافندی که امروز با مشارکت سه شرکت پتروشیمی رازی، ابوعلی سینا و امیرکبیر برگزارشد، شاهد آمادگی ذهنی مجموعه صنعت پتروشیمی برای مدیریت شرایط اضطراری بودیم.
شهیدی نیا افزود: در این بین، رفع نقاط ضعف و توجه به پیشگیری از بروز حوادث و تهدید ها باید در دستور کار قرار گیرد تا در جریان فعالیت های اقتصادی این منطقه، شاهد چالش و یا مشکلی نباشیم.
فرمانده شرایط اضطراری سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با بیان اینکه پیروی از دستورالعمل های ابلاغی وزارت نفت سازمان پدافند غیرعامل از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: بر همین اساس، امروز مجموعه شرکت های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از آمادگی قابل قبولی برای مشارکت و همکاری در مدیریت بحران های احتمالی برخوردار هستند.
وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر پیشرفت خوبی در بالا بردن توان شرکت های پتروشیمی در حوزه پدافند غیرعامل صورت گرفته است افزود: این درحالی است که طی یک ساله گذشته، حوادث صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی رخ داده که در کوتاه ترین زمان ممکن مدیریت شدند.
شهیدی نیا یادآورشد: در این حوادث، نیروی انسانی هیچگونه مصدومیتی نداشته است که این مسئله توانمندی مجموعه شرکت های پتروشیمی در مدیریت شرایط اضطراری را نشان می دهد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد