امروز

چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۱:۰۵ قبل از ظهر

سایز متن   /

به گزارش تفکرجوان و به نقل از دفاع‌پرس از اهواز، سردار «عبدالرضا مرادحاجتی»‌ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان امروز با امیر سرتیپ دوم ستاد «حمزه بیدادی» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور دیدار ‌و در خصوص همکاری‌های مشترک حوزه دفاع مقدس گفت‌و‌گو کرد.

سردار مرادحاجتی در این دیدار بر ضرورت هر چه سریع‌تر تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان در اهواز تاکید کرد و اظهار داشت: موزه‌ها چکیده رخدادها و حماسه‌های یک ملت هستند و موزه دفاع مقدس خوزستان هم باید شناسنامه و معرف حماسه‌های ماندگار مردم این دیار و سراسر کشور باشد.

وی افزود: یکی از مهمترین غرفه‌ها و فضاهای در نظر گرفته در طراحی این موزه، پرداختن به نقش ارتش در دوران دفاع مقدس است که خود ارتش باید با دغدغه و حساسیت این نقش را ایفا و آن را به نمایش بگذارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: آثار، اسناد و ادوات نظامی و رزمی ارتش باید در این موزه قرار بگیرند تا تاریخ بداند که فرزندان ارتش ایران اسلامی خالق چه حماسه هایی در این دوران پرافتخار بودند.

امیر بیدادی نیز ضمن تقدیر از دغدغه مندی سردار مرادحاجتی در خصوص پرداختن به نقش ارتش، بیان داشت: با توجه به تغییر نسل‌ها و یا از بین رفتن آثار و ابنیه مربوط به دوران دفاع مقدس، ضرورت پرداختن به محتوای نوین و مستند‌سازی در موزه‌ها بیش از پیش احساس می‌شود.

وی متذکر شد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا بهترین اسناد، مدارک و ادوات مان را در اختیار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قرار دهیم تا آن‌ها به صورت تخصصی، معرف نیروها و رزمندگان حماسه‌ساز ارتش در جنوب غرب باشند و این دلاوری ها را برای نسل های متمادی به نمایش بگذارند.

در پایان این دیدار مقرر شد در خصوص انتقال ادوات نظامی ارتش به محل ساخت موزه دفاع مقدس و همچنین جذب نیروهای ارتشی در واحدهای مختلف اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان همکاری های لازم صورت گیرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد