امروز

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۴:۴۱ قبل از ظهر

سایز متن   /

۸۲۲۵۴۶۴۱-۷۱۰۶۶۶۷۴

به گزارش خبرنگار شبکه خبریتفکر جوان: یکصد و چهل و پنجمین جلسه علنی شورای شهر اهواز دوشنبه با دستور کار انتخاب اعضای کمیسیون های حقوقی و املاک، برنامه و بودجه، فرهنگی و اجتماعی، ورزش و جوانان، حمل و نقل و ترافیک، عمران و شهرسازی، خدمات شهری، اقتصادی و سرمایه گذاری در ساعت ۱۰ و ۲۵ دقیقه تشکیل شد.
اگر چه ۱۸ عضو شورا در آغاز این نشست حضور داشتند و غایبان نیز در ادامه به جمع پیوستند، اما درگیری لفظی بر سر فهرست پیشنهادی رئیس شورا بالا گرفت. در نهایت پس از ۳۵ دقیقه، ۹ نفر از اعضا به حالت قهر نشست را ترک کردند و جلسه از حدنصاب و رسمیت خارج شد.
فهرست پیشنهادی شیرمردی رئیس شورای شهر موجب درگیری لفظی بین وی و حسین حیدری از یک سو و حجت مظفری، زیبا صالحپور، غلامرضا سبزعلی و ناجی سواری از سوی دیگر شد. پس از جر و بحث بر سر ریاست کمیسیون ها سرانجام حجت الاسلام کاظم سواری، غلامرضا سبزعلی، رامی علاسوند، حجت الاسلام قربانعلی سعادت نیا، ناجی سواری، هدایت ممبینی، احمد باورساد، جمشید سلحشور، زیبا صالحپور، حجت مظفری از سالن خارج شدند که پس از چند دقیقه سعادت نیا و سلحشور مجدد به جلسه بازگشتند. حسین حیدری نیز برای مذاکره با گروه معترض جلسه را ترک کرد.

* فهرستی برای تغییرات در شورا
رئیس شورای اسلامی شهر اهواز در این نشست گفت: فهرست پیشنهادی بر اساس نظرخواهی از اعضا تهیه شده و تقریبا همه اعضا در کمیسیون هایی که درخواست کرده بودند شرکت کردند.
هوشنگ شیرمردی با اشاره به اعتراض گروهی از اعضا به انتخاب روسای کمیسیون ها،افزود: این نشست برای انتخاب اعضای کمیسیون های شورا و نه روسای کمیسیون ها بوده و همه اعضا باید به دموکراسی که نمایندگان بر اساس آن انتخاب می شوند، تن بدهند.
وی ادامه داد: مردم از عملکرد سه سال گذشته این شورا ناراضی هستند و معتقدند کم کاری شده است.
شیرمردی با انتقاد از ترک جلسه توسط تعدادی از اعضا اظهار کرد: در سال آخر عمر شورا به دنبال اصلاح روش های گذشته بودیم بنابراین در این شورا نه بنگاه معاملاتی داریم و نه می خواهیم کمیسیون ها را در دست بگیریم، بلکه می خواهیم نیروهای فاسد شورا عوض، و قانون اجرا شود.
وی اضافه کرد: در انتخاب اعضای کمیسیون ها نه قرار است کمیسیون را به کسی ببخشیم و نه اینکه کمیسیون ملک شخصی افراد است، بنابراین اصرار برخی از اعضا جای تعجب دارد، در حالی که اگر هدف خدمت به مردم باشد و سوءاستفاده درمیان نباشد، نباید تا این حد حساسیت وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: مسائلی در شورا وجود دارد که باید جلوی آن گرفته شود و من به شرطی رئیس شورا می مانم که قانون را اجرا کنم.
شیرمردی اظهار کرد: ترک این جلسه بی حرمتی به سایر اعضای شورا و شهروندان بوده و غیبت این اعضا ثبت می شود.
حسین حیدری دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز در این نشست گفت: ۱۰ نفر از اعضا دیشب با شهردار اهواز جلسه ای در مهمانسرای شهرداری برگزار کرده اند.
وی با انتقاد از حضور گروه اقلیت شورا در نشست با شهردار افزود: آیا مصلحت شهر و شورا در این نشست هاست؟

* راهی که به انحلال می رسد
اسکندر زنگنه عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این نشست با انتقاد از برخی اعضای شورا به دلیل ترک جلسه، آن را یک عمل غیرمنطقی و غیرشورایی دانست و اظهار کرد: سه سال از عمر شورای چهارم می گذرد و برخی از ابتدا نسبت به سیستم و روند جاری در شهر منتقد بودند که این مساله ناشی از عداوت نیست.
وی افزود: کمیسیون ها بر اساس قانون به پیشنهاد رئیس شورا تشکیل می شوند و این جلسه برای انتخاب اعضای کمیسیون ها بوده، نه روسای کمیسیون ها.
به گفته وی، در سه سال گذشته شهرداری و ریاست کمیسیون ها در دست این گروه بوده و مردم از عملکرد آنها ناراضی هستند و این افراد باید به رای اکثریت تن بدهند.
عاشور سواری پور دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز گفت: ادامه این روند و ترک جلسات از سوی اعضا، شورای چهارم اهواز را به اضمحلال و انحلال می کشاند.
وی با اظهار تاسف از ترک جلسه توسط تعدادی از اعضا گفت: لغو جلسات شورا باعث می شود برخی به خواسته های خود نائل شوند و تعدادی از خارج از شورا سکان آن را به دست بگیرند که باید از این مساله جلوگیری کنیم.
سواری پور با اشاره به دو نشست تعدادی از اعضا با شهردار اهواز اظهار کرد: من و سیدمهدی آلبوشوکه جلسه ای در منزل شهردار اهواز داشتیم و از وی خواستیم نگاه یکسانی به اعضا داشته باشد و اگرچه ریاست شورا مخالف نظرشان است ولی از یک عده جانبداری نکنند اما در یک حرکت غیراخلاقی دیشب دوباره جلسه گرفته اند.
علی ناصری عضو دیگر شورای شهر اهواز نیز اظهار کرد: شورای شهر قصد استیضاح شهردار را ندارد زیرا با توجه به اینکه کمتر از یکسال به عمر شورا مانده، آن را به نفع شورا نمی دانیم.

* فهرست یا تسویه حساب
مریم ابریشم کار دیگر عضو شورای شهر اهواز که با تاخیر در این جلسه حاضر شد نیز گفت: این گفته که سه سال همه امور شورا در دست یک عده ای بوده اشتباه است و ریاست بسیاری از کمیسیون ها در دست گروه مقابل بوده است.
وی افزود: برخی ها حرف های قشنگی می زنند و با الفاظ بازی می کنند اما آنچه در عمل دیده می شود فهرستی است که برای کمیسیون ها تهیه شده است.
ابریشم کار اضافه کرد: چیدمان کمیسیون ها به ویژه کمیسیون های خدمات شهری، فرهنگی اجتماعی، برنامه و بودجه و عمران به شیوه ای انجام شده که نتیجه از قبل مشخص شده است.
به گفته وی، در سال های گذشته تفاهم برای کمیسیون ها قبل از جلسه صورت می گرفت.
ناجی سواری دیگر عضو شورای شهر نیز این فهرست را یک تسویه حساب دانست و گفت: این فهرست برای کمیسیون ها نیست.
حجت الاسلام کاظم سواری عضو دیگر شورای شهر اهواز همچنین نسبت به فهرست ارائه شده اعتراض کرد و گفت: با توجه به باقی ماندن کمتر از یک سال از عمر شورا، اعضا باید دسته بندی ها را رها کرده و با یکدیگر تعامل کنند زیرا مردم اهواز در نهایت درباره عملکرد شورا سوال می کنند.
بر اساس این گزارش، در حدود ۲ ماه است که شورای شهر اهواز لوایح و مصوباتی را بررسی نکرده است. پس از تعطیلات یک ماهه تابستانه، اختلافات بر سر انتخاب هیات رئیسه شورای شهر آغاز شد و در نهایت جلسه انتخابات پس از دو نوبت لغو و تهدید فرماندار اهواز، تشکیل شد.
برخی که موسوم به گروه اقلیت شورای شهر اهواز هستند در زمان انتخاب هیات رئیسه و کمیسیون ها مخالفت خود را با گروه اکثریت نشان داده و مانع از تشکیل جلسات می شوند.
شورای اسلامی شهر اهواز ۲۱ عضو دارد و امسال آخرین سال فعالیت چهارمین دوره شوراهای شهر است.

انتهای پیام / ایرنا – خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد