امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۳:۵۱ قبل از ظهر

سایز متن   /

رضا امینی شهردار اهواز در جلسه شورای اداری ضمن تاکید بر نوآوری در کار، مدیریت جهادی را مدیریتی توأم با برنامه ریزی و ترغیب نیروها بر فکر کردن و ارائه ایده و نوآوری برشمرد.
به گزارش تفکر جوان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اهواز، روز صبح روز شنبه ۲۴ مهرماه جلسه شورای اداری شهرداری اهواز با حضور شهردار اهواز، معاونین، مدیران مناطق و تعدادی از مسئولین در سالن جلسات شهرداری اهواز برگزار شد.

رضا امینی در این جلسه ضمن تاکید بر ضرورت نوآوری و ایده پردازی در ایجاد شرایطی جدید، اظهار کرد: مدیریت جهادی باید به گونه ای باشد که در کنار حضور مستمر در میدان، توأم با برنامه ریزی و ترغیب نیروها بر فکر کردن و ارائه ایده و نوآوری باشد.

وی افزود: یکی از راه های پیاده سازی نظم در سیستم مدیریت، پیروی از سیستم اتوماسیون است که در کنار ایجاد نظم موجب کاهش هزینه های جاری شهرداری نیز می شود.

شهردار اهواز ضمن تاکید بر اهمیت رعایت اولویت ها در کارها، تصریح کرد: اگر سلسه اولویت ها و ترتیب آن ها در کار تعریف نشود، بدون شک دچار تنش می شویم.

امینی با اشاره به این که باید هزینه های شهرداری را کاهش داد و برای تحقق کامل بودجه تلاش کرد، افزود: همواره بودجه ای که برای شهرداری مصوب می شود محقق نشده و باید برنامه ریزی کرد تا از همان ابتدای تصویب بودجه، آن را محقق کرد.

وی تصریح کرد: شهرداری اهواز دارای ظرفیت هایی است که سرجای خودشان قرار نگرفته اند و با ایجاد نظم و قرار دادن این ظرفیت ها در جای خودشان می توان تغییرات چشمگیری در شهر رقم زد.

امینی بر ضرورت استفاده از سیستم اتوماسیون درکار اشاره کرد و گفت: در دوره ای که دولت به سمت دولت الکترونیک شدن حرکت می کند، اگر نتوانیم از این سیستم برای کاهش بروکراسی اداری و افزایش سرعت عمل استفاده کنیم، در واقع درحال اضافه کردن هزینه ها هستیم.

شهردار اهواز با بیان این که انتظار داریم همکاران با قدرت به راه خودشان ادامه دهند گفت: اگر تغییری در سازوکار و افراد انجام شود برای تعادل و توازن نیروها و ظرفیت ها است، در غیر این صورت سعی می کنیم از همین ظرفیت ها با برنامه ریزی درست، استفاده بهینه داشته باشیم.

وی با اشاره به این که افراد سرمایه های سیستم شهرداری هستند، گفت: اصولی ترین راهکار این است که همین ظرفیت ها و افراد را پرورش داد و از آن استفاده کرد، اما کم کاری را نمی پذیریم.

شهردار اهواز برقراری سیستم ایجابی را یکی از بهترین راه های مدیریت در هر مجموعه دانست و گفت: در این راستا ابتدا باید افراد شایسته را تشویق و تقویت و سپس افرادی که کم کاری می کنند را با ابزار قانونی تحریک به پویایی و کار کرد.

امینی کلانشهر اهواز را شهری بزرگ تلقی کرد و عنوان داشت: سطح سرمایه گذاری در این کلانشهر بسیار کاهش داشته و مدیران باید به دنبال افزایش سرمایه گذاری، خودشان به دنبال سرمایه بروند و سرمایه گذار ترغیب کنند.

وی در خصوص نگهداشت امکانات شهری بیان کرد: اگر از داشته ها و اموال شهرداری حفاظت نکنیم، امکانات شهر از بین می روند و این اتفاق و عدم مراقبت اگر در هرشهری اتقاق بیافتد، نتیجه همان خواهد بود.

شهردار اهواز گفت: کار شهرداری کار شبانه روزی است و متولیان شهر باید با ایجاد حس دلسوزی و تعلق در مردم به حفظ شهر کمک کنند.

امینی ضمن اشاره به اهمیت نقش مدیران مناطق و معاونت ها در مدیریت شهر، تاکید کرد: معاونت های شهرداری باید در انتخاب معاونین مناطق مختلف اظهار نظر کرده و سیاست گذاری کلان خود را در مناطق برای دریافت خروجی یکسان، پیاده سازی کنند.

وی خاطر نشان کرد: پایداری و ثبات در مدیریت مساله ای مهم است که پایبند نبودن به آن آسیب مهمی به سیستم های مدیریتی می زند، همچنین تزلزل در مدیریت ها باعث فرار سرمایه گذاری ها و مشارکت ها می شود.

امینی عنوان کرد: اعتقاد داریم اگر بتوان در یک بازه زمانی کوتاه تغییرات چشمگیری در ظاهر شهر به وجود آورد، قطعا سطح مشارکت ها نیز افزایش پیدا می کند.

شهردار اهواز در خصوص پرداخت دستمزدها عنوان کرد: از ماه های آینده ابتدا حقوق کارگران پرداخت شده و سپس حقوق مدیران و قسمت ستادی در دستور پرداخت قرار می گیرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد