امروز

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۳:۱۹ بعد از ظهر

سایز متن   /

banner_farhangi

در آستانه فرا رسیدن ماه محرم و سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) مزار شهید حمیدرضا فاطمی‌اطهر (حمید ممبینی)، از شهدای مدافع حرم خوزستان غبارروبی شد.

در این برنامه معنوی که در قطعه ۲ گلزار شهدای اهواز انجام شد جمعی از جوانان اهوازی و خوزستانی حضور داشتند و غبار از مزار این جوان شهید زدودند.

به گزارش تسنیم، شهید حمیدرضا فاطمی‌اطهر (حمید ممبینی)، از شهدای مدافع حرم خوزستان در نوزدهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۶ در اهواز دیده به جهان گشود و در صبح روز شنبه نهم آبان ماه سال ۱۳۹۴ مقارن با ۱۷ محرم‌الحرام سال ۱۴۳۷ هجری قمری در دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه(س) در استان حلب سوریه به شهادت رسید.

پیکر مطهر شهید فاطمی‌اطهر ۲ روز بعد از شهادت یعنی در روز دوشنبه ۱۱ آبان ماه از طریق فرودگاه بین‌المللی اهواز به استان خوزستان منتقل شد که پس از آیین استقبال مراسم وداع با این شهید والامقام در حرم مطهر حضرت علی بن مهزیار اهواز برگزار شد.

مراسم تشییع پیکر پاک شهید فاطمی‌اطهر در صبح روز سه‌شنبه ۱۲ آبان ماه سال ۱۳۹۴ از حسینیه عاشقان ثارالله اهواز به‌ سمت چهارراه سلمان فارسی برگزار شد.

پس از آیین تشییع پیکر مطهر این شهید به گلزار شهدای اهواز انتقال یافت و سپس کنار مزار شهید فرزاد دره‌اهوازی در قطعه ۲ گلزار شهدای اهواز آرام گرفت.

از شهید حمیدرضا فاطمی‌اطهر، ۲ فرزند پسر به‌نام‌های محمدمهدی و محمدحسین و یک دختر به یادگار مانده است.

برپایی یادمان بین الحرمین در پارک دولت اهواز

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز گفت: برای هشتمین سال مراسم سوگواری شب‌های بین الحرمین در دهه اول محرم هرشب از ساعت ۲۰ الی ۲۴ در بلوار ساحلی کیانپارس (پارک دولت) برگزار می شود.

وی افزود: به همین منظور فضاسازی مناسبی در محل برگزاری مراسم صورت گرفته و حرم‌های نمادین حضرت سیدالشهداء (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) برپا شده است، همچنین برای آگاهی شهروندان از برگزاری این مراسم بنرهایی نیز در سطح شهر نصب شد.

امیر آهن جان بیان کرد: در این مراسم ده پرده نمایش عاشورایی به مدت ۱۰ شب به کارگردانی آقای فاضلی به نمایش در می آید،هرشب زیارت عاشورا در محل یادمان بین الحرمین قرائت خواهد شد.

وی اضافه کرد: مرثیه سرایی مداحان اهل بیت نیز بخش دیگری از مراسم شبهای بین الحرمین خواهد بود که به این منظور از مداحان اهل بیت احمد سمیع، یاسین ملاپور، جواد مسکینی، احمد طرفی، جواد نبوی، صادق آهنگران، حسن صفری، ابراهیم سنایی، سید محمد امام، مصطفی مروانی دعوت به عمل آمده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز با اشاره به حضور هئیت‌های عزاداری گفت: برای شور و حال بخشیدن به مراسم از هیئت‌های عزاداری و سینه زنی و زنجیر زنی نیز جهت حضور در مراسم دعوت شده است.

وی ادامه داد: برای رفاه حال عزاداران حسینی غرفه صلواتی نیز در محل برپا شده که به پذیرایی از شهروندان خواهد پرداخت و علاوه بر آن به منظور خدمت بیشتر به شهروندان غرفه مشاوره مذهبی نیز در محل یادمان بین الحرمین برپا می‌شود.

آهن جان در پایان گفت: امیدواریم امسال نیز مانند سال‌های گذشته بتوانیم مراسم در خور شأن و عظمت حضرت امام حسین (ع) برگزار شود و میزبان خوبی برای عزاداران حسینی باشیم.

دیدار امام جمعه شوش با خانواده شهید ره انجام

امام جمعه شهرستان شوش با خانواده شهید ره انجام دیدار کرد.

به منظور  گرامیداشت یاد شهدا و ایثارگران، آیت‌الله سید محمد امام، امام جمعه شهرستان شوش با خانواده شهید عبدالرضا ره انجام دیدار کرد.

در این دیدار که آقای الوار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شوش نیز حضور داشت، خانواده این شهید دفاع مقدس مورد تفقد قرار گرفت.

تشییع پیکر مادر شهید کاظم بهامین در اهواز

خانم گلابتون خانی حویزاوی  مادر شهید معظم کاظم بهامین درسن ۷۷ سالگی به علت کهولت سن در دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

مراسم تشییع این مادر شهید با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده‌های شهدا و رئیس و کارکنان بنیاد منطقه ۲ اهواز برگزار شد.

پس از برگزاری مراسم تشییع، تشییع پیکر مادر شهید کاظم بهامین در قطعه والدین شهدای گلزار شهدای این شهر آرام گرفت.

شهید کاظم بهامین در روز ۲۴ دی ماه سال ۱۳۴۳ در اهواز دیده به جهان گشود و در دوران دفاع مقدس به صف رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل پیوست.

این جوان اهوازی سر انجام در پنجم تیرماه سال ۱۳۶۷ مورد هدف تیر دشمنان قرار گرفت و در جبهه سومار به شهادت رسید و نام خود را در زمزمه شهدای اسلام ثبت کرد.

شهید بهامین در سن ۲۴ سالگی به شهادت رسید و مزارش در گلزار شهدای اهواز زیارتگاه عاشقان و دلسوختگان است.

برگزاری همایش بهترین مدافعان در اهواز

به منظور تجلیل و قدردانی از سرداران و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حریم همایش بهترین مدافعان در اهواز برگزار شد.

در این همایش که با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان، شهرداری منطقه  ۴ و حوزه مقاومت بسیج ناحیه امام حسین (ع) در محل پارک گل‌ها در منطقه گلستان برگزار شد.

همایش عاشورائیان در شوش

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شوش از برگزاری همایش عاشورائیان شهرستان شوش خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد جواد حسینوند گفت: همایش هیئات مذهبی، به همت اداره تبلیغات اسلامی، با حضور جمعی از مسئولان، هیئت امنای هیئت‌های مذهبی، مداحان اهل بیت و شاعران آئینی  در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان شوش برگزار شد.

برگزاری همایش متمسکین به ثقلین در شوشتر

در آستانه فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، همایش بزرگ متمسکین به ثقلین با حضور آیت‌الله سید علی جزایری رئیس حوزه علمیه، حجت‌الاسلام سلیمانی امام جمعه، سردار احمد خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه کربلا، سرهنگ حسنوند فرماندهی انتظامی شوشتر و تنی چند از مسئولان در تالار سلامت شوشتر برگزار شد.

در این همایش بیش از ۳۵۰ نفر از پیرغلامان، مداحان و شعرای اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) و مسئولان هیئات مذهبی حضور داشتند.

توزیع لوح فشرده سبک مداح بین مداحان رامهرمز

۳۰۰ حلقه لوح فشرده حاوی شعر، سبک مداحی تهیه و بین مداحان و شعرای آئینی شهرستان رامهرمز توزیع شد.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم عسکرزاده، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رامهرمز گفت: در آستانه ماه محرم برای بهره‌مندی مداحان و شعرای آئینی از سبک‌های مداحی و مستغنی بودن از محتویات شعریبه همت کانون مداحان و اداره تبلیغات اسلامی ۳۰۰ لوح فشرده حاوی سبک مداحی، روش‌ها و رویش‌های مداحی، شعر و بیان آسیب‌ها و فرصت‌های مداحی تهیه بین مداحان برادر وخواهر توزیع شد.

بازدید از موکب هندیجان

حجت‌الاسلام سید حسن ساداتی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی هندیجان از موکب که در ورودی شهرستان برپا شده است بازدید کرد.

این موکب در مسیر شهرستان دیلم توسط فعالان فرهنگی مسجد سید مجید شهرک شهید باهنر برپا شد.

برپایی نمایشگاه مردان بی ادعا در کنار شهدای غواص اهواز

نمایشگاه مردان بی ادعا در کنار شهدای غواص اهواز آرمیده در پارک گل‌ها در منطقه گلستان اهواز برپا شد.

در حاشیه نمایشگاه مردان بی ادعا ، در جوار مزار منور دو تن از شهدای گمنام غواص برگزارشد، برنامه های متنوعی شامل روایت گری و برنامه های فرهنگی، هنری برپا شد.

نمایشگاه عکس دفاع مقدس در هندیجان

نمایشگاه عکس دفاع مقدس  در مسجد حضرت امام علی (ع) کهباد هندیجان برپا شد.

این نمایشگاه عکس  با هدف آشنایی جوانان شهرستان هندیجان با رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و الگو‌گیری آنان از مقاومت، ایثار و شهدا و همچنین به تصویر کشیدن الگوهای رفتاری آنان در این شهرستان بر پا شد.

برگزاری سوگواری امام حسین (ع) در گلزار شهدای اهواز

آیین سوگواری حضرت امام حسین (ع) با حضور جوانان اهوازی در کنار قطعه شهدای مدافعان حرم گلزار شهدای اهواز برپا می‌شود.

این برنامه هر روز از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه در مسجد گلزار شهدای اهواز آغاز می‌شود که حجت‌الاسلام رزسنج و حجت‌الاسلام موسوی‌والا سخنرانی خوهند کرد و مداحان اهل بییت از جمله کربلایی، جلعه و ضغیبی به نوحه خوانی می‌پردازند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد