امروز

سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۱:۱۸ بعد از ظهر

سایز متن   /

photo_2016-09-05_18-46-47-768x586

نماینده مردم در آغاز نشست با تبریک هفته دفاع مقدس و تشکر از اهالی رسانه شهرستان اظهار داشت: ضمن سپاس گزاری از  نمایندگان قبل از خود که پیگیر مشکلات مردم بوده اند  فضای وحدت و همبستگی حاکم در حوزه ی انتخابیه را مرهون  تلاش همه ی دلسوزان  و مسئولین دانست واستمرار فضای وحدت را شاه کلید حل مشکلات و معضلات مردم حوزه انتخابیه و از اهم اولویت های کار خویش بر شمرد .

نماینده مردم   در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: هر ساله جمع کثیری از همشهریان ما به دلیل استاندارد نبودن راه ارتباطی مسجدسلیمان- اهواز جان خود را از دست می دهند که این یکی از دغدغه های همیشگی من و نمایندگان پیش از من بوده است و بنده چه در دوران انتخابات و چه در شروع وکالت مردم پیگیری ویژه جهت رفع موانع زیست محیطی و موانع اجرایی پروژه جاده میان بر اهواز به مسجدسلیمان را به جد دنبال کردم  که به لطف خداوند و با تلاش همه ی مسئولین استانی و کشوری از جمله استاندار تلاشگر، محبوب و مردمی   و مدیر کل راه وشهرسازی استان ، در این مقطع جهت اجرای پروژه  به یک توافقاتی رسیدیم تا مشکل این راه ارتباطی حل شود.

نائب رییس مجمع نمایندگان استان  خوزستان ادامه داد :  از دلایل احداث جاده میانبر می توان به کاهش فاصله میان اهواز– مسجدسلیمان، امنیت جاده و صرفه جویی در سوخت و زمان اشاره کرد همچنین  به دلیل نداشتن جاده کمربندی از آنجا که جاده های شهری بسیار فرسوده شده اند و برخورداری کل شهرستان از جمله قسمت های جنوب شهر مانند ( نمره یک ، بی بیان، کلگه، شیخ مندنی و … توافق شده که جاده کمربندی از شهرک صنعتی تا پل تمبی  به طول ۱۴ کیلومتر  با بودجه ای بالغ بر ۴۲ میلیارد تومان که مراحل مناقصه این کار در حال انجام است . نماینده مردم مسجدسلیمان ادامه داد: از آنجایی که طی این همه سال جاده های ما زیر بار سنگین ترافیک قرار داشت در جلسه ای که با معاونت راههای کشور داشتم مجوزی را از ایشان دریافت نمودیم و قرار شد علی رغم این که جاده های درون شهری وظیفه شهرداری هاست اما اداره راه و شهرسازی آسفالت ابتدا تا انتهای شهر را انجام دهد .

خادم مردم در مجلس شورای اسلامی درادامه گزارش پیگیری هایش افزود : واقعیت این است در بحث راه های مواصلاتی و شهری و روستایی به حوزه انتخابیه مسجدسلیمان  توجه ای نشده است ، چرا که طی بررسی های به عمل آمده معدل راههای حوزه انتخابه نسبت به استان ۶۵درصد عقب تر است در راستای پیگیری این نارسایی  با تلاش های انجام شده و طی جلسات مکرر با معاون وزیر و مدیر کل راه و شهرسازی استان تا این لحظه توانستیم مجوز احداث و بهسازی ۱۷۰ کیلومتر از راههای روستایی را از طریق معاونت راههای کشور بگیریم. همچنین در نشستی که به همراه استاندار محترم با معاون وزیر راه داشتیم قرار شد از دو راهی لالی تا شهرستان لالی نیز ۴ بانده شود…

نائب رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود در بحث کشاورزی و برداشت آب اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سال ۷۶  طی سفر به استان خوزستان فرمودند بخش کشاورزی را در خوزستان دنبال کنید. اگر قرار است شهر ما متحول شود باید زمینه اشتغال در آن فراهم شود و این سوال مطرح بود چرا شهرهای ما حق برداشت آب را نداشتند؟ بنده در این رابطه پیگیری های زیادی داشتم حتی با سردار محسن رضایی چند جلسه برگزار کردم بعد از پیگیری های فراوان و جلسات مکرر با مسولین توافق شد ۵۶۷۸۲ هکتار از زمین های شهرستان را زیر کشت آبی ببریم اما در ادامه به یک مشکل برخورد کردیم متوجه شدیم بعد از گذشت ۳۸ سال از انقلاب اسلامی در این چهار شهرستان هیچ کار مطالعاتی  در زمینه زمین های کشاورزی صورت نگرفته است به جز بخش های کوچکی از لالی ( تراز و هارکله ) و گلگیر! که این مقدار به هیچ عنوان قابل قبول نیست ، در ادامه ی پیگیری این مهم جلساتی با  معاونت وزارت  نیروی کشور داشتیم  که وی اعلام کرد نمیتوانیم با شما موافقت کنیم چون طرح توجیهی وجود ندارد خوشبختانه  با پیگیری ها و رایزنی های مکرر موفق شدیم توافق آن ها را به دست آوریم و قرار شد که طرح توجیهی آن انجام شود.  مدیران جهاد کشاورزی استان اعلام کردند: طرح توجیهی حدود یکسال زمان می برد در مذاکره ای که با آقای چنگلوایی داشتم ایشان اعلام کردند: اگر هزینه مشاوره آن که حدود ۳ میلیارد براورد می شود با تشکیل چند تیم  مشاوره  از مهندسین کشاورزی می توان طی دو ماه این طرح را آماده کرد . در همین جا باید از دکتر شریعتی استاندارمحترم خوزستان تشکرکرد که با یزرگواری هزینه آن را تقبل کرد ند .

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با فرودگاه مسجدسلیمان گفت: بحمدلله فرودگاه روی ریل افتاده است بخشی از هزینه های آن را شرکت نفت و بخش دیگر را استانداری تقبل کرده است و با ۳۱ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده در حال انجام است.

علی عسگر ظاهری در ارتباط با جاده چهارمحال بختیاری گفت: یکی از اصلی ترین دغدغه های ما نجات شهرستان از بن بست مواصلاتی و ایجاد شریان ارتباطی است  ، طی نشستی که به همراه استانداران محترم خوزستان و چهار محال ، امام جمعه و  فرماندار و همچنین مسئولین هر دو استان استان داشتیم قرار شد چند تونل در مسیر مسجدسلیمان و چهارمحال احداث شود. در اولین اقدام با ۸۹ میلیارد تومان اعتبار از تنگ مو به سمت اندیکا و در مراحل بعد در تنگ چلو، تاراز ، چری جند تونل احداث خواهد شد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از اشکالات قانون این است چرا شهرهایی مثل ما که نفت و گاز تولید می کنند نمی توانند عوارض آلودگی آن را دریافت کنند! و چرا علیرغم این که حدود ۳۶۵ میلیارد گاز ترش به ماهشهر انتقال می دهیم   اما ارزش افزوده آن به ما نمی رسد. متوجه شدیم ایراد از قانون است چرا که عوارض به محلی که محصول در آن تبدیل می شود تعلق می گیرد. در این رابطه نیز جلساتی با رییس سازمان مالیاتی کشور داشتم و به او گفتم این کار ظلمی ست که به مردم شهرستان روا می شود چرا که تاثیرات مستقیم آلایندگی های نفت و گاز بر روی مردم ما لطمات جبران ناپذیری وارد کرده است. و در نهایت قرار شد با تشکیل یک کمیته تخصصی این موضوع بررسی و نتیجه آن اعلام شود.

وی در ارتباط با وضعیت نامناسب آب در بعضی مناطق اندیکا گفت: با وجود دو سد و نیروگاه بعضی مناطق این شهرستان هفته ای یک بار آب دارند که با پیگیری های انجام شده با سازمان آب و برق قرار شد با اضافه شدن ۴ پمپ جدید ظرف یکی دو ماه آینده وضعیت آب بهبود یابد.

نماینده مسجدسلیمان در ارتباط با مشکلات  صداوسیما در شهرستان نیز گفت: در جلسه ای که با مدیرعامل صدا و سیمای مرکز خوزستان داشتم این مسئله همچنین راه اندازی موج اف ام پیگیری که آن ها علت را عدم شبکه فیبر نوری در شهرستان اعلام کردند که قرار است مشکلات اعتباری آن برطرف شود…

نماینده مسجدسلیمان، لالی ، اندیکا و هفتکل در ارتباط با شرکت آلومینیوم و پتروشیمی مسجدسلیمان نیز گفت: فاز اول شرکت آلومینیوم به زودی افتتاح و حدود ۱۵۰ نیروی کاملاً بومی دراین شرکت مشغول به کار خواهند شد. اما باید بپذیریم مشکل اشتغال شهرستان به واسطه این دو شرکت برطرف نخواهد شد آنچه می تواند به حل این مشکل کمک کند توجه ویژه و بستر سازی و برنامه ریزی جهت راه اندازی  صنایع پایین دستی این دو شرکت در حوزه در راستای تولید و اشتغال است و باید سرمایه گزاران را به حضور در این کار تشویق کرد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در بحث مناطق آلوده نیز گفت: حدود ۱۲۰ میلیارد تومان برای این کار در فاز اول که حدود ۱۲۰۰ منزل بود اختصاص داده شد که بسیار جای تعجب دارد تنها ۳۱۰ خانه از این ۱۲۰۰ خانه تحویل داده شد اما در آخرین سفر استاندار به مسجدسلیمان در جلسه ای با حضور مسئولین شهرستان و مدیران استانی قرار شد ظرف ۳ ماه آینده شرکت نفت توسط دانشگاههای معتبر مشخص کند دقیقا کدام مناطق آلوده هستند و پس از آن به مناطقی که آلوده نیستند مجوز ساخت و ساز داده شود همچنین مناطق آلوده نیز تخریب و توسط نفت به فضای سبز و پارک تبدیل شود…

وکیل مردم در بهارستان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: باید نگاهمان برای توسعه شهرستان به بخش خصوصی باشد. اعتقاد ما این است سرمایه گزاری روی نیروی انسانی می تواند آینده شهر را تامین کند در همین راستا دو مدرسه باقرالعلوم و رضوان را با کمک خیرین مدرسه یار هوشمند سازی و تجهیز کرده  تا شرایط تحصیل تعدادی از دانش آموزان کمتر برخوردار فراهم کنیم  وی ادامه داد: یکی از نگرانی های ما منطقه ۲۲ بهمن کلگه است، چرا که بعد از جابجایی بیمارستان ۲۲ بهمن کل این منطقه با افت شدید مواجه گردید. در اولین اقدام برای احیاء این منطقه با مسئولین نفت صحبت کردیم و قرار شد بیمارستان نفت علاوه بر کارکنان نفت از عموم مردم  هم پذیرش کند و در اقدام بعدی با دعوت از سرمایه گزار بخش خصوصی قرار شد بیمارستان ۲۲ بهمن سابق مجدداً راه اندازی و در آن بیمارستان تخصصی قلب و بخش های دیگر مثل ام آر آی، بخش زایمان بدون درد و… راه اندازی شود که مقدمات آن در حال انجام است.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود گفت : مسجدسلیمان نیازمند وحدت و همدلی ست  بهترین سرمایه ما اتحاد و یکپارچگی ست و خداوند از کسانی که بخواهند میان مردم تفرقه و باند بازی و طایفه گرایی بیندازد نگذرد وضمن تشکر از اصحاب رسانه که چشمان بیدار و بینای جامعه هستند را به همکاری در رفع مشکلات و بیان خواسته های مردم و پیگیری مشکلات حوزه انتخابیه از طریق رسانه های مطبوع خود نماینده را در خدمت رسانی بهتر چون بازویی یاریگر باشند .

منبع : http://www.aliaskarzaheri.com/

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد