امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۵:۰۰ بعد از ظهر

سایز متن   /

farhangnews_217694-589344-1468902541

به گزارش خبرنگار شبکه خبری تفکر جوان:حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی ظهر امروز در دیدار با علما، ایثارگران و برگزیدگان استان قزوین که در سالن همایش‌های شهیدرجایی در حال برگزاری است اظهار داشت: فرهیختگان استان به اندازه‌ای فراوان هستند که هر چقدر سالن‌ها بزرگ‌تر شوند امکان گشایش آن صاحب نظران نیست.

وی افزود: علم و دانش هم در این استان و استان‌های دیگر کشور به خوبی یافت می‌شود و ایثارگری یکی از آموزه‌های اسلام و فرهنگ عاشورا است.

رئیس جمهور عنوان کرد: مسئله اخلاق، تواضع، اخلاص، از خودگذشتن ویژگی آسانی نیست گرچه همه می‌دانند که اساس بعثت پیامبر اکرم(ص) برای تکمیل فضیلت‌های اخلاقی است.

وی مطرح کرد: خلاقمند بودن،کنترل غرائز و هواها نفسانی کار ساده‌ای نیست و همه عبادات به دنبال جلوگیری از هواهای نفسانی است.

روحانی بیان کرد: خیلی از مناسکی که در قرآن برای ما آمده است در آخر تقوا را اصل قرار داده است در قرآن هدف بلند را فلاح می‌داند فلاح شکوفایی است و همه استعدادهایی درونی در صورت شکوفایی تبدیل به فلاح می‌شود اخلاق خیلی مهم است شهید رجایی به هر اندازه که مقامش بالاتر رفت تواضع وی بیشتر شد.

وی ادامه داد: خیلی مهمه آدم دچار عجب و خودباختگی و خودشیفتگی نشود و بداند همه چیز از آن خداوند است و خود را یک سرباز کوچک خدا بداند اگر به این نقطه برسیم خیلی جایگاه بالایی است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه شهیدرجایی یک پارچه اخلاص و ادب بود و عین این ویژگی‌ها در شهید بابایی هم مشاهده می‌شود، مطرح کرد: شهید بابایی تنها یک خلبان شجاع نبود و ما خلبان شجاع و فداکار زیاد داشتیم اما شهیدبابایی از یک جنس دیگری بود، آدمی با اخلاص‌تر از شهیدبابایی به سختی در طول عمر خود دیده‌ام، مانند شهید رجایی که در آن اخلاص را می‌دیدم شهیدبابایی هم مومن به معنی واقعی کلمه بود، در ایامی خاص پرواز را برای شهیدبابایی ممنوع کردیم ولی به اندازه التماس و درخواست کرد که در هنگام موافقت شور و شعف در وی مشاهده می‌شد.

وی عنوان کرد: گاهی اوقات افراد متواضع هم برخی از اقدامات را به سختی انجام می‌دهند ولی شهید بابایی در انجام کارهای مختلف ممنوعیتی نشد و متواضع بود، شبیه شهید رجایی و شهید بابایی را بنده در مرحوم ابوترابی هم مشاهده کردم، قزوین در گذشته سرزمین بزرگی بود و حتی دریای خزر هم در اسناد مختلف بحر قزوین است و قزوین یک سرزمین معروف در تاریخ بوده است.

روحانی با تاکید به این نکته که این تاریخ ریشه‌دار نشان دهنده این است که مردان بزرگ و خانواده‌های اصیل در این سرزمین زندگی می‌کردند، گفت: اختلاف سلیقه اشکالی ندارد اما باید هدف‌های اصلی را گم نکنیم، باید خود را عضو یک خانواده بدانیم، اگر دو خانواده دانستیم سبب انحطاط می‌شود و نزاع و تنازع مطلوب نیست، تفرقه، جدایی، قطب سازی سبب تضعیف کشور می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته مقام معظم رهبری بر دو قطبی نشدن جامعه همواره تاکید می‌کردند، ما یک قطب محور  مقام معظم رهبری قانون و غیره داریم و باید بر این اصول تاکید کنیم، سال ۹۵ سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است و همه باید تلاش و کوشش کنیم تا کشور به حرکت دربیاید، ایران جایگاه و عظمت خاصی را در دنیا دارد و عظمت ایران در حال حاضر بیشتر از دوران های گذشته است.

رئیس جمهور عنوان کرد: دو هفته به سازمان ملل اعلام کردیم که می‌رویم، معنی ندارد که در فرصت یک هفته‌ای رهبران کشورها درخواست ملاقات دهند  ولی در ۴۸ ساعت ۱۴ ملاقات انجام شد و هیچ کشوری نبود که دلش نخواهد با رئیس جمهور ایران ملاقات نکند.

روحانی ادامه داد: این نشان می‌دهد که ملت ایران، ملت بزرگی بوده و دارای عظمت است، این کشور با این عظمت و افتخاری که به ملت و مقام معظم رهبری و سرزمین خود دارد، همیشه در سال‌های قبل گاهی مسابقه بود برای صحبت کردن علیه ایران و تهمت زدن به ایران ولی امسال مسابقه در نوع همکاری با ایران و چگونگی تعامل اقتصادی بود.

وی تصریح کرد: بسیاری از سران کشورهای اروپایی معتقد بودند مشکلات بانکی هم باید از بین برود، بحث بر این است که علیه آمریکا و بدعهدی آنها صحبت شود، این افتخار بزرگی است که متعلق به کشور ایران است، امروز ما طلب کار هستیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اگر ایران بعد از دقت‌های فراوان تعهداتی را قبول کرد ایران در طول تاریخ عهد شکن نبوده و نخواهد بود، دولت مذاکرات را سخت امضا می‌کند و به خاطر سوابق تاریخی دیگران حق ما است که با وسواس در این زمینه‌ها وارد شویم ولی با همه وسواس‌ها اگر چیزی را پذیرفتیم به آن عمل می‌کنیم، ملت ایران ملتی است که خلف وعده و تعهد نمی‌کند.

وی گفت: چند نفر از اعضای جنبش تعهد گفتند شما در بحث هسته‌ای از حق ما هم دفاع کردید، چون برخی از کشورها صنایع هسته ای را حق خود می‌دانستند ولی ایران از حقوق ملت‌های دیگر به خوبی دفاع کرده است،ملت بزرگ و با استعداد و ملتی که در صحنه های مختلف به پیروزی رسیده است، هر ملتی که در مخمصه قرار می‌گیرد و ندای مظلومیت آن بلند شود باید پاسخ دهیم چرا که اگر پاسخ ندیم مسلمان نیستیم

روحانی  تاکید کرد: عراق، فلسطین و هر مظلومی اگر فریاد  بزند و بگوید که مسلمان‌ها و ایرانیان به کمک ما بیابید ما به سمت آن می رویم، باید از اقتصاد مقاومتی به خوبی استفاده کنیم، دفاع از مذهب به معنای دعوا و ایجاد تنازع نیست، رقابت‌ها شیرین می‌شود اگر ما به خط قرمزها توجه کنیم.

وی ادامه داد: همه تلاش ما این است که از ظرفیت قزوین استفاده ه کنیم و شما فرهیختگان که به استان آشناتر هستید و همه باید تلاش کنیم برای آیندگان و شغل جوانان و عظمت اسلام را حفظ کنیم.

انتهای پیام/ خبرگزاری تسنیم – قزوین

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد