امروز

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۰:۳۷ بعد از ظهر

سایز متن   /

۳۷۰۱۴_۸۷۱

به گزارش خبرنگار شبکه خبری تفکر جوان: امروز قرار بر برگزاری نشست خبری مجمع نیروهای خط امام(ره) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خامنه‌ای و سیدعبدالرزاق موسوی دبیرکل انجمن اسلامی معلمان کشور بود که براساس وظیفه خبرنگاری‌ام برای پوشش جلسه‌ای که نام “امام” در آن می‌درخشید، اعزام شدم.

در مکان جلسه به همراه همکارم خبرنگار کیهان و نیز دیگر دوستان در انتظار شروع جلسه بودیم که هماهنگ کننده رسانه‌ای این جلسه به سمت ما آمد و به من و خبرنگار کیهان در نهایت تعجب گفت: آیا شما دعوت شده‌اید!

این در حالی است که متن اعلام نشست خبری در گروه‌های فضای مجازی که خبرنگاران برجسته استان برای اطلاع‌رسانی تشکیل داده‌اند، منتشر شده و از همه خبرنگاران برای حضور در نشست دعوت شده بود.

این فرد اگر چه لبخند بر لب داشت ولی کاملأ غیرمنطقی و بدون رعایت اصول حرفه‌ای از من و خبرنگار کیهان خواست که جلسه را ترک کنیم چراکه به‌صورت خصوصی دعوت نشده‌ایم.

همچنین این هماهنگ‌کننده رسانه‌ای مجمع گفت: حق بدهید که برگزارکنندگان تمایل دارند رسانه‌های همسو در جلسه حضور داشته باشند بنابراین با عرض پوزش شما نمی‌توانید در این نشست حضور داشته باشید.

اگرچه وی معتقد بود کیهان در استان مشکلی ندارد و هرچه هست به اختلافات سیاسی این دو رسانه با مجمع در تهران مربوط می‌شود ولی جالب است بدانید که عوامل برگزارکننده نشست حضور خبرنگار تسنیم و کیهان را “مشکل” می‌دانستند به طوری که یکی از برگزارکنندگان به همکارش گفت: هر وقت مشکل حل شد (یعنی خبرنگار کیهان و تسنیم از جلسه خارج شدند) بگویید تا جلسه را شروع کنیم.

نکته جالب اینجاست که هدف از برگزاری نشست خبری، اطلاع‌رسانی صحیحی از مواضع و برنامه‌ها است بنابراین چنین برخوردی از مجمعی که مدعی جریان آزاد اطلاعات و شنیدن سخن مخالف است، جای بسی تامل دارد و البته محک خوبی برای صحت بر این ادعاها است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد