امروز

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۷:۴۱ بعد از ظهر

سایز متن   /

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از انتقال بیش از ۲۸ میلیون بشکه نفت سنتزی به پالایشگاه‌­های کشور توسط شبکه خطوط لوله و ایستگاه­‌های پمپاژ مناطق نفتخیز جنوب طی ۱۴ ماه گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تفکر جوان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نفتخیز، مهندس غلامرضا نورانی در این خصوص گفت: ارسال نفت سنتزی به پالایشگاه­‌ها برنامه‌­ای است که از خرداد ماه ۱۳۹۹ تا کنون با هدف استفاده مطلوب و بهینه از مازاد میعانات گازی پارس جنوبی آغاز شده است.

وی با اشاره به میزان ارسال نفت سنتزی افزود: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب پس از دریافت نفت سنتزی از شرکت نفت فلات قاره (در پایانه بهرگان)، با استفاده از ظرفیت­‌های موجود خطوط لوله و ایستگاه­‌های پمپاژ و پس از اجرای اصلاحیه‌های لازم، بیش از ۲۰ میلیون بشکه را به پالایشگاه­­‌های آبادان و اصفهان و مابقی را به مخازن شرکت پتروامید آسیا و تأسیسات خارگ ارسال نموده است.

شایان ذکر است طرح ارسال نفت سنتزی به پالایشگاه‌­ها در مناطق نفت­خیز جنوب، به واسطه وجود زیرساخت­ها و شبکه گسترده‌­ای از خطوط لوله جریانی با اجرای اصلاحیه‌های مورد نیاز، با بهره­‌گیری از دانش و تلاش شبانه­ روزی کارکنان این شرکت به ویژه شرکت­ های نفت و گاز مارون، آغاجاری، کارون و نظارت و هماهنگی مدیریت تولید ستاد مناطق نفتخیز جنوب در بازه زمانی کوتاهی اجرایی شده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد