امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۳:۰۵ قبل از ظهر

سایز متن   /

۱۳۹۴۰۲۲۱۱۸۱۵۲۶۲۱۰۵۲۸۵۹۸۴

به گزارش خبرنگار شبکه خبری تفکر جوان: دزفول قهرمان، شهر موشک‌ها و توپ‌ها و به قول عراقی‌ها «بلدالصواریخ» در طول سال‌های دفاع مقدس صدها بار، مورد هجوم و دشمنی حزب بعث عراق و ارتش اشغالگر آن قرار گرفت.

این شهر که مظهر مقاومت مردم در مقابل حملات موشکی عراق نام گرفت در سال ۱۳۶۵ از طرف جمهوری اسلامی ایران با نظر سنجی از مردم ایران به عنوان شهر نمونه معرفی گردید و لوح زرین آن توسط دولت در یکی از میادین این شهر ولایت مدار نصب شد.

مردم دزفول در طول هشت سال دفاع مقدس با همه توان در برابر دشمنان قهرمانانه ایستادند و با وجودی که بیشترین موشک بر پیکره این شهر وارد شد اما در حین جنگ مردم، بخش‌های تخریب شده شهر را همزمان بازسازی نمودند.

امام خمینی (ره)  پس از ثبت ایستادگی مردم دزفول در هشت سال دافع مقدس و در روزهای موشک‌باران دزفول و هم‌زمان با مقاومت مردم این شهر، تأکید کردند: دزفولی‌ها دِین خود را به اسلام ادا کردند.

رهبر معظم انقلاب، نیز در ۲۳ اسفند ۱۳۷۵ اظهار کردند: مردم شهر دزفول، یکی از بهترین امتحان‌های دوران انقلاب و جنگ تحمیلی را در تاریخ به یادگار گذاشتند و قهرمانی ماندگاری را به ثبت رساندند و این اثر شگفت‌آور نتیجه رسوخ و نفوذ ایمان انقلابی تا اعماق روح و جان این مردم است.

با حفظ ارزش‌های دفاع مقدس می‌توان جامعه را از نفوذ فرهنگی دشمن حفظ کرد

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی قاضی دزفولی گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دزفول  گفت: هفته دفاع مقدس یادآور ایثار گری ها ورشادت های رزمندگانی است که باعث افتخار کشور بوده و هستند و در این محور از هیچ  چیز دریغ نکردند و در مسیر اسلام و انقلاب ایستادگی کردند.

وی گفت: با حفظ ارزش‌های دفاع مقدس، می‌توان جامعه را از نفوذ فرهنگی دشمن حفظ کرد و نقشه‌های دشمن را برای تحقق سلطه بر مرزهای معنوی و اعتقادی کشور را با شکست مواجه و ارزش‌های معنوی را بیش از گذشته در تاریخ ایران به یادگار نوشت.

امام جمعه دزفول تصریح کرد: هفته دفاع مقدس، نمایان گر فرهنگ واژگان ایثار و شهادت و نقش کلیدی ولایت است که باید با برگزاری برنامه‌های شایسته این روز، معناهای ارزشی آن را بازخوانی نمود.

وی افزود: دزفول دارای ظرفیت‌های بسیاری است که از این ظرفیت باید در راستای بزرگ داشت و هفته دفاع مقدس استفاده کرد و نباید این حوزه و محور منفعل بماند چرا که در این صورت باور اسلامی و انقلابی ما تضعیف می‌شود.

۲۶۰۰ شهید دزفول در تاریخ انقلاب درخشیده‌اند

محمد سبزواری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دزفول اظهار داشت: مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس و با منطق اسلامی و انقلابی خود از ارزش‌های اعتقادی ما دفاع و نامی ماندگار از خود در این عرصه به یادگار گذاشتند و این مردم ولایت مدار در دوران دفاع مقدس و دیگر عرصه‌های انقلابی بیش از ۲۶۰۰ شهید والا مقام تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده‌اند.

وی افزود: دزفول در دوران دفاع مقدس، بیش از ۲۰۰ بار موشک‌باران و ۲۰ هزار بار گلوله‌باران شد و مردم دزفول با وجود موشک‌باران شدید هم چنان مقاومت می‌کردند و نماز جمعه دزفول هر هفته با حضور مردم و رزمندگان اقامه می‌شد.

رئیس بنیاد شهید  و امور ایثار گران دزفول شهرستان دزفول  عنوان کرد: در دوران جنگ تحمیلی این شهر ولایت مدار بیش از هفت هزار کشته، زخمی و مفقودالاثر  تقدیم انقلاب کرده است که از این تعداد، دو هزار و ۶۰۰ نفر کشته‌های جنگ کفار علیه ارزش‌های اعتقادی و اسلامی بوده‌اند.

وی گفت: از این جمعیت، ۲۶۰۰ نفر عضو جامعه شاهد، ۵۰۰ عضو ایثار گر و ۴۲۰۰ جانباز والا مقام شهرستان مقاوم دزفول  هستند که هنوز و پس از سال‌ها، هنوز نام دزفول در دفاع مقدس به درخشانی می‌درخشد و این خطه نام مقاومت را با یاد خود به خوبی به ثبت رسانده است.

سبزواری افزود: بنیاد شهید و امور ایثار گران دزفول امسال توجه به رفع نیازهای خانواده معظم شهدا و دیگر اعضای پر افتخار خانواده دفاع مقدس شهرستان را به عنوان اولویت نخست خود تعیین کرده و خدمات گسترده‌ای در این حوزه به شهروندان ارائه شده است.

شهدای مدافع حرم  ادامه دهنده راه شهدای دفاع مقدس هستند

حبیب الله آصفی نیز در در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم بزرگ داشت هفته دفاع مقدس را ادای دین به شهدا، امام راحل (ره) و رزمندگان، جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: هر چه زمان بیشتری از دفاع مقدس می‌گذرد امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در جهان نمایان می‌شود و دشمن به خوبی قدرت ایران اسلامی را در این عرصه درک می‌کند.

وی با اشاره به شیطنت‌های آمریکا در اجرای بر جام ادامه داد: با وجود شیطنت و دشمنی پیچیده دشمنان، جمهوری اسلامی ایران با تقدیم هزاران شهید پرچم دار دفاع از مظلومان عالم است و در سال‌های اخیر نیز با حضوری ماندگار در عرصه دفاع از حرمین شریفه اهل بیت بیش از گذشته بر حرکت خود در مسیر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید و توجه کرده است.
فرماندار ویژه دزفول شهدای مدافع حرم را ادامه دهنده راه شهدای دفاع مقدس نامید و اظهار کرد: شهدای مدافع حرم استراتژی جمهوری اسلامی ایران و حقانیت اصول ایران را در منطقه به اثبات رساندند تا دشمن در عرصه معنویات و مرزهای اسلامی و اعتقادی ما نیز شکست دیگر به یادگار در خاطر بسپارند.

آصفی گفت: هفته دفاع مقدس بهانه‌ای برای بازخوانی آرمان‌های امام راحل (ره)، انقلاب و شهداست و باید در برگزاری برنامه‌های این هفته آرمان‌های والای امام (ره) و انقلاب بازخوانی شود تا بیش از گذشته مسیر رشد و تعالی گفتمان اسلام و انقلاب به اقشار مختلف شرح و بیان شود.

وی با اشاره به توطئه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا علیه ملت ایران گفت: آرمان انقلاب و شهدا متعلق به همه ملت ایران است و باید همه مردم و مسئولان کشور این آرمان‌ها را عملی کنند تا ارزش‌های اعتقادی ما بیش از گذشته رشد و تعالی یابند.

آصفی دزفول را سرزمین افتخار و شهر شهدا و ایثارگران توصیف کرد و گفت: باید ظرفیت‌های عظیم، نقش و جایگاه ویژه مردم دزفول در دوران دفاع مقدس به خوبی تبیین شود چرا که این مردم به خوبی در صحنه دفاع به خوبی درخشیدند و نامی ماندگار از این محور به ثبت رسانده‌اند.

دستاوردهای دوران دفاع مقدس مستند سازی شود

جت الاسلام سید محمد علی قاضی دزفولی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دزفول اظهار داشت:  با وجود حملات هوایی، موشکی و توپ خانه‌ای دشمن به دزفول، این شهر به عنوان پایتخت مقاومت ایران اسلامی دارای آثار ارزشمندی از دوران دفاع مقدس است که باید جمع آوری و مستند سازی شوند.

وی هم چنین بر دقت در جمع آوری اسناد دوران دفاع مقدس از منابع موثق تاکید کرد و گفت: زمینه جمع آوری آثار و مدارک مربوط به دوران دفاع مقدس در دزفول مهیاست و باید با فراخوان نسبت به جمع آوری این آثار ماندگار اقدام کرد تا نسل‌های آینده از نعمت این اسناد بهره مند و در آینده نیز این اسناد حماسه‌های مردمی دفاع مقدس را برای مردم شرح و بیان کند.

امام جمعه دزفول هشت سال دفاع مقدس را دورانی ارزشمند و سرمایه‌ای معنوی و فرهنگی برای نظام دانست و افزود: بسیاری از ارزش‌های جامعه به حماسه‌های دوران دفاع مقدس باز می‌گردد و به همین جهت ما برای ثبت و انتقال آن به اقشار مختلف اجتماعی وظیفه شرعی و اخلاقی داریم.

وی بزرگ داشت هفته دفاع مقدس را حرکتی ارزشمند در راستای نشر ارزش‌های آن دوران در جامعه برشمرد و گفت: باید تلاش کرد تا در این هفته، ارزش‌های دوران دفاع مقدس برای نسل‌هایی که آن دوران را درک نکرده‌اند تبیین شود تا جامعه ما بیش از گذشته در بخش فرهنگ متعالی و توسعه یابد.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی نماد مقاومت دزفول در دوران دفاع مقدس را مرحوم آیت الله قاضی (ره) دانست و ادامه داد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند انجام هر کاری در دزفول باید با محوریت ایشان باشد و این نشان از عنایت مقام معظم رهبری به این عالم فرهیخته به عنوان نماد مقاومت دزفول دارد و ما نیز باید نسبت به این رهنمود احساس وظیفه کنیم و برنامه‌های خود را در این محور اجرا کنیم.

نمایندگان خوزستان، پیگیر دیدار عمومی مردم خوزستان با رهبری هستند

عباس پاپی زاده  نیز در مراسم رونمایی از دایره المعارف شهدای دزفول، افزود: ثبت رویدادها و فداکاری‌های دوران دفاع مقدس، یکی از ضروریاتی امروز و نسل‌های آینده جامعه است.

وی اظهار کرد: دزفول در شرایط حساس دفاع مقدس، خود را به عنوان الگوی مقاومت و پایداری ایران به دنیا معرفی کرد و باید همه از این دستاورد شهدا و فرهنگ ولایتمداری مردم دزفول حراست کنیم.

نماینده مردم  شهرستان دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز به پیگیری نمایندگان خوزستان برای دیدار عمومی مردم خوزستان با رهبر انقلاب دیدار اشاره و افزود: نمایندگان خوزستان پیگیر دیدار مردم خوزستان با رهبری در سوم و چهارم خرداد هستند و امیدواریم با فراهم شدن شرایط، برنامه سالانه‌ای برای دیدار با مقام معظم رهبری در روز سوم و چهار خرداد برای استان خوزستان فراهم شود.

پاپی زاده در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: برای هر کشور و ملتی، لحظات، روزها و آثار ماندگاری مانند یادمان شهدا وجود دارد و این آثار ماندگار بیانگر هویت، غیرت، شرف، ایستادگی و مقاومت آن ملت است.

وی افزود: تاریخ انقلاب اسلامی مشحون از آثار گران قدری از عزت، اقتدار، خلوص و ایمان رزمندگان اسلام و ملت مبارز و مسلمان ایران، تحت رهبری حکیمانه حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری بوده است.

وی گفت:  آثار گران قدر و ارزشمند دوران دفاع مقدس میراث ماندگاری است که انتقالان به نسل‌های آینده جامعه ضروری است و ما باید بیش از گذشته به این عرصه و محور توجه و تاکید داشته باشیم.

گزارش: محمد امین جمشیدی

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد