امروز

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۰:۴۳ بعد از ظهر

سایز متن   /

image634937687344687500

به گزارش خبرنگار شبکه خبری تقکر جوان: حضرت آیت‌الله العظمی علوی گرگانی، از مراجع عظام تقلید، درباره ابعاد گوناگون سلامتی، زیست‌محیطی و سیاسی ــ امنیتی محصولات دستکاری شده ژنتیکی (تراریخته) هشدار داد.

** این برنامه صهیونیستی سابقه ۵۰ساله دارد و ریشه‌اش اسرائیل است

مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از کندی، رخوت و تأخیر در برخورد با این موارد تصریح کرد: ۵۰ سال است که این برنامه پیش می‌رود؛ ما دیر جنبیدیم؛ برنامه تغذیه ناسالم به‌صورت کلی و ریشه‌ای در ایران از قبل از انقلاب و زمانی آغاز شد که مرغ یا حیوانات آمریکایی وارد می‌شد؛ مرغهایی را توزیع کردند که با آمپول رشد می‌کردند؛ در مقابل مرغهای محلی وطنی بومی.

وی تأکید کرد: آن زمان هم رژیم شاه با علما و بزرگان مبارزه سختی می‌کرد که “شما چرا با این موارد مقابله می‌کنید؟”. این فشار برای منافع تجاری‌شان بود که سرمنشأ آن هم اسرائیل است؛ سرمایه‌دارهای اسرائیلی این برنامه را حرکت می‌دادند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با تصریح بر اینکه «الآن هم پشت این قضایا اسرائیل است و ریشه تمام این موضوعات از آنجا آب می‌خورد» ادامه داد: سرمایه کلاً از آنجا به ایران می‌آید؛ آنهایی که در این زمینه کار تجاری انجام می‌دهند عمداً یا سهواً به کاری دست زده‌اند که سرمایه‌اش از آنجا وارد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ سرمایه اسرائیلی می‌خواهد ذائقه مردم ایران را عوض کند و از این طریق او را محتاج کند؛ این یک طریق استثمار و استعمار است؛ از نظر آنها بهترین راه استعمار از این طریق است که دست مردم با اهرمهای تجاری پیش آنها دراز شود.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه «خدا کند مسئولان عزیز ما متوجه شوند که این کار یکی از راههای استثمار است» تصریح کرد:‌ ما این‌همه حرکت و قیام کردیم و کشته دادیم، برای اینکه استقلال داشته باشیم و دست گدایی دراز نکنیم. با به‌کارگیری این روشهای تجاری نقض غرض می‌شود؛ هرچه بافتیم همه را وارشتیم؛ قرآن می‌گوید: «وَلَاتَکُونُوا کَالَّتِی نَقَضَتْ غَزْلَهَا مِنْ بَعْدِ قُوَّهٍ أَنْکَاثًا» یعنی «و مانند آن کسی که رشته خود را پس از محکم بافتن از هم مى‏‌گسست، نباشید»؛ یک عده‌ای می‌بافند، اما دست آخر یکی پنبه می‌کند؛ الآن جو ایران دارد به این صورت می‌شود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی ادامه داد: مسئولان نباید اجازه بدهند که این تاجران آقایانی را که جلوی این کار را می‌گیرند دادگاهی یا زندانی کنند یا از حقوق اولیه محرومشان کنند، که “چرا شما جلوی تجارت ما را گرفته‌اید؟”.

وی با اشاره به اینکه «در قرآن نهی و مذمت شده که برای کسب و تجارت و اقتصاد، خلقت خدا دستکاری و نعمت خدا عوض شود» این موضوع را بسیار خطرناک دانست و افزود: آنها برای سودشان این کار را می‌کنند؛ ما چرا باید ساده و خوش‌باور باشیم؟

** تأکید بر حفظ روشهای بومی

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه «ما اگر روشهای بومی خودمان را تقویت کنیم و بتوانیم گیاهان و حیوانات بومی سرزمین خودمان را حفظ کنیم بسیاری از بیماریها نیز از بین خواهد رفت»، افزود: بیشتر بیماریهای امروزی ــ از سرطان و غیره ــ  همه ناشی از همین روشهاست.

** حرکت شما مثبت و قابل تقدیر است/ محکم باشید و جلوی این حرکت را بگیرید

حضرت آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: من حرکت شما را تأیید می‌کنم؛ حرکت شما مثبت و قابل تقدیر است؛ ان‌شاءالله محکم باشید؛ جلوی این حرکت را بگیرید و مسلم بدانید اگر جلوی این کار در ایران گرفته شود آینده خوبی در انتظار جامعه ایران هست؛ در آن صورت بیماریها کم‌کم جمع می‌شود و نیازی به این‌همه دوا و دکتر نخواهیم داشت. باید سفت و سخت از این موضوع پیشگیری کنیم؛ پس هرچقدر می‌توانید جلوی این مسئله را بگیرید.

گفتنی است طی یک ماه گذشته در موضوع گیاهان تراریخته دو نوبت از این مرجع بزرگوار استفتاء شده، که در هر دو نوبت وی با تأکید بر لزوم جدی گرفتن جنبه‌های احتیاطی (حتی در جزئیات)، بر انجام ارزیابیهای کافی پیش از مصرف عمومی، برای اثبات بی‌خطر بودن این محصولات تأکید کرد. تصویر این دو استفتاء را ببینید.

منبع : خبرگزاری تسنیم

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد