امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۲:۴۷ بعد از ظهر

سایز متن   /

سردار سرلشکر محسن رضایی

به گزارش خبرنگار شبکه خبری تفکر جوان : سرلشکر محسن رضایی امروز در آئین رژه یگانهای نیروهای مسلح در استان خوزستان که در اهواز برگزار شد با اشاره به همزمانی هفته دفاع مقدس با عید سعید غدیر خم اظهارداشت: غدیرو فرهنگ ولایت، استمرار خط رسالت و نبوت و تداوم رهبری اسلامی است و امروز در سراسر جهان با وجود این همه کشتار و خونریزی خلاء فرهنگ غدیر و ولایت را احساس می‌کنیم.

وی افزود: امنیت رکن اصلی حیات اجتماعی است و اگر امنیت در جامعه‌ای نباشد در واقع هیچ چیزی سر جای خودش قرار نخواهد گرفت و اگر ما نیز پیشرفت و آرامش کشور را بخواهیم باید امنیت را حاکم کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نگاهی به ناامنی‌های ابتدای انقلاب و شورشهای گروهک‌ها  و جریانات انحرافی اهمیت وجود امنیت در سایه قوای نظامی مقتدر ر ابر همگان اثبات می‌کند.

وی افزود: باوجود تحریم جمهوری اسلامی ایران در همه رمینه‌ها در زمینه نظامی شاهد تحریم ۱۰ برابری صنایع و تجهیزات نظامی توسط دشمنان بودیم اما با توجه به فتح خرمشهر و پیروزی دفاع مقدس معجزات بزرگی رخ داد و توانستیم این بندها را بشکنیم.

رضایی با بیان اینکه  امروزه خلأ مدیریت را در جهان اسلام مشاهده می‌کنیم، عنوان کرد: هدایت جامعه با مدیریت انسان‌های صالح امکان‌پذیر است و امروز ایران سربلند در جهان اسلام و نیز همه جهان علاوه بر اینکه می‌درخشد از هدایت و امنیت الهی بهره‌مند است.

وی خفقان و استبداد موجود در عربستان را بزرگترین ناامنی خواند و افزود: کشور ما امنیت بالایی دارد و باید این امنیت حفظ شود و عمق پیدا کند و بدانیم که امنیت بدون ایجاد اقتدار امکان‌پذیر نیست بنابراین باید به منظور اقتدار سازی تانک‌ها و موشک‌هایمان را خودمان بسازیم، این اتفاق در کشور برای نخستین بار پس از ۳۰۰ سال در حال رخ دادن است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه آمریکا و انگلیس با دادن فشنگ شاهان قاجار را اداره می‌کردند ولی امروز کشور به جایی رسیده که حتی اگر هواپیما و موشک نیز ندهند هیچ تاثیری ندارد، بیان کرد: هر چه بُرد موشک‌های ما بیشتر باشد، جنگ کمتر رخ می‌دهد و امنیت نیز بیشتر می‌شود. آنها که نگران قدرت نظامی ما هستند، برای حمله به ایران هراس دارند و وای به آن روز که کشورهای اطراف ما احساس کنند که اگر به ایران حمله کنند، اتفاقی نمی‌افتاد.

وی با اشاره به اینکه در ۳ تا ۴ سال گذشته بارها عربستان تلاش کرده است که ما را عصبی کند، گفت: عربستان فشارهای غیرانسانی و غیراسلامی مثل کشتار حجاج در خانه خدا و نیز توهین کردن در تلاش است که ما را وارد درگیری کند ولی ما صبر و تحمل می‌کنیم.

رضایی خطاب به عربستان گفت که باید بداند پشت این صبر و تحمل حکمتی سیاسی است، افزود: ما صبوریم تا زمانی که کوچک‌ترین غلطی کرد، آنچنان سیلی به گوش آنها بزنیم که از جای خود بلند نشوند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: همواره در آمادگی و گوش به فرمان رهبر انقلاب و فرمانده کل قوا هستیم و نیز امروزه رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا به خوبی چگونگی استفاده از اقتدار کشور را می‌داند.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح متوجه هستند دست‌هایی به دنبال ایجاد تفرقه بین مردم و نیروهای مسلح وجود دارد، گفت: ارتش و سپاه آگاه هستند و هیچ‌وقت وحدت و برادریشان را از دست نمی‌دهند. قدرت‌سازی و استفاده از قدرت مهم است به طوری که باید پیش از وقوع جنگ از قدرت استفاده کرد تا جنگی رخ ندهد و باید در کمترین زمان و هزینه در شرایط ناامنی، ناامنی را برطرف کرد.

رضایی با بیان اینکه کشورهای اطراف با بدترین نوع از قدرت نظامی استفاده می‌کنند، عنوان کرد: عربستان و ترکیه الفبای استفاده از قدرت را نمی‌دانند و ابتدایی‌ترین اصول استفاده از نیروهای مسلح را نمی‌فهمند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد