امروز

سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۲:۴۰ بعد از ظهر

سایز متن   /

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران از برنامه ریزی این شرکت برای توسعه فعالیت های دریایی در حوزه حفاری چاه های نفت و گاز خبر داد.

به گزارش  تفکر جوان به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران دکتر حمید رضا گلپایگانی روز چهارشنبه (نهم تیرماه ۱۴۰۰) در نشست با مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در اهواز گفت: ملی حفاری در چهار دهه گذشته نقش مهمی در حفاری چاه های اکتشافی، توسعه ای و تعمیری تکمیلی در آب های خلیج فارس داشته است.

وی در همین ارتباط  به حفاری چاه ها در چندین فاز طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی اشاره کرد و افزود: شرکت ملی حفاری ایران و شرکت صنعتی دریایی ایران می توانند در  تعامل با یکدیگر و استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های مشترک ، حضوری موثر و پررنگ در توسعه میادین نفت و گاز و ساخت دستگاه های حفاری دریایی در آب های خلیج فارس داشته باشند و سهم قابل توجهی از بازار حفاری منطقه را به خود اختصاص دهند.

گلپایگانی اظهار کرد: بر این باورم که دو شرکت قادر خواهند بود در همکاری  مشترک ، توفیقات بزرگی در اجرای پروژه های ملی و منطقه ای در دریا کسب و با تبادل تجربیات و دانش فنی متخصصان و کارشناسان و امکانات و تجهیزات ملی حفاری و شرکت صدرا، ساخت دکل های حفاری دریایی را در منطقه در دستور کار و برنامه ریزی اجرایی تعریف و پیگیر شوند.

در این جلسه که معاونان و مشاوران مدیرعامل  و شماری از مدیران شرکت ملی حفاری ایران و تعدادی از اعضای هیئت مدیره و کارشناسان شرکت صنعتی دریایی ایران حضور داشتند، مهندس علی زارعی مدیرعامل صدرا ضمن معرفی و بیان توانمندی های این شرکت ، گزارشی از فعالیت ها  پروژه های فراساحل ، خشکی و زیربنایی، کشتی  سازی،  پروژه های مرتبط با نفت، گاز و پتروشیمی ، بارگیری و حمل سازه های دریایی، گستره جغرافیایی فعالیت، سرمایه گذاری ها و چشم انداز پیش روی شرکت ارائه داد و تصریح کرد: همکاری و هم افزایی با شرکت ملی حفاری ایران موجب خرسندی است و از توسعه روابط و همکاری های مشترک در همه بخش ها استقبال می شود.

در این نشست ضمن تاکید بر تنظیم و مبادله تفاهمنامه همکاری، مقرر شد: کارشناسان شرکت صدرا با هماهنگی مدیریت عملیات حفاری دریا شرکت ملی ایران  از دستگاه های حفاری این شرکت در دریا که نیاز به بازسازی دارند، بازدید   به عمل آورند  و نسبت به تهیه گزارشی از بازرسی فنی  و شرح کار  اقدام  نمایند.

گفتنی است: شرکت ملی حفاری ایران در زمان حاضر سه دستگاه حفاری دریایی ملکی شامل دستگاه حفاری شهید رجایی، شهید مدرس و مورب در آب های خلیج فارس دارد که بازسازی و نوسازی دو دستگاه در دستور کار می باشد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد