امروز

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۳:۱۸ قبل از ظهر

سایز متن   /

رئیس پلیس راه خوزستان با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال ۴۰ نفر نسبت به سال گذشته افزایش تلفات جاده‌ای داشتیم، گفت: بیش از ۱۷۰ نفر در تصادفات جاده ای در مسیرهای ارتباطی استان طی بهار امسال جان باختند.

رضا دولتشاهی  در گفت وگو با خبرنگار  تفکر جوان اظهار داشت: تلفات جاده ای در سه ماهه نخست امسال ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی با اشاره به تصادف روز گذشته و جان باختن هفت نفر از هم استانی ها درتصادف جاده ای، افزود: متاسفانه فرهنگ رانندگی در استان ضعیف است و هر زمان که تردد بیشتر شود تصادفات نیز افزایش می یابد.

دولتشاهی با بیان اینکه رانندگان باید با توجه به جاده و وضعیت خودروی خود باید بدانند که چگونه رانندگی کنند، تصریح کرد: دلیل بیشتر تصادفات جاده ای در ماههای گرم سال عامل انسانی است که ناشی از سرعت غیرمجاز، تجاوز به چپ، خستگی و خواب آلودگی است.

رئیس پلیس راه خوزستان ادامه داد: در تابستان امسال نیز انتظار سفرهای بیشتری نسبت به سال گذشته را داریم چرا که حساسیت مردم نسبت به ویروس کرونا کمتر شده و همچنین تزریق واکسن کرونا آثار روانی بر مردم دارد و با خیال آسوده تری مسافرت می کنند.

وی افزایش سفرهای تابستانی را پس از آزمون کنکور پیش بینی کرد و گفت: البته تعداد شهرهای قرمز نیز کمتر شده و محدودیت های جاده ای وجود ندارد و تنها محدودیت درون شهری از ساعت ۲۲ تا سه بامداد اعمال می شود.

دولتشاهی به اشاره به اینکه سفرهای رفتی از استان در نیمه اول تابستان بیشتر است خاطرنشان داد: از هم استانی ها تقاضا داریم در سفرهای خود به مقررات و قوانین رانندگی اهمیت بیشتری دهند که شاهد بروز تصادفات جاده ای کمتری باشیم.

خوزستان دارای  ۱۷ هزار و ۱۳۵ کیلومتر راه است که از این میزان ۱۲ هزار و ۱۵۱ کیلومتر راه روستایی است.
همچنین ۱۶۰ پایگاه جاده‌ای و شهری اورژانس ۱۱۵ شامل ۵۷ پایگاه شهری و ۱۰۳ پایگاه جاده‌ای در خوزستان فعالیت دارند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد