امروز

پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۴:۵۱ بعد از ظهر

سایز متن   /

فرماندار اهواز با ارائه توضیحاتی ضمن عذرخواهی از مردم اهواز برای تاخیر در اعلام نتایج شورای شهر و دعوت همه نامزدها به حفظ آرامش گفت: تلاش داریم کار تجمیع آرای نامزدهای انتخابات ششمین دوره انتخابات شورای شهر اهواز را تا پایان امروز به اتمام برسانیم.

به گزارش تفکر جوان  به نقل از فرمانداری اهواز، جمال عالمی نیسی فرماندار این شهرستان ضمن عذرخواهی از مردم درباره روند تجمیع آرای انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز توضیحاتی ارائه کرد.

در این اطلاعیه خطاب به مردم اهواز و داوطلبان انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر اهواز، آمده است: پیرو برگزاری ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، بعد از اتمام شمارش آرای ریاست جمهوری و تجمیع آرای شعب شهرستان و اعلام به ستاد انتخابات کشور، عوامل اجرایی شعب شروع به شمارش آرای انتخابات شورای شهر در محل شعب اخذ رای کردند و این فرایند تا روز شنبه به اتمام رسید.

این اطلاعیه می‌افزاید: بعد از رفع اشکال سامانه جامع انتخابات، کار تجمیع آرا در سامانه شروع شد. پیرو بازدید استاندار از سالن ۱۳ آبان (محل شمارش آرا) و دستور وی مبنی بر افزایش دوبرابری کاربران به منظور تسریع در جمع بندی و اعلام هرچه سریع‌تر نتایج نهایی انتخابات شورای شهر اهواز در صبح روز دوشنبه ۳۱ خرداد، به رغم بکارگیری تمام ظرفیت‌ها و کار شبانه روزی در ۴۸ ساعت گذشته، متاسفانه به دلیل مشکلات فنی سامانه جامع انتخابات و کندی پهنای باند ارتباط در چند مرحله، اعلام نتایج در زمان مقرر محقق نشد. در تلاش هستیم که با بکارگیری کاربران بیشتر کار تجمیع را تاپایان روز جاری به اتمام برسانیم.

فرماندار اهواز در ادامه این اطلاعیه، ضمن عذرخواهی از مردم شریف و همیشه در صحنه شهرستان اهواز از تاخیر پیش آمده و دعوت همه نامزدها به حفظ آرامش، استدعا دارم اخبار صحیح انتخابات را صرفا از مراجع رسمی، پایگاه اطلاع فرمانداری به آدرس https://ahwaz.ostan-khz.ir/ و کانال های ارتباطی فرمانداری دنبال کنند.

بر اساس این گزارش، سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان دیروز در نشست خبری در محل شمارش ارای شورای شهر اهواز وعده کرده بود که نتایج این انتخابات صبح دوشنبه اعلام شود.

انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز در خوزستان برای نخستین بار، همزمان با کلانشهرها، قرار بود به صورت تمام الکترونیکی انجام شود و برای این منظور ۲ هزار و ۲۰۰ صندوق اخذ رای الکترونیکی برای اهواز پیش بینی شده بود، اما به دلیل دیر رسیدن تعدادی از کارت های احراز هویت الکترونیکی، فرآیند رای گیری الکترونیکی با مشکل مواجه شد و رای گیری بصورت دستی در تعدادی از شعب انجام گرفت. این مساله مشکلاتی در تجمیع آرای انتخابات بوجود آورده که باعث تاخیر در اعلام نتایج شده است.

تاخیر در اعلام نتایج، اعتراض نامزدها را به دنبال داشته و از دیروز لیستهایی از منتخبان در فضای مجازی منتشر شده است که عالمی نیسی فرماندار اهواز و نجاتی رییس ستاد انتخابات این لیستها را تکذیب کرده اند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا ۲۸ خرداد برگزار شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد