امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۱:۰۶ قبل از ظهر

سایز متن   /

رییس هیات بازرسی انتخابات خوزستان گفت: چهار هزار و ۱۸۰ نفر کار بازرسی انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را در این استان برعهده دارند.

رسول امیری  در گفت وگو با تفکر جوان اظهار داشت: برای برگزاری این انتخابات ۲۷۶ سر بازرس تعیین شده که هر کدام از سربازرس ها ۱۰ تا ۱۵ شعبه را تحت پوشش دارند.
مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خوزستان با اشاره به تشکیل هیات های بازرسی پنج نفره در هرکدام از شهرستان ها، مجموع اعضای هیات های بازرسی در استان را ۱۶۸ نفر عنوان کرد.
وی افزود: ۴۵ نفر نیز به عنوان بازرس ویژه تعیین شده اند که ابلاغ آنها از سوی وزارت کشور صادر شده است.
امیری در ادامه وظیفه اصلی هیات بازرسی را نظارت بر حسن برگزاری انتخابات و جلوگیری از تخلف و نقض قوانین دانست و گفت: همه مراحل انتخابات از تشکیل هیات های اجرایی، ثبت نام داوطلبان و تبلیغات تا زمان اخذ رای و شمارش آرا و اعلام نتایج بر اساس قوانین انتخابات اجرا می شود.
امیری با بیان اینکه تاکنون به بیش از ۱۴۰ مورد تخلف انتخاباتی رسیدگی شده است، اضافه کرد: عمده تخلفات مربوط به تبلیغات پیش از موعد نامزدها بوده که بیشتر آنها در فضای مجازی انجام شده است.
وی ادامه داد: نصب پوستر بر خلاف مقررات، چاپ پوستر خارج از اندازه قانونی و تبلیغات بعد از پایان مهلت تعیین شده در قانون از دیگر تخلفات این دوره از انتخابات بوده است.
به گفته وی، برخی سوگیری ها از سوی چند مدیر شهری در حوزه انتخابات شوراها رخ داده بود که تذکرهای لازم داده شده است.
امیری با بیان اینکه شاکله کار خوب بوده و تخلف خاصی گزارش نشده است، خاطر نشان کرد: تمام ساز و کارها هیات بازرسی برای صیانت و حراست از آرا از طریق کنترل و بازرسی از اجرای انتخابات بوده تا از سوگیری ها و مشکلات و جالش ها جلوگیری شود.
وی ضمن دعوت از شهروندان برای حضور حداکثری در پای صندوق های رای، گفت: شماره ۱۱۱ آماده دریافت گزارش های مردمی از تخلفات در روز انتخابات است.
بر اساس این گزارش، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد در سراسر کشور برگزار می‌شود.
چهار هزار و ۱۸۳ شعبه اخذ رای در این انتخابات در خوزستان پیش بینی شده که ۲ هزار و ۲۹۶ شعبه از آنها شهری و یک هزار و ۸۸۷ شعبه روستایی است.
انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر و روستا در ۸۷ شهر و ۲ هزار و ۳۶۱ روستای خوزستان برگزار می‌شود که نسبت به دوره پنجم این انتخابات، ۱۱ شهر و ۳۱۱ روستا به تعداد شهرها و روستاهایی که محل برگزاری انتخابات است، اضافه شده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد