امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۲:۳۴ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری  تفکر جوان ، با نزدیک شدن به موعد انتخابات شورای شهر  شاهد تکاپو و هیاهوی ویژه ای در اکثر شهرهای کشور برای معرفی گزینه های مطرح و حمایت از افراد اصلح هستیم . شوراهای شهر به عنوان مهمترین عامل اداره هر شهر ، می‌توانند تضمین کننده منافع شهروندان باشند و نقش مهمی در بهبود عملکرد شهری بازی کنند.

شهر کوت عبدالله پس از جدا شدن از اهواز با مشکلات بسیاری در حوزه شهری روبرو  است . مشکلاتی که اهمیت شورای شهر را برای مردم آن شهر بسیار بیشتر می کند. زیرا وجود یک شورای قوی می تواند این شهر محروم از خدمات شهری مناسب را بهبود بخشیده و بر روند توسعه و عمران آن نظارت ویژه ای داشته باشد.

در این گفت و گوی رسانه ای با ۶ نفر از مطرح ترین کاندیداهای این شهر  که اعتقاد راسخی به کار تیمی و مجموعه ای دارند همصحبت شده ایم  که مشروح آن  از نظر مخاطبان عزیز می گذرد.

 

*مبارزه با فساد اداری و حمایت از کارگران*

کاندیدای ششمین دوره شورای شهر  سید کاظم موسوی آلبوشوکه کارشناس رشته اقتصاد کشاورزی با بیست سال تجربه در زمینه طراحی فضای سبز و زیبا سازی در پروژه های متنوع در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و فولاد خوزستان است.

وی درباره برنامه های خود برای شورای آینده کوت عبدالله گفت بیشترین موردی را که نظرم در کوت عبدالله ما به آن نیاز داریم شفافیت و مبارزه با فساد اداری است.

موسوی آلبوشوکه افزود:  در راستای حمایت از قشر زحمتکش کارگر که امروز از بدیهی ترین حقوق خود محروم هستند  باید با غده ها و مافیای که حقوق این قشر زحمتکش را غارت می‌کنند با انسجام و وحدت جلوی آنها را بگیریم .

وی افزود:  از این قشر زحمتکش که برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همیشه وفاداری خود را نشان داده‌اند حمایت کنیم چرا کارگران ما هشت ماه حقوق نگرفته اند چرا کسی به فکر این قشر نیست اولین برنامه ما انشاءالله اگر با حمایت مردم توفیق راه یافتن به شورا را داشته باشیم حمایت از این قشر محروم است.

 

*وحدت بین اعضای شورا عامل موفقیت است*

وی دومین برنامه خود را ایجاد اتحاد و انسجام بین اعضای شورا عوان کرد و افزود:  دوستانی که در شورای قبلی بوده اند می‌خواستند کار کنند ولی متاسفانه محقق نشد.

موسوی اظهار داشت:  هدف اصلی ما ایجاد انسجام و وحدت در بین اعضای شورا و انتخاب شهردار کاربلد و پاکدست و قوی است؛ تصمیم گرفتیم که شهرداری که می آوریم کمکش کنیم و در کارهای جزئی برنامه‌های این شهردار ما دخالت نکنیم و به سمت حاشیه ها نرویم. همچنین سعی کنیم بین مسئولانی که در شهرستان هستند یک نوع وحدت و انسجام و همفکری داشته باشیم شهرستان ما از ابتدایی ترین حقوق معلوم است مثل یک جسمی است که روح ندارد مردم مان پارک مرجعی دارند که بتوانند آنجا یک استراحتی یا تفریحی داشته باشند تمام مردم دنیا  پارک مرجع دارند ولی شهر ما چنین پارکی ندارد  ما باید به سمت ایجاد یک پارک مرجع که مردمان ما بتوانند مثل سایر شهرستانها تفریح و استراحت خود را در آنجا انجام دهند.

وی افزود: در زمینه اشتغال بنده با بخش خصوصی البته به صورت صحیح و شفاف موافق هستم باید سرمایه‌گذارانی  که دلسوزند به سمت شهرستان جذب کنیم و این موانعی را که جلوی کارشان است رابرداریم سعی کنیم تا جایی که می‌توانیم کمکشان باشیم.

وی در پایان گفت:  مردم ما در شهر کوت عبدالله اعتماد خود را از دست دادند و این آخرین فرصت ما است که بتوانیم با این تیم متخصص و کارآمد اگرمردم خوب و فهیم در کوت عبدالله انتخابمان کنند سعی کنیم این انسجام و وحدت را در طول چهار سال حفظ کنیم و اعتماد از دست رفته را به شهرستان برگردانیم.

 

*تمرکز بر افزایش درآمدها و بهبود معیشت کارگران*

دیگر کاندیدای شورای شهر کوت عبدالله  قاسم شریفات کارشناس ارشد رشته حسابداری و در حال حاضر مدیر مشترکین و درآمد شرکت آب جنوب شرق و مدیرعامل آب نیروی جنوب شرق خوزستان گفت: اعتقاد دارم شورای یک کار تیمی است و کار فردی نیست اگر توفیق راه یافتن به شورا این تیم داشته باشد با توجه به تخصصی که بنده دارم بیشتر در بستر مخارج و منابع  مالی کار خواهم کرد.

وی توضیح داد: هزینه هایی که در شهرداری انجام می شود متأسفانه کنترلهای درستی روی آن انجام نمی‌شود و یکی از معضلات موجود است که یکی از اهداف این جانب ایستادن تمام‌قد در برابر فساد موجود در سیستم اداری شهرداری است.

این کاندیدا اظهار داشت: موضوعی که کوت عبدالله از آن رنج می‌برد بحث نبود طرح جامع شهری است که انشالله با کمک دوستان این طرح هر چه سریعتر تهیه و تکمیل خواهد شد.

‏ وی با اشاره به اینکه  متاسفانه تاکنون ما به صورت هفتگی و ماهیانه اعتصابات جمع‌آوری زباله ها را داریم که مسئله باید به شیوه درستی حل و فصل شود،تا بهبود خدمات شهری که خواسته ابتدایی اهالی ولایت‌مدار کوت عبدالله به شکل درستی انجام بگیرد.

وی موضوع دیگر  کارکنان و کارگران شهرداری کوت عبدالله است که متاسفانه حقوق آنها آن به موقع پرداخت می‌شود و نه حقوق مناسبی دریافت می کنند که از اهم برنامه های اینجانب خاطر این که سیستم از کیفیت لازم برخوردار باشد رسیدگی به حقوق کارکنان و کارگران و زحمتکشان شهرداری است.

شریفات ادامه داد: توسعه امکانات فرهنگی و ورزشی از دیگر برنامه های من است  برای مثال معاونت فرهنگی در حال حاضر در شهرداری موجود است ولی این معاونت آن خروجی مناسب را برای کوت عبدالله ما از آن شاهد نیستیم اصلا چیزی به عنوان حمایت از ورزشکاران و یا امکانات ورزشی مشاهده نمی کنیم.

وی بیان کرد: بحث جذب سرمایه گذار و استفاده از فرصت‌های موجود در شهر کوت عبدالله  یکی از اموری است که طی چهار سال به اتفاق این تیم اگر توفیق راه یافتن به شورا را داشته باشیم پیگیری خواهیم کرد جذب سرمایه گذار و ایجاد فرصت های شغلی جدید  برای استفاده از اهالی کوت عبدالله باشد.

 

*تعریف پروژه های سرمایه گذاری و حمایت از ورزشکاران*

 

محمد ناصری دیگر نامزد انتخابات شورای شهر کوت عبدالله  فوق لیسانس شهرسازی و پذیرفته شده آزمون دکترای شهرسازی فعال در شهرداری ها شرکت ها و پروژه های عمرانی مدیرعامل اتحادیه شیلات خرمشهر عضو بازرس اتحادیه کشور عضو شورای عالی تعاون و استان عضو هیئت مدیره کنترل کیفیت استان کارآفرین برتر کشوری دارای دو مقام قرآن در سطح کشور است.

ناصری گفت: وظیفه یک شورا در وهله اول انتخاب شهردار تصویب بودجه و نظارت بر عملکرد شهردار بعد از انتخاب شهردار  اعتقاد داریم با تعاریف درست قانونی کمترین دخالت را در سیستم شهرداری داشته باشیم و در کنار شهردار این برنامه های ویژه ای را پیاده خواهیم کرد و خودمان نیز در کنار شهرداردخواهیم بود.

وی آشنایی با قوانین درآمدزایی در بخش های مختلف شهری تفعیل و تحصیل درآمدهای پایدار و ناپایدار شهری، ارزش افزوده متناسب با جمعیت شهری که در حال حاضر درشهر وجود ندارد و این باعث شده که اختلالی در حقوق کارکنان شهرداری و  به تبع آن قطع خدمات شهری تجمع زباله و به تبع آن عدم اجرای پروژه های عمرانی در سطح شهر شاهد باشیم، طرح پروژه های عمرانی متناسب با اولویت‌ رفع مشکلات باید باشد برای مثال بعد از بارندگی شاهد تجمع آب باران در برخی مناطق شهرداری هستیم  اولویت حل این موضوعات است. ارتقای سرانه کاربری مختلف شهری، تاسیس سازمان های مرتبط شهرداری و قبل از آن ارتقاء درجه شهرداری است،

ناصری دیگر برنامه خود را اینگونه عنوان کرد:  توسعه و کمک به ورزش شهرستان با توجه به سرانه ای که اکنون موجود است با توجه به قوانین موجود و استفاده از امکانات برنامه ششم توسعه در ورزش با توجه به ظرفیت‌های بنگاه‌های اقتصادی و بخش خصوصی موجود در شهرستان جهت کمک به ورزشکاران  و پیگیری و تدوین و اجرای برنامه‌های جامع بلند مدت چشم انداز توسعه شهری در عمرانی فرهنگی ورزشی با هماهنگی ادارات مختلف این شهرستان.

وی درباره اهمیت جذب سرمایه گذار در کارون گفت:  با توجه به اینکه ما در شهرستانی هستیم که صنایع مادری مثل فولاد، توسعه نیشکر و شیلات در آن موجود است همچنین ظرفیت های لبنیات، صنایع دستی و وجود رودخانه کارون و بستر مناسب برای اجرای برخی پروژه های سرمایه گذاریست  که دقیقاً متناسب ترین محل اجرا در شهرستان کارون است.

 

*برنامه مدون عمرانی و خدماتی*

 

هاشم مجدم کارشناس جغرافیا گرایش برنامه ریزی شهری با تجربه دو دوره سرپرستی شهرداری کوت عبدالله و  همچنین معاونت اجرایی خدمات موتوری در نشست خبری با اصحاب رسانه  با اشاره به اینکه نهاد شورا نهاد بسیار مهمی در ارتباط با مدیریت شهری و نظارت شورا به شمار می آید گفت اگر شورا نظارت خوبی بر شهرداری داشته باشد می توان شهرداری به عنوان یک سیستم قوی جهت خدمات رسانی به مردم تبدیل شود.

وی ادامه می‌دهد تمام مناطق کوت عبدالله به لحاظ خدمات خدماتی اصلاً از خدمات خوبی برخوردار نیستند و در مضیغه هستند نمی‌توان یک منطقه را برخوردار تلقی کنم.  کوت عبدالله حدود ۱۰ سال  از اهواز  به عنوان مرکز یک شهرستان  جدا شده است اما خدمات آنچنانی که باید شایسته مردم آن باشد ارائه نشده است.

هاشم مجدم بااشاره به اینکه شهرداری از لحاظ ورزشی هیچ برنامه مدونی تاکنون نداشته است بیان‌کرد: تعداد زیادی از جوانان این شهرستان در رشته های مختلف ورزشی از جمله فوتبال و بدنسازی مشغول به فعالیت هستند اما متاسفانه بدون برنامه کار می کنند از آنجایی که شهرداری یک معاونت فرهنگی و ورزشی دارد و باید در این زمینه فعال باشد متاسفانه تا کنون هیچ فعالیتی انجام نشده است.

مجدم ادامه داد: در خصوص نیروهای اضافه برسازمان شهرداری نیز برای آنها هم برنامه داریم که ساماندهی شوند و از آن ها در بخش های مختلف استفاده مفید شود تا خدمات رسانی به مردم به نحوه خوبی ارائه شود.

کاندیدای ششمین دوره شورای اسلامی شهرستان کوت عبدالله درخصوص شهرسازی در این شهرستان گفت: شاهد ساخت و ساز بی رویه بدون مجوز هستیم و همین موضوع موجب شده تا کالبد شهر بهم بریزد و نمای جالبی شهر نداشته باشد همچنین باعث شده که خدمات رسانی از جمله فاضلاب و لوله کشی و…به خوبی ارائه نشود و ما برای این موضوع برنامه هایی داریم و به این موضوع نظم می دهیم.

وی ادامه داد: در زمینه فنی و عمرانی پروژه هایی مدنظر است که به در سطح کلان ک خرد برنامه ریزی کرده ایم اگر مردم بخواهند با دقت انتخاب کنند یک‌تیم منسجم و با برنامه برای شورای آینده  خواهد آمد و این وضعیت را نمی گویم ۱۰۰درصد اما در مدت چهارسال ۵۰درصد وضعیت شهرداری خارج خواهد شد و شهرکوت عبدالله از لحاظ خدمات به مسیرتکاملی و بهبودی راه خواهد یافت.

 

*شفاف سازی و نظارت قانونی در فعالیت شهرداری و حمایت از سرمایه گذاران*

 

کاندیدای شورای شهر کوت عبدالله صادق نواصری دارای مدرک کارشناس حقوق قضایی با ۲۷ سال سابقه حقوقی در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی  درباره برنامه های خود گفت:  اهم برنامه ها و اهدافی که در نظر گرفته ام این است که انتخاب شهردار متخصص در امور شهری و کار آمد برگزینم.

نواصری افزود:  یکی از مشکلات و معضلات موجود در کوت عبدالله نداشتن بودجه لازم است که از اهم برنامه هایم تمرکز بر درآمد پایدار می باشد  زیرا شهرداری کوت عبدالله به علت نداشتن درآمد لازم که کفاف حداقل حقوق کارگران را ندارد  دچار بحران شده است  لذا تمرکز بر درامد پایدار از اولویت های بنده است.

وی حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی،  ایجاد شرکت‌های وابسته به شهرداری در جهت  اشتغال زایی  و درآمد پایدار از جمله شرکت آسفالت سازی، ایجاد بازارچه‌های متمرکز، تالارها، میادین تره بار  را از دیگر برنامه های خود در صورت راهیابی به پارلمان محلی عنوان نمود.

این کاندیدای شورای شهر اظهار داشت: با توجه به تخصصی که در رشته حقوقی  دارم؛ تمام مصوبات شهرداری را بر اساس قانون پایه‌ریزی می کنیم تا نظارت دقیق بر اساس قانون انجام می شود زیرا از موارد مهمی که در شهرداری کوت عبدالله وجود دارد عدم نظارت دقیق  و شفاف بر تمام مسائل است.

نواصری در راستای حمایت از جوانان و ورزشکاران گفت: راه اندازی کمیسیون فرهنگی ورزشی و تخصیص بودجه لازم جهت این کمیسیون،  اولویت دادن به ورزشکاران کوت عبدالله،   و  ایجاد یک کمیسیون تخصصی ورزشی  متشکل از ورزشکاران مطرح از دیگر برنامه های بنده خواهد بود.

 

*حمایت از بانوان و حمایت از ورزشکاران*

بانوی کاندیدای شورای شهر کوت عبدالله خود را اینگونه معرفی کرد: سمیه سعیدی مدرس دانشگاه عضو مدیران راهبردی استان همراه با دکتر سیاح زاده مشاور ارشد کلانشهر تهران در اجرای یک سری برنامه های اجرایی در سطح کشور از جمله تدوین و طراحی طرح های جامعه شهری برای شهرهای کشور در حال فعالیت هستم.

وی اظهار داشت: هدف این است که با اتحاد و انسجام بین اعضا بتوانیم بهترین منسجم تری شورا را داشته باشیم. با توجه به اینکه کوت عبدالله از مشکلات عمده ای رنج می برد هر جای آت احتیاج به برنامه ریزی دارد که با جذب سرمایه‌گذار و درآمد پایدار بتوانیم این برنامه‌ها را در شهر خود پیاده کنیم.از لحاظ خدماتی ما محروم ترین ترین شهر را داریم که متاسفانه هر جای شهر در نظر بگیریم احتیاج برنامه دارد.

این بانوی کاندیدا گفت: به نمایندگی از بانوان می توانیم به جرات این صحبت را کنم، ایجادمکان های تفریحی و رفاهی برای بانوان شهرستان کارون، ایجاد استخر،امکانهای ورزشی سرپوشیده خدماتی و رفاهی برای بانوان و توسعه فرهنگی، اقتصادی،اشتغالزایی از جمله برنامه های من است.

همچنین ایجاد و نگهداری از زمین های چمن ورزشی برای استفاده جوانان افزایش سرانه فضای سبز با استفاده از مشاورین متخصص که داریم و پیاده سازی طرح جامع شهری، ظاهر سازی یکپارچه سازی ورودی شهر، شناسایی نخبگان و افراد متخصص از طریق شورایارها و تلاش در ایجاد درآمد پایدار شهرداری و توسعه اماکن ورزشی برای جوانان و حمایتهای مردمی و محلی از دیگر برنامه‌های من می باشد.

سعیدی در پایان عنوان کرد: تعریف سازمان ها در خود شهرداری از جمله سازمان تاکسیرانی افزایش درآمد پایدار برای شهرداری از طریق طرح تشویقی جذب سرمایه گذار با رویکرد درآمدزایی و تعریف المان‌های شهری از دیگر برنامه های من است.

 

در پایان کاندیداها با تاکید بر وحدت و تصمیم گیری یکپارچه از شهروندان خواستند تا با اعتماد به این کاندیداها افق روشنی برای شهر خود رقم بزنند .

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد