امروز

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۳:۲۶ بعد از ظهر

سایز متن   /

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با بیان این که مشارکت درانتخابات تجلی یک حماسه است بیان کرد: امروز به برکت خون شهدا و مجاهدت و ایثارگری‌ های آنان یک سرمایه برای ما ایجاد شده به نام رای وجمهوریت که ما باید از این حق به عنوان یک فرض واجب استفاده کنیم .

به گزارش تفکر جوان  سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور پنجشنبه درنشست صمیمانه با جمعی از شاعران خوزستان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن گرامیداشت یاد شهدا به ویژه سردار سلیمانی و شهدای مدافع سلامت بیان کرد: امروزدر وضعیت بسیار حساسی هستیم و لحظات سرنوشت سازی در انتظار کشور و مردم ما است لذا یکی از مولفه های اصلی و زیربنایی هر کشوری مردم آن کشور هستند که به آن کشور معنا می دهند.

وی با بیان اینکه مردم در یک سرزمین واحد در بسیاری از امور با هم پیوند و اشتراک دارند، افزود: ملتی که در یک سرزمین قرار گرفته باید امور خود را در ساختارهایی تعریف کند که بتوانند جامعه را اداره کنند؛ درعرف علوم سیاسی به آن قرارداد اجتماعی می گویند همچنین مردم با کارگزارانی که در ساختارها جای می گیرند باید قرارداد اجتماعی ببندند که امور مشترک مردم را تصدی گری کنند.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با اشاره به فاکتورهای امنیت، سلامت ، زیر ساخت های معیشت و اقتصاد و فرهنگ و آموزش بیان کرد: این موارد موضوعات مشترکی هستند که ازعهده افراد برنمی آیند وباید در ساختارهایی تعریف شوند.

وی افزود: این ساختارها توسط دولت یا کارگزار باید اداره شوندو مردم باید نقش خود را در ایجاد ساختار و در تعیین کارگزار مشخص کنند گ.

سرداررشاهوارپور بیان کرد: امروز در سطح جهان تنها ۲ مدل حاکمیتی، “دیکتاتوری” و “جمهوری” وجود دارد که ساختار جمهوریت با نقش آفرینی مستقیم مردم اتفاق می افتد و ساختار دیکتاتوری که مردم در آن نقشی ندارند و به یک یا چند قدرت وابستگی دارد .

وی افزود: امروز به برکت خون شهیدان والا مقام و ملت بزرگ ایران اسلامی در یک مقطعی از تاریخ توانستیم این  زیر ساخت را خود ایجاد کنیم و انقلاب اسلامی توانست یک تحول همه جانبه در ساختار  کشور ایجاد و یک مدل را به نام جمهوری اسلامی تعریف کند.

فرمانده سپاه خوزسنان با اشاره به رای اکثریت قاطع مردم به جمهوری اسلامی گفت: تک تک آحاد کشور از آن روستایی که در دورترین نقطه کشور ودر جاهای سخت گذر زندگی می کند و باید رای آن گرفته شود تا بالاترین مقام این کشور در نظام سیاسی و انتخاب کارگزار یک رای دارد و این یک سرمایه است.

وی با اشاره به نگاه عدالت محور در تعیین کارگزار افزود: وقتی ما این سرمایه و حق را در اختیار داریم باید ازآن استفاده کنیم و وقتی رهبر و امام و مجتهد ما می گوید یک تکلیف است که مانند نماز و روزه باید انجام شود؛ اگر از این حق رای دادن استفاده نکنیم اتفاق بد این است که ما در سرنوشت مشترک کشور خود که با همنوعان در حال زیستن هستیم مشارکت نداشته ایم .

وی ادامه داد: نیروی مسلح که امروز امنیت من و شما را برقرار می کند به دنبال پایداری امنیت کشوراست و جبهه مقاومت نیز همچنان مقابل دشمن ایستاده اما اکنون در این عرصه سیاسی نیاز به رای ما دارد؛ پشتوانه‌سازی برای رزمندگان اسلام در داخل و خارج مرزها حضور حداکثری مردم در انتخابات است.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور گفت: باید در این عرصه سیاسی و سرنوشت سازحضور پیدا کنیم و با یک رویکرد جدید که بتواند در حوزه اجتماعی سیاسی و فرهنگی نقش افرینی کند تاثیر گذار باشیم .

وی افزود: ۸۰ درصد مشکلات معیشت مردم در داخل کشور است و توسط کارگزار باید حل شود، لذا باید در تعیین کارگزاری تازه نفس نقش آفرینی کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز در این نشست با اشاره به این که اهمیت انتخابات بر کسی پوشیده نیست، بیان کرد: مردم نجیب خوزستان در برهه های مختلف از جمله انقلاب اسلامی وهشت سال دفاع مقدس بنابر جمله حکیمانه امام خمینی دین خود را به اسلام ادا کرده اند، لذا این اتفاق در ۲۸ خرداداتفاق خواهد افتاد و ما شاهد یک حماسه گسترده و وسیعی از مردم این خطه هستیم .

محمد جوروند افزود: شاعران سردم داران تفکر و اندیشه و خردورزی در استان خوزستان هستند و در ایجاد موجی برای حضور جدی مردم در انتخابات تاثیر زیادی دارندـ

وی با تشکر از شاعرانی که از شهرهای مختلف آمده بودند گفت: امید است شاعران گرانقدر در ایجاد شور انتخاباتی نقش آفرینی کنند.

در این نشست صمیمانه تعدادی از شاعران منتخب خوزستانی از جمله حاج عباس حزباوی شاعر پیشکسوت شعرعرب ، نور بخش احمدزاده نقال و شاهنامه خوان برجسته استان و حسین علی پور به خوانش اشعار خود پرداختند.

در پایان نشست نیز برگزیدگان جشنواره فرهنگی هنری ذولفقاردر بخش عربی معرفی شدند و به رسم یادبود با اهدا لوح و هدایا از آنها قدردانی شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد